သီဟိုဠ္တကြ်န္းလုံးရွိ ေစတီပုထိုးမ်ား အားလုံး တစ္ဆူတေလမ်ွ ေရႊ သကၤန္းကပ္တယ္ ဆုိတာ မရွိပဲ ထုံးေရာင္ ေဖြးေဖြးသာ ရွိေသာေႀကာင္႔ ေရႊရွိတဲ႔ ဘုရားက်မွ ကိုးကြယ္ခ်င္ႀကတယ္ - ဆိုတဲ႔ ကိုယ္႔ ၿမန္မာေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆိုလ်င္ၿဖင္႔ ကိုးကြယ္စရာကို ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုၿပီး တစ္ေယာက္ထည္း ၿပဳံးေယာင္မိတယ္။
နွလုံးသားထဲမွာ ဘုရား မတည္ပဲ( ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ၿဖင္႔ စိတ္ထဲ နွလုံးသားထဲ အၿမဲထုံမႊမ္း ပြားမ်ားေနၿခင္းကို မၿပဳလုပ္ႀကပဲ ) ၿပင္ပ ဗဟိဒၶ သ႑ာန္ကိုပဲ တန္ဖိုးထားေနႀကတဲ႔ ဘာသာေရး အသိဥာဏ္ အားနည္းသူေတြ ကို အဓိက လမ္းညြန္ေပးသင္႔တယ္ လို႔ ထင္ၿမင္မိပါတယ္၊ ဒါေႀကာင္႔ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ ဘုရားရွင္ ဒုတိယ အႀကိမ္ ႀကြေတာ္မူၿခင္း အေႀကာင္းကိုလက္လွမ္းမီွသမွ် ကိုးကားၿပီး ၿဖည္႔စြက္ တင္ၿပလိုက္ပါတယ္။
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ငါး၀ါေၿမာက္၌ သာ၀တိၳၿပည္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူေသာ အခါ နာဂဒီပကြ်န္းငယ္အရပ္၌ ဦးရီးေတာ္ မေဟာဒရ နဂါးမင္းနွင္႔ တူေတာ္ စူေဠာဒရ နဂါးမင္းတို႔ ပတၱၿမား ပလႅင္ကို အေႀကာင္းၿပဳ၍ နဂါးစစ္ပြဲႀကီး ဆင္ႏြဲ တိုက္ခိုက္ေနႀက၏၊
ဘုရားရွင္သည္ တန္ခူးလကြယ္ေန႔ နံနက္ပို္င္း၌ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၏ တံခါးမုဒ္အနီး လင္းလြန္းပင္ေန သမိဒၶိသုမနရုကၡစိုးနတ္မင္းကိုလင္းလြန္းပင္ကိုယူေဆာင္ေစလ်က္ နာဂဒီပကြ်န္းသို႔ ႀကြေတာ္မူေလသည္။ နဂါးမင္းနွစ္ဦးတို႔သည္ ညီညြတ္ေရးတရား နာႀကားၿပီးေသာအခါ ပတၱၿမားပလႅင္ကုိ ၿမတ္ဘုရားအား လွဴဒါန္း ႀကေလသည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ထိုပလႅင္ထက္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူလ်က္ လင္းလြန္းပင္နွင္႔ပလႅင္ေတာ္ကုိ နဂါးအေပါင္းတို႔ အား ကိုးကြယ္ရစ္ရန္ အပ္နွင္းေတာ္မူသည္၊ အေႀကာင္းကား လင္းလြန္းပင္ကို သမိဒၶိသုမန နတ္မင္းသည္ ဘုရားရွင္အေပၚ ေဆာင္းမိုိးေပးေတာ္မူၿပီး လုိက္ပါလာသည္ၿဖစ္ရကား ပ၇ိေဘာဂေစတီထိုက္ေသာေႀကာင္႔ ယခုကဲ႔သို႔ ရည္ညြန္းေတာ္မူခဲ႔ၿခင္းပင္။
ထုိလင္းလြန္းပင္ကို နာဂဒီပကြ်န္း၌ စိုက္ပ်ိဳးေတာ္မူခဲ႔ၿပီး နတ္မင္းကိုလညး္ ေနရစ္ခဲ႔ရန္ မိန္႔မွာေတာ္မူေလ သည္။ ထိုအပင္အနီး ပတၱၿမားပလႅင္ကို ႒ာပနာၿပီး တည္ထားေသာ ေစတီကား ယခုအခါ ရာဇာယတန ေစတီ ဟု လူအမ်ားလက္ခံယုံႀကည္ကိုးကြယ္ေနႀကေလသည္။စာေရးသူ သတိထားမိသည္ကာ း လင္းလြန္း
