၁။( ေမး ) သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းမ်ား
အရွင္ဘုရား၊ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္မညီေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို ေ၀ဖန္ေျပာဆို ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား၊
( ဥပမာ ) ဓားျပတိုက္ရာတြင္ လက္ေထာက္ခ်ျခင္း၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမၾကည့္၊ မတရား ဘက္လိုက္သျဖင့္ မွန္ကန္ေသာ ဆင္းရဲသား ပိုမို နစ္နာဆံုးရႈံးျခင္း )
( ဥပမာ ) ဓားျပတိုက္ရာတြင္ လက္ေထာက္ခ်ျခင္း၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမၾကည့္၊ မတရား ဘက္လိုက္သျဖင့္ မွန္ကန္ေသာ ဆင္းရဲသား ပိုမို နစ္နာဆံုးရႈံးျခင္း )
ဦးခင္ေမာင္သိန္း-ေညာင္ေရႊျမိဳ႔
( ေျဖ ) ဟဲ့-ငတိုး၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီးတဦးမွာ သားေတာ္ ၂-ပါးရွိတယ္။
သားေတာ္ႀကီးက တရားရွိတယ္၊ ခင္မင္ၾကည္ညိဳသူ မ်ားတယ္၊
သားေတာ္ငယ္က တရားမရွိဘူး၊ မုန္းတီးသူေတြ မ်ားတယ္၊
ထိုလူယုတ္မာ သားေတာ္ငယ္ ေလးကို လက္ျဖင့္သြားလုပ္လွ်င္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ ?
( ေျဖ ) ဟဲ့-ငတိုး၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီးတဦးမွာ သားေတာ္ ၂-ပါးရွိတယ္။
သားေတာ္ႀကီးက တရားရွိတယ္၊ ခင္မင္ၾကည္ညိဳသူ မ်ားတယ္၊
သားေတာ္ငယ္က တရားမရွိဘူး၊ မုန္းတီးသူေတြ မ်ားတယ္၊
ထိုလူယုတ္မာ သားေတာ္ငယ္ ေလးကို လက္ျဖင့္သြားလုပ္လွ်င္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ ?
( သူ႔အေဖ ရွင္ဘုရင္ႀကီးက လက္ျဖတ္ပါလိမ့္မယ္ ဘုရား)
ဆဲေရးတိုင္းထြာလွ်င္ေကာ ?
ဆဲေရးတိုင္းထြာလွ်င္ေကာ ?
( အသတ္ခံရ ပါလိမ့္မယ္ဘုရား )
ေအးေအး၊ မင္းတို႔ ဒီလိုသိတတ္ရင္ေတာ္ၿပီ၊
ဘုရားရွင္ သားေတာ္ေတြအေပၚလဲ နင္တို႔ သတိထားတတ္ေရာေပါ့-ဟု မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊
ဆူးေပၚဖက္က်မို႔ ငါျဖင့္ လန္႔လိုက္ေလကြယ္၊ ေမာင္ဘိုးအင္ရယ္-
ေအးေအး၊ မင္းတို႔ ဒီလိုသိတတ္ရင္ေတာ္ၿပီ၊
ဘုရားရွင္ သားေတာ္ေတြအေပၚလဲ နင္တို႔ သတိထားတတ္ေရာေပါ့-ဟု မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊
ဆူးေပၚဖက္က်မို႔ ငါျဖင့္ လန္႔လိုက္ေလကြယ္၊ ေမာင္ဘိုးအင္ရယ္-
ဟု ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕ ဳ႕၌ ဦးဘိုးအင္ ဆိုသည့္ သူ၏ မိတ္ေဆြအား ေရွ႔ေန ဦးတိုးႀကီးက ျပန္၍ ေျပာျပဖူးသည္ဆို၏။-ဟု ပါရွိသည္။
စကားခ်ပ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ဆုိလိုသည္မွာ လူအခ်င္းခ်င္း ကိုယ့္ထက္ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါ ႀကီးမားသူကုိေတာင္ ျပစ္မွားမိလ်င္ အျပစ္ျဖစ္တတ္၏၊ ကိုယ္ျပစ္မွားမိသူသည္ သီလ သမာဓိ ျပည့္စုံေနလ်င္ ဆဲေရး ေ၀ဖန္ တိုင္းထြာသူမွာ အျပစ္ႀကီးေလးတတ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ကံသုံးပါးႏွင့္ ျပစ္မွားမိတာမ်ားရွိက သံသရာ၀ဋ္ေၾကြး မပါေစရန္ ေတာင္းပန္ေလ့ရွိၾက၏၊ မေကာင္းတာ လုပ္ေနလ်င္ ကိုယ္ႏွင့္ မဆုိင္၊ သူ႔လမ္းသူ သြားလိမ့္မည္ ဆုိသည့္ သေဘာပင္။ ။
ရည္ညြန္း။ ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦသီလ၏ ေထရုပၸတၱိ
ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ၏ စကားေတာ္အတိုင္း မွတ္သားအပ္ပါသည္။
ဘဒၵ ႏၱ တိေလာကသာရ ( ရေ၀ထြန္း ) ဆရာေတာ္ ေျဖၾကားသည္။
No comments:
Post a Comment