မဃေဒဝမလကၤာက်မ္းသည္ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ အေက်ာ္ၾကားဆုံး က်မ္းျဖစ္ေသာေႀကာင္႔ စာေရးသူသည္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ကပင္ ဖတ္ရွဳ႕ရန္ စိတ္၀င္စားခဲ႔သည္၊ သို႔ေပမယ္႔ အေဖက သားကို ထမင္း ခြံ႔ေကြ်းရာ၀ယ္ ခ်စ္ၿခင္းသံေယာဇဥ္ၿဖင္႔ ထမင္းလုပ္ ႀကီးႀကီး ေကြ်းေသာ္လည္း ကေလးသည္ သူ႔ပါးစပ္ႏွင္႔ တန္ရုံသင္႔ရုံသာ စားနိုင္သလို မိမိလည္း ဖတ္သာ ဖတ္လုိက္ရသည္ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္တာက မ်ားသည္၊ ထုိ႔ေႀကာင္႔ စာပိုဒ္သာ ဆုံးသြားသည္၊ ၀ါးတားတား ပဲ ရလိုက္သည္ေပါ႔။
ထိုအခ်ိန္က စၿပီး ဖတ္ေပမယ္႔ နားမလည္ေတာ႔ ဆက္ၿပီး မဖတ္ခ်င္ေတာ႔ေပ၊ ဒါေႀကာင္႔ ကိုယ္လို နားမလည္နိုင္သူ မ်ားရွိခဲ႔လ်င္ တလုံး တစ္ပါဒ နားလည္ သေဘာေပါက္ က်င္႔သုံးနိုင္ၿပီး တစုံတရာ အက်ိဳးေက်းဇူးရေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး အဓိပၸါယ္ ေကာက္ႏွုတ္ခ်က္ ကို ေရးလိုက္ပါတယ္၊ ထိုက်မ္းနာမည္ အျပည့္အစုံမွာ "မဟာသုတကာရီ မဃေဒဝလကၤာသစ္" ျဖစ္ၿပီး ဤလကၤာသစ္ကို ေနမိဇာတ္ေတာ္လာ မဃေဒဝမင္း၏ အ႒ဳပၸတၱိကုိ အက်ယ္ခ်ဲ႕၍ လကၤာျဖင့္ ေရးသားခဲ့ျခင္းကို မိမိ လက္လွမ္းမွီရာ လကၤာမ်ားကို ၿမန္မာၿပန္ဆိုပါသည္။
(ပိုဒ္ ၂၆၁)။ လူမိုက္တေသာင္း၊ ၿခီးမြမ္းေရွာင္းလည္း၊ သူေကာင္းတစ္ေယာက္၊ ျပစ္တင္ ေၾကာက္ေလာ့၊ ေရွ႕ ေနာက္ မဆ၊ လူ႔ဗာလတို႔၊ ဂုဏ ေဒါသ၊ ႏွစ္ဝ က်ိဳး ျပစ္၊ စိစစ္ ေျမွာ္ျမင္၊ မဆင္ျခင္ဘူး၊ ဆိုခ်င္မက္ေမာ၊ ဆိုလ်င္ေဆာျဖင့္၊ သေဘာအလိုက္၊ တုတ္ႏွင့္ရုိက္သို႔၊ သူမိုက္ ခ်ီးမြမ္း၊ ဂုဏ္နာႏြမ္း၏။
ကိုယ္လုပ္လိုက္တဲ႔ ကိစၥအတြက္ လူမိုက္ေတြ ဘယ္ႏွေယာက္ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ခ်ီးမြမ္းေနပါေစ၊ အေယာက္တစ္ေသာင္းေလာက္ေတာင္ ခ်ီးမႊမ္းေနပါေစ၊ သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္း ရွင္ လူတေယာက္ေယာက္က ကဲ႔ရဲ႕မွာကို ေႀကာက္နိုင္ပါေစ၊
လူမုိက္ေတြက ရလာမယ္႔ အက်ိဳး အၿပစ္ေတြကို ေသခ်ာ ႀကိဳတင္ မေတြးဆ မဆင္ၿခင္တတ္ႀကဘူး။