ပင္သည္ အေတာ္ ငယ္လြန္းေသာေႀကာင္႔ ေနာက္ပိုင္းကာလမွ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ အပင္ၿဖစ္ရာ၏၊ ၿမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က အပင္ေတာ႔ မၿဖစ္နုိင္ ဟူူ၍ပင္။
ထူးၿခားသည္မွာ ေနာင္အခါ သာသနာေတာ္ ကြယ္ခါနီး ႏွစ္ေပါင္း ငါးေထာင္ ၿပည္႔ေၿမာက္ၿပီး ဓာတုပရိနိဗၺာန္ စံခါနီးအခ်ိန္တြင္ စႀကာ၀ဠာတတိုက္လုံး ရွိရွိသမွ် ဘုရားရွင္၏ သရီရ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္ သီဟိုဠ္ကြ်န္း မဟာေစတီ သို႔ ပထမဆုံး ႀကြေရာက္စုေပါင္း ႀကလိမ္႔မည္၊
မဟာေစတီမွ တဆင္႔ ဒုတိယေနရာအားၿဖင္႔ ယခု နာဂဒီပကြ်န္း ရာဇာယတန ေစတီသို႔ စုေပါင္း ႀကြႀကလိမ္႔မည္။ ဤေစတီမွ တဆင္႔ တတိယေနရာအားၿဖင္႔ မဇၥ်ိမေဒသ ဗုဒၶဂါယာ ဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူရာ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္သို႔ စုေပါင္းႀကၿပီးလ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ႀကီးကဲ႔သို႔ ရုပ္ပြား ေတာ္သ႑ာန္ ေရာင္ၿခည္ေတာ္ေၿခာက္သြယ္ၿဖင္႔ ၿပေတာ္မူကာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူလိမ္႔မည္ ဟု မွတ္သားရပါသည္၊
ပရိနိဗၺာန္ တို႔သည္ ကိေလသပရိနိဗၺာန္၊ ခႏၶပရိနိဗၺာန္၊ ဓာတုပရိနိဗၺာန္-ဟု သံုးမ်ိဳးရွိ၏။ ထိုသံုးမ်ိဳးတို႔တြင္ ကိေလသပရိနိဗၺာန္စံျခင္းသည္ ေဗာဓိပလႅင္၌ ျဖစ္၏။ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံျခင္းသည္ ကုသိနာ႐ံုျပည္ မလႅမင္းတို႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ျဖစ္၏။ ဓာတုပရိနိဗၺာန္စံျခင္းသည္ ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ ျဖစ္လတၱံ႔။
အဘယ္သို႔ ျဖစ္လတၱံ႔နည္းဟူမူကား - ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔သည္ ထိုထိုအရပ္တို႔၌ ေကာင္းစြာပူေဇာ္ ကိုးကြယ္မႈကို မရၾကေတာ့လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဓိ႒ာန္ အစြမ္းအားေလ်ာ္စြာ ပူေဇာ္ ကိုးကြယ္မႈ ရရာအရပ္သို႔ ႂကြသြားၾကလိမ့္မည္။
( ဓါတ္ေတာ္ပြားသည္ ဆိုျခင္းမွာ မိမိက ႐ိုေသေလးျမတ္စြာ ပူေဇာ္လွ်င္ မိမိကဲ့သို႔ ႐ို႐ိုေသေသ မပူေဇာ္ေသာ အရပ္ေဒသတို႔မွ မိမိထံသို႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ) ထို႔ေနာက္ သာသနာေတာ္ ကုန္ဆံုးေသာအခါ သီဟိုဠ္ကၽြန္းတြင္ ဓာတ္ေတာ္အားလံုး စုေပါင္းကာ မဟာေစတီႀကီး၌ တည္လာလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ နာဂဒီပကၽြန္းတြင္ ရာဇယတနေစတီ၌ တည္ၿပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္သို႔ ႂကြေရာက္လာၾက ကုန္လတၱံ႔။ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္အားလံုးသည္ မုန္ညင္းေစ့မွ်ေလာက္ပင္ မႂကြင္းမက်န္ဘဲ ႂကြေရာက္လာ ၾကကုန္လတၱံ႔။
ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္ အားလံုးတို႔သည္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္၌စုေဝးၾကၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား အသြင္ေတာ္ကိုယူ၍ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ တင္ပလႅင္ေခြ ထိုင္ေတာ္မူကာ သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္ ႀကီး၊ ရွစ္ဆယ္ေသာ လကၡဏာေတာ္ငယ္တို႔ႏွင့္ တကြ ထက္ဝန္းက်င္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶအသေရေတာ္ ကို ေဆာင္ေတာ္မူလ်က္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္က ယမိုက္ ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူသကဲ့သို႔ ေရမီးအစံုအစံုေသာ တန္ခိုးေတာ္တို႔ကို ျပေတာ္မူလတၱံ႕။
ထိုအခါ ထိုေနရာသို႔ လူသတၱဝါတို႔ မေရာက္ႏိုင္ၾကဘဲ စၾကဝဠာ တိုက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔ စုေဝးေရာက္လာၾကကုန္ လ်က္ “ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံေတာ္မူၿပီ၊ ဤေန႔မွစ၍ အေမွာင္တိုက္ႀကီး ျဖစ္ကုန္ၿပီ”ဟုဆိုကာ ငိုေႂကြးၾကကုန္လတၱံ႔။ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ႐ုပ္ပံုေတာ္မွ မီးအလွ်ံႀကီး ျဖစ္ေပၚ၍လာကာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ကိုယ္ေတာ္မႂကြင္း ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းသို႔ေရာက္ကာ မီးအလွ်ံႀကီးသည္ ဤလူ႔ျပည္မွ ျဗဟၼာ့ ျပည္တိုင္ေအာင္ တက္ေရာက္သြားေပလတၱံ႔။
ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္ဟူ၍ မုန္ညင္းေစ့ငယ္ေလာက္မွ် မက်န္ေတာ့ဘဲ ေလာင္ကၽြမ္း၍ သြားေပလတၱံံ႔။
ထိုအခါ စည္းေဝးေရာက္လာၾကကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔ သည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္
ဝင္စံေသာေန႔၌ကဲ့သို႔ နတ္ပန္းနံ႔သာ တူရိယာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကကုန္လ်က္ သံုးႀကိမ္တိုင္ လက္ယာရစ္ လွည့္ပတ္၍ ပူေဇာ္ကာ “ေနာင္ပြင့္လတၱံ႔ေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ခြင့္ကို ရရပါလို၏” ဟု ဆုေတာင္းႁမြက္ဆိုၾကကာ မိမိတို႔ေနရာ ထိုထိုအရပ္တို႔သို႔ ျပန္ၾကကုန္လတၱံ႔။
( အဂၤုတၱရ အ႒ကထာ ၁၊ ၇၀)
မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္၌ ေရ မီးအစုံစုံ တန္ခိုးၿပာဋိဟာ တို႔ကို ၿပေတာ္မူသည္၏ အၿခားမဲ႔၌ စႀကာ၀ဠာတိုက္ေပါင္း မ်ားစြာမွ အသေခ်ၤမက မေရမတြက္နိုင္ေသာ နတ္ ၿဗဟၼာတ္ို႔သည္ ေအာ္ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္အခါမွ စ၍ ၿမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္သည္ အမွန္တကယ္ ကြယ္ေလၿပီတကား ဟု သတိသံေ၀ဂ စိ္တ္ ၿဖစ္ၿပီးလ်င္ တရားထူး ရေသာ အရိယာ အေရအတြက္သည္လည္း ဘယ္ေရြ႕
ဘယ္မွ် ဟု မေရမတြက္နိုင္ေသာ ဟူ၏။
၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းသည္မွာ ထိုသို႔ေသာ ပြဲေတာ္ႀကီး၌ လူသား ဟူ၍ တေယာက္မ်ွ မပါ ရွိၿခင္းပင္၊မိမိအပါအ၀င္စာဖတ္သူမ်ားအား ၿဖစ္နိုင္ေသာ အႀကံကို ေပးရလ်င္ၿဖင္႔ နတ္ၿပည္ ၿဗဟၼာ႔ၿပည္ သုဂတိ ဘုံ႒ာန တခုခုကို ေရာက္ေအာင္သြား၍ အၿပီးအသတ္ ဓာတုပရိနိဗၺာန္စံ ခ်ိန္နွင္႔ ဆုံေတြ႔နိုင္လ်င္ တရားထူးရနိုင္ေကာင္း၏ ဟု အႀကံေပးလိုေပသည္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ႔ အသေခ်ၤမက မေရမတြက္
နိုင္ေသာ သတၱ၀ါေတြထဲ ကိုယ္လဲ ေရာေယာင္ ပါနိုင္ေသးသည္ေပါ႔ေလ။
ထုိ႔ေႀကာင္႔ ဤ ရာဇာယတန ေစတီသည္ ဓာတ္ေတာ္အားလုံးစုရုံးရာ ဒုတိယေနရာ ၿဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ၿမင္႔ၿမတ္ေသာ ေစတီတစ္ဆူ ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါေတာ႔သည္၊
နံနက္ေ၀လီေ၀လင္း စိတ္ႀကည္လင္လန္းဆန္းေနခ်ိန္မွာ ဘုရားဖူးရတဲ႔အရသာက ႏွုိင္းဆလို႔ မရခဲ႔
ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံသည္႔အခါ ဓာတ္ေတာ္အားလုံးစုေပါင္းမည္႔ ဒုတိယေနရာအၿဖစ္ ဖူးေတြ႔ရေသာ ရာဇာယတနေစတီေတာ္
သူတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳ႕က ပန္းအားလုံးကို ဒီလို ဘုရားေရွ႔မွာ ပုံၿပီး ပူေဇာ္ႀကတယ္
စာေရးသူ နွင္႔ ေ၀းလံတဲ႔ ကြ်န္းဆီကို သြားေနႀကတဲ႔ ဘုရားဖူး ၿပည္သူေတြ
နာဂဒီပ ကြ်န္း သမိုင္းမွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား
Jaffna နယ္စပ္ၿမိဳ႕သုိ႔ သြားရာလမ္း၌ လာသမွ် အေၿမွာက္ ဗုံးဆန္ကိို မမွဳ႕တဲ႔ တမီးလ္က်ားသူပုန္တို႔ရဲ႕ ေရြ႕လ်ား တင္႔ကား( သံမဏိကိုယ္ထည္က တလက္မ နီးနီး အထု ရွိတယ္ )
နာဂဒီပ ခရီးစဥ္၌ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း၀ယ္အခေႀကးေငြၿဖင္႔ တညတာ နားခိုခဲ႔ရ
No comments:
Post a Comment