Thursday, March 4, 2010

ပထမ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဒုပိုင္း

အရွင္ဇာဂရသည္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္လွ်င္ သဒၵါက်မ္းဆိုင္ရာတို႔ကို အထူးေလ့လာ လိုေသးသည္ျဖစ္၍ ထိုေခတ္က သဒၵါက်မ္းမ်ားဆိုင္ရာ ေက်ာ္ေစာလွေသာ ကမၻာမူး၏အေနာက္ဘက္ မန္က်ီးကန္ဆရာေတာ္ႀကီးအထံသို႔ ႀကြေရာက္ေတာ္မူသည္၊ မန္းက်ီးကန္ဆရာေတာ္ႀကီးးက သဒၵါက်မ္းဆိုင္ရာတို႔ကို အရွင္ဇာဂရအား အနည္းငယ္စစ္ေမးျပီး ေက်နပ္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍---

တို႔ဆီမွာ ေနဖို႔မလိုေတာ့ဘူး၊ ပညာရွိအေက်ာ္အေမာ္မ်ား စုေ၀းရာ အမရပူရေနျပည္ေတာ္သို႔ ႀကြေရာက္နည္းခံေလ-ဟု လမ္းညႊန္ေတာ္မူသည္၊ ၄င္းလမ္းညြန္ခ်က္အရ အမရပူရေနျပည္ေတာ္သို႔ ႀကြေရာက္ကာ---
၁။ ပဲ့ပါေက်ာင္းတိုက္

၂။ သဲအင္း ( မင္းအို ) ေက်ာင္းတိုက္
၃။ ျမသိန္းတန္ ( စပါးေတာ ) ေက်ာင္းတိုက္ႏွင့္
၄။ အင္း၀ ဗားကရာေက်ာင္းတိုက္၌ ပရိယတၱိဆိုင္ရာတို႔ကို ဆက္လက္ဆည္းပူးေတာ္မူသည္။
ထိုအမရပူရ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္မွာပင္ မင္းတုန္းမင္းသားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရင္းႏွီးခြင့္ရ၍ ဆရာရင္း ဒကာရင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။

အရွင္ဇာဂရ ငါး၀ါအရတြင္ အရညကင္ဓူတင္ ခလုပစၧာဓူတင္တို႔ကို အျမဲေဆာင္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ အရွင္ဇာဂရသည္ တိစီ၀ရိတ္ဓူတင္၊ ပိ႑ပါတ္ဓူတင္၊ အရညကင္ဓူတင္၊ ခလုပစၧာဓူတင္တို႔ကို အျမဲေဆာင္၍ ႀကြင္းဓူတင္(၉)ပါးတို႔ကို ရံခါရံခါေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ဓူတင္ေတရသေဆာင္ ရဟန္းေတာ္ဟူေသာ ဂုဏ္ကို ရရွိေတာ္မူသည္။

အရွင္ဇာဂရ ၅-၀ါရျပီးေနာက္ ၁၂၁၈-ခုႏွစ္တြင္ ရွမ္းကေလးကၽြန္းဆရာေတာ္ အရွင္နႏၵကို အမွဴးထားျပီး ေရစႀကိဳျမိဳ႕ ဂူျဖဴေတာရဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာ အရွင္ေမဓာတို႔ႏွင့္ တြဲဘက္၍ ရွမ္းကေလးကၽြန္း တိုက္သစ္ တည္ေထာင္ကာ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းျပန္႔ပြားထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္။

၁၂၁၁-ခုႏွစ္တြင္ စစ္ကိုင္းျမိဳ႕အေနာက္ဘက္ မန္းက်ည္းစဥ္ရြာ ေတာရေက်ာင္း ဂိုဏ္းအုပ္ သိမ္ျဖဴဆရာေတာ္ႀကီးအထံ၌ သီတင္းသံုး၍ စာသင္သားသံဃာ ၅၀-ပါးတို႔ကို စာေပပို႔ခ် သီတင္းသံုးေတာ္မူျပီး ၁၂၁၃-ခုႏွစ္တြင္ ေရႊဘိုေတာင္လက္ ေခါေတာရြာအေနာက္ဘက္ ရွမ္းကေလးကၽြန္းဆရာေတာ္ဘုရား သီတင္းသံုးေတာ္မူသည့္ ေကာင္းပင္ကုန္းေတာရ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။

၁၂၁၄-ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆန္း ၁၁-ရက္ေန႔တြင္ မင္းတုန္းမင္းသား သီရိမဟာသီဟသူရ ဓမၼရာဇာသည္ အလိုေတာ္ျပည့္၍ အမရပူရ ပၪၥမနန္းစံအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။

၁၂၁၇-ခုႏွစ္တြင္ ရွိမ္းမကားရြာေျမာက္ဘက္ အဘယဂီရိေတာင္၀ွမ္း၌ ေခမာသီ၀ အဘယဂီရိ ေတာရေက်ာင္းတိုက္အတြင္း၌ သိမ္သမုတ္ေတာ္မူသည္၊ သိမ္ေတာ္၏အမည္ကို ဒကာျဖစ္ေသာ အဂၤါေန႔ဖြား မင္းတုန္းမင္းတရား၏ ဆရာျဖစ္ေသာ အဂၤါသားရဟန္းေတာ္က အဂၤါေန႔၌ သမုတ္အပ္သည္ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ အကၡရာ ၉-လံုးျဖင့္ ဇိေနာရသ သာဓုပါေမာဇၨ-သိမ္ေတာ္ဟု သမုတ္ေခၚေ၀ၚေတာ္မူသည္၊

အင္, ႀကင္း, ခက္, က်ိုင္း, ေရႊက်င္ဂိုဏ္း

၁၂၂၂-ခုႏွစ္ ၀ါဆိုလျပည့္ ( ၂-၇-၁၈၆၀ ) တနလၤာေန႔ ဤရက္စြဲကို သူေတာင္ေကာင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မွန္သမွ်တို႔သည္ ႏွစ္လိုအားရ မွတ္သားထားႀကရေပမည္။ အဘယ့္ေႀကာင့္ဆိုေသာ္ ဤႏွစ္ ဤလ ဤရက္၌ ဗုဒၶ၏သာသနာ့သမိုင္းတြင္ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းဟူေသာ ၀ိနယနိ၀ါသ သဒၶမၼပေဇၨာတ သံဃာ့နိကာယႀကီး စတင္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ေသာေႀကာင့္ျဖစ္သည္။

ေရႊက်င္ဆရာေတာ္

ေရႊက်င္ဆရာေတာ္၏ ရုပ္ပံုေတာ္မွာ မပိန္လြန္း မ၀လြန္း အရပ္ေတာ္ျမင့္ျမင့္ ေထာင္ေထာင္ ေမာင္းေမာင္း ရွိေတာ္မူသည္။ ဦးေခါင္းေတာ္ေျပျပစ္၍ ဖြ႕ံျဖိဳးသည္၊ နဖူးေတာ္က်ယ္သည္၊ နားေတာ္ႀကီး၍ ႏွာတံေပၚသည္၊ အသံေတာ္မွာ အသံ၀ါျဖစ္၍ ခံ့ညားသာယာသည္၊ ႀသဇာရွိေသာအသံမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ အသားေတာ္မွာ အသားလတ္ျဖစ္သည္၊ ၀တ္ေသာသကၤန္းေတာ္မွာ ပိႏၷဲဆိုး အ၀ါရင့္ေရာင္ တိစီ၀ရိတ္ဓူတင္ အျမဲေဆာင္ထား၍ ဤသကၤန္းမ်ားျဖင့္ အျမဲဖူးေတြ႔ရသည္၊ သကၤန္းေတာ္ႏြမ္းလွမွ လွဴသူရွိလွ်င္ လဲလွယ္၀တ္ရံုေတာ္မူသည္၊

သို႔ေသာ္ အေရာင္အေသြးမွာ အ၀ါရင့္ အေရာင္မွိန္မွိန္သာျဖစ္သည္၊ ၀တ္ပံုမွာ သင္းပိုင္ကို ဒူးေအာက္ လက္ရွစ္သစ္ခန္႔၊ ဧကသီကို ဒူးေအာက္ လက္ေလးသစ္ခန္႔ခ်၍ အျမဲတန္း ေသေသသပ္သပ္ ၀တ္ရံု သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္၊ နံနက္ပိုင္း ညဥ့္သီတင္းသံုးရာ ေတာရေက်ာင္းကေလးမွ ျပန္ႀကြလာေသာအခါ၌၄င္း၊ ညဥ့္အခါ ညဥ့္စာ၀ါခ်ပို႔အျပီး ေတာရေက်ာင္းကေလးသို႔ ႀကြသြားေသာအခါ၌၄င္း၊ အေရာင္တူ ႏွစ္ထပ္သကၤန္း ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းကို ပခံုးေပၚတင္ျပီး ႀကြလာသည္၊ ႀကြသြားသည္တို႔ကို ဖူးေတြ႔ရသည္၊ အလြန္ဣေျႏၵရွိေသာ အမူအရာေတာ္ရွိသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေန႔အခါ အထက္ဂူႏွင့္ ၄င္းဂူအနီးေဆာက္လုပ္အပ္ေသာ အထက္စႀကၤန္ေက်ာင္း၌သာ သီတင္းသံုးသည္။
တေန႔သ၌ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ အမတ္တေယာက္ကို ေစလႊတ္၍ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ဆြမ္းအလွဴခံႀကြေတာ္မူရန္ နန္းေတာ္သို႔ပင့္ေစသည္၊ အမတ္သည္ ေရႊက်င္တိုက္သို႔သြား၍ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးထံေမွာက္ ေရာက္ကာလ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး သကၤန္းရံုေတာ္မူေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရ၏။

ဒကာေတာ္ ေရေျမ႔ရွင္က နန္းေတာ္သို႔ ႀကြေရာက္ ဆြမ္းအလွဴခံေတာ္မူရန္ ပင့္ေလွ်ာက္ပါေႀကာင္း ေလွ်ာက္ထားသည္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ မည္သို႔မွ် ျပန္၍ အမိန္႔မရွိဘဲ သကၤန္းရံုျပီးက သပိတ္ကိုလြယ္ေတာ္မူ၍ ေက်ာင္းေပၚမွ သက္ဆင္းႀကြသြားေတာ္မူသျဖင့္ အမတ္သည္ ေနာက္မွလိုက္၍ အေျခအေနကိုႀကည့္ရာ မႏၲေလးေတာင္ေျခ၏ေျမာက္ အဘိုးအို အမယ္အိုတို႔ တဲသို႔ ဆြမ္းခံႀကြ၍ ဆြမ္းစားသည္ကို သိရေလသည္။

ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုလည္း နန္းေတာ္သို႔ႀကြရန္ ထပ္မံမပင့္၀့ံ၊ မင္းတရားႀကီးကိုလည္း မတင္၀ံ႔ႏွင့္ အခ်ိန္ႀကာျမင့္မွ နန္းေတာ္သို႔ေရာက္၍ မင္းတရားႀကီးက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ႀကြလာျပီလား-ဟု ေမးျမန္းမွ ျမင္ခဲ့သည့္အတိုင္း တင္ေလွ်ာက္ရာ မင္းတရားႀကီးသည္ ၀မ္းသာအားရ ရွိလွ၍ ငါကဲ့သို႔မင္း ရွိေသး၏ေလာ-ဟုဆို၍ လက္ပန္းေပါက္ခတ္သည္ဟူ၏။

အေႀကာင္းမူကား ရွင္ဘုရင္ကပင့္လ်က္ ဘုရင့္မ်က္ႏွာကို မႀကည့္၊ ဦးစြာပင့္ထားေသာ သူဆင္းရဲအဘိုးအိုတို႔တဲသို႔သာ တရားအားေလွ်ာ္စြာ ႀကြသြားေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ယထာဓမၼသာသနာကိုသာ သတၱိရွိရွိ ႀကည့္ေတာ္မူေသာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္ မူေသာ ရဟန္းေကာင္းရဟန္းျမတ္ကို အားထားကိုးကြယ္ရေသာ သာသနာ့ဒါယကာအေနျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ေသာေႀကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ဒီေနရာကေန မူရင္းကိုကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။

No comments:

Post a Comment