ဆႏၵေစာကာ ေၿပာခ်င္တာေၿပာၿပီး ၀စီကံသာ မကပဲ ကာယကံ ဒုတ္ၿဖင္႔ ရိုက္သကဲ႔သို႔ လူမိုက္တို႔ ခ်ီးမြမ္းေသာ္လည္း မိမိ ဂုဏ္ၿဒပ္ ညိွဳးႏြမ္းတတ္၏ ဟူလို။
( ပိုဒ္ ၂၅၀ )။ ပညာယွိျမတ္၊ ေဗာဓိသတ္တို႔၊ နကၡတ္ယွဥ္ရာ၊ အခါဖင့္ေႏွး၊ ေန႔မေရႊးဘူး၊အေရးလက္ေရာက္၊ မ်က္ေမွာက္က်ိဳးထင္၊ ရျခင္းပင္သာ၊ ဤလွ်င္သင့္ျမတ္၊ ေကာင္းနကၡတ္တည့္၊ အမွတ္မေသြ၊ မလြန္ေစႏွင့္။
ပညာရွိ ဘုရားအေလာင္း တို႔ အတြက္ အခါေကာင္း( ေဗဒင္ ယႀတာ ) နကၡတ္ေကာင္းကုိ ေစာင္႔စရာ မလိုေပ။
ေန႔ည ေရြးေနစရာမလို၊ အခြင္႔အေ၇းႀကဳံလာလ်င္ အခါေကာင္းပဲ ဟု သတ္မွတ္ၿပီး ကိစၥ ႀကီး ငယ္ကို ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ေလ႔ရွိႀကသည္၊
အခါေပး ေနလ်င္ အခြင္႔အေရးေကာင္းကို လက္မလြတ္ေစႏွင္႔ ဟူလို။
( ပိုဒ္၂၅၄ )။ ေမာဟပိတ္ဆို႔၊ ပညာခ်ိဳ႕သည့္၊ လူတို႔ ဥစၥာ၊ မ်ားတံုပါလည္း၊ မဟာသမုဒ္၊ ေရအစုတ္သို႔၊ ေသာက္ထုတ္ သုံး ခ်ိဳး၊ ဘယ္သူမ်ိဳးမွ်၊ အက်ိဳးမရ၊ ပ႑ိတတို႔၊ ဓနမူကား၊ နည္းျငားပေစ၊ တြင္းထြက္ေရသို႔၊ ဗိုလ္ေျခအားလုံး၊ ေသာက္သုံးခ်မ္းသာ၊ ၿပီးတတ္စြာရွင့္၊
သဒၶါမေရွး၊ မေပးမလွဴ၊ မုန္းေဆးဟူ၏၊ ေပးလွဴတတ္ေသာ္၊ ခ်စ္ေဆးေက်ာ္တည့္၊ လူ႔ေဘာ္ဌာန၊ဤေလာကႏိႈက္၊ စိတ္ကၾကည္စြာ၊ ေစတနာႏွင့္၊ သဒၶါဝမ္းတြင္း၊ ေပးကမ္းျခင္းကား၊ ရျခင္းထက္သာ၊ ဝမ္းေျမာက္စြာသည္၊ မဂၤလာလြန္ျမတ္၊ ျဖစ္သတတ္ရွင့္။
သဒၶါ ပညာ နည္းပါးၿပီး ေမာဟ မ်ားသည္႔ လူမိုက္ ပစၥည္းမ်ားသည္ အမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမေပးနိုင္၊
ဥပမာကား သမုဒၵရာေရကို ဘယ္သူမွ ေသာက္ၿခင္း သုံးၿခင္း မိမိအိမ္ကို ခတ္၍ ခ်ိဳးၿခင္း မၿပဳနိုင္သလိုပင္၊
သဒၶါတရား အားေကာင္းေသာ ပညာရွိ၏ ဥစၥာကား တြင္းထြက္ ေ၇ကဲ႔သို႔ အမ်ားအတြက္ ခ်မ္းသာကို ေပးနိင္ေလ၏။
သူမ်ားကို မေပးကန္းပဲ ကပ္ေစးႏွဲေနလ်င္ အားလုံးက ၀ိုင္း၀န္း မုန္းတီးတတ္၏။
ေပးကန္း ရက္ေရာၿခင္းသည္သာ ပီယေဆး မည္သတဲ႔၊
လူ႔ေလာကတြင္ ကိုယ္႔စိတ္ ႀကည္ႀကည္လင္လင္ နွင္႔ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ ၇ၿခင္းသည္ ကိုယ္တိုင္ ရယူၿခင္းထက္ ႀကည္နူးစရာ ေကာင္း၍ မဂၤလာ တပါးပင္ ၿဖစ္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment