Monday, September 28, 2009

ကမၻာပ်က္ပုံ ၿဖစ္ပုံမ်ား

ကမၻာပ်က္တာနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး တပည့္ေတာ္မ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ယခုကမၻာဟာ ဘဒၵကမၻာလို႕ ဆိုပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ဘုရားေတြ ပြင့္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့အဆိုက ဘယ္လိုမ်ိဳးမ်ားကို ဆိုလုိတာလည္း ဘုရား၊ ကမၻာပ်က္တာက ဘယ္လုိမ်ိဳးျဖစ္တာလည္းဘုရား။ ဘာေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ရတယ္ဆိုတာကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။



ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ ပ်က္ခဲ့ပါတယ္။ ေရတြက္လို႕ မရပါ။ ကမၻာဟာ ေရတြက္လို႔ မရသလို သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ဟာလည္း ေရတြက္လို႔မရေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဗုဒၶလက္ထက္က ဥပသာလက အမည္ရွိတဲ့ ပုဏၰားႀကီးဟာ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ကို ရံပတ္ထားတဲ့ ေတာင္ငါးလံုးထဲက ဂုဇၥ်ကုဋ္တာင္ေပၚကို တက္သြားၿပီး ေတာင္ထိပ္က ေျမျပန္႔ေလးမွာ သူ႔ကိုျမဳတ္ဖုိ႔ သားျဖစ္သူကို ျပတယ္။

ၿပီးတာနဲ႔ ေတာင္ေအာက္ကို ျပန္ဆင္းလာတဲ့အခါ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔တယ္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးၿပီးတာနဲ႔ ဘုရားရွင္ဟာ လူေသ မျမဳပ္ဖူးေသးဘူးလို႕ ပုဏၰားႀကီးယူဆထားတဲ့ ေနရာကို လုိက္ၾကည့္ၿပီး ဒီဂါထာကို ေဟာၾကားပါတယ္။ ဒီဂါထာ အဆံုးမွာ ပုဏၰားႀကီးဟာ ေသာတာပန္တည္ပါတယ္။ ဒီဂါထာဟာ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ မ်ားျပားတယ္ဆိုတာကို ျပပါတယ္။

ဥပသာလက နာမာနိ၊

သဟႆနိ စတုဒၵသ။

အသိၼ ံပေဒေသ ဒဂနိ

နတိၱေလာေက အနာမတံ။

ပုဏၰားႀကီး သင္ယခုညႊန္ျပေသာ ေနရာ၌ ဥပသာလကဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သင္၏အေလာင္းေကာင္ေပါင္း တစ္ေသာင္း ေလးေထာင္တိတိ မီးသၿဂိဳလ္ ေလာင္ကၽြမ္းျမဳပ္ႏွံခဲ့ဖူးေလၿပီ။ ေလာကေျမအျပင္၌လူေသေကာင္ပုတ္ မျမဳတ္ဖူးေသာေနရာ ဟူ၍ မရွိေပ။


ေတာင္ေပၚက သံုးေပေျခာက္ေပေနရာ ကြက္လပ္ေလးမွာေတာင္ အေလာင္းေကာင္ေပါင္း ဥပသာလကအမည္ တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ တစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ျမဳတ္ႏွံၿပီးသြားၿပီဆုိေတာ့ တျခားနာမည္နဲ႔၊ တျခားေျမျပန္႔ေနရာေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေသခဲ႔ျမႇပ္ႏွံခဲ့မယ္ဆိုတာ သတိသံေ၀ဂ ယူသင့္ပါတယ္။

ဘုရားေတြ ပြင့္တယ္ဆိုတာ သူ႔ကမၻာနဲ႕သူ ပြင့္တာကို ေျပာတာပါ။ ဒီဘဒၵကမၻာမွာ ဘုရားငါးဆူပြင့္ၿပီး မၿပီးမခ်င္း၊ ကမၻာက မပ်က္ပါဘူး။ ကမၻာပ်က္ပံုရယ္ ဘာေၾကာင့္ ပ်က္ရတယ္ဆိုတာရယ္ကိုေပါင္းၿပီး ေျဖပါမယ္။ ကမၻာဟာ မီးဖ်က္တဲ့ ကမၻာ၊ ေရဖ်က္တဲ့ ကမၻာ၊ ေလဖ်က္တဲ့ ကမၻာလို႕ သံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၲာန္မွာ အားႀကီးလာရင္ ကမၻာေလာကႀကီး အငတ္ေဘးဆိုက္တယ္၊ ေလာဘဓါတ္ဟာ ဒီထက္ပို၍ အားႀကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ မီးေလာင္ၿပီးပ်က္စီးသြားရတယ္။ ကမၻာဖ်က္မီးေလာင္ရင္ ေျမႀကီးပါ မက်န္ေအာင္ ေလာင္ကၽြမ္းတဲ့အတြက္ အပါယ္ေလးဘံု၊ လူ႕ဘံု၊ နတ္ၿပည္ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼဘံု ႏွစ္ဆယ္ထဲက ပထမစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု ၃ဘံု ပါသြားတယ္။

စိတ္ဆိုးတဲ့ အမ်က္ထြက္တဲ့၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တဲ့ ေဒါသဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၲာန္မွာ အားႀကီးလာရင္ ကမၻာေလာကႀကီးက လက္နက္ေဘး(စစ္ပြဲေဘး) ဆိုက္တယ္၊ စစ္ပြဲမွန္သမွ်ဟာ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာခ်ည္းပါ။ ဒီထက္ ေဒါသဓါတ္ေတြမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ ေရေတြလႊမ္းမိုးၿပီး ပ်က္စီးသြားရတယ္။ ေရေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ၿပီ ဆိုရင္ အပၸါယ္ေလးဘံု၊ လူ႕ဘံု၊ နတ္ဘံု၊ ပထမစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု၃ဘံု ႏွင့္ ဒုတိယစ်ာန္ ျဗဟၼဘံု ၃ဘံု ပ်က္စီးသြားပါတယ္။

အမွန္ကိုမသိတဲ့၊ ေတြေ၀တဲ့ ေမာဟဓါတ္ေတြ လူသားေတြ သႏၱာန္မွာ အားၾကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီး ဟာ ေရာဂါေဘးဆိုက္တယ္။ ေအအိုင္ဒီအက္(စ္)တို႕၊ ဆားစ္ေရာဂါတို႔၊ ၾကက္တုပ္ေကြး၊ ၀က္တုပ္ေကြးေရာဂါေတြဟာ ေမာဟဓါတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာပါ၊ ဒီ့ထက္ ေမာဟဓါတ္ေတြ အားႀကီးလာမယ္ဆိုရင္ ကမၻာေလာကႀကီးဟာ ေလေတြလႊမ္း မိုးၿပီး ပ်က္စီးသြားရပါတယ္။

ေလေၾကာင့္ ကမၻာပ်က္ၿပီဆိုရင္ အပါယ္ေလးဘုံ၊ လူ႕ဘုံ၊ နတ္ဘုံ၊ ပထမစ်ာန္ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံ၊ ဒုတိယစ်ာန္ ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံ၊ တတိယစ်ာန္ျဗဟၼာဘုံသုံးဘုံထိ ပ်က္စိးသြားပါတယ္။ က်န္တဲ့ျဗဟၼာဘုံ (၁၁)ဘုံကေတာ့ မီး၊ ေရ၊ ေလ ဘာပဲဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ဘဲ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာေလာကမွာ လူစျဖစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီက်န္ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာဘုံ(၁၁)ဘုံက ျဗဟၼာေတြ ျဗဟၼာသက္ကုန္လို႕ေသၿပီး လူ႕ဘ၀ေရာက္ရာကေန စၾကတာပါပဲ။

အက်ဥ္းခ်ဴပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ကမၻာပ်က္ရတာလဲ ဆိုရင္ လူသားေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေလာဘကုန္ဖို ့အတြက္

ဒါနမ်ားမ်ားျပဳပါ

ဓူတင္ ေဆာက္တည္ပါ

အသုဘ ဘာ၀နာပြါးပါ

၀ိပႆနာတရား နာၾကားရႈပြါးပါ။

ေဒါသကုန္ဖို ့အတြက္

ေမတၱာဘာ၀နာအၿမဲပြါးပါ။

ေမာဟကုန္ဖို႔အတြက္ ရဟႏၲာျဖစ္တဲ့အထိ ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကားရွုပြါးပါ။



၆ - ခုေျမာက္ ပုစၦာမေျဖမီမွာ ဒါနနဲ႔ပက္သက္ျပီး အေရးႀကီးသိသင့္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕လုိတိုရွင္း ဒႆနေလးမ်ားကို ဓမၼလက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ရယူျခင္းႏွင့္ ေပးဆပ္ျခင္းတို႔တြင္ ေပးဆပ္ျခင္း၌ ေပ်ာ္ေမြ႔သူသည္သာ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္သည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ေပးကမး္ျခင္းကို ဒါနဟု မေခၚသင့္ အျမတ္ရဖို႕ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ျခင္း၊ တစ္မ်ိဳးဟုသာ ေခၚသင့္သည္။

မည္သည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါဘဲ ေပးကမ္းေထာက္ပံမႈကိုသာ ေလာဘကုန္ဖို႔ျပဳေသာ ပါရမီထိုက္သည့္ ဒါနဟု ဆိုသင့္သည္။

မည္မွ် လွဴၿပီးၿပီဟု ၾကြား၀ါဖို႔မလို ေလာဘကိေလသာ မည္မွ်ကုန္သြားၿပီဟုသာ သိဖို႕ လိုသည္။

ခ်မ္းသာခ်င္စိတ္ ရွိတာခ်င္းလည္းတူပါလွ်က္ ခ်မ္းသာေအာင္ စီးပြားရွာတာခ်င္းလည္း တူပါလွ်က္ လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္သာခ်မ္းသာၿပီး၊ က်န္ ၉၉ေယာက္က ဆင္းရဲေနရသည္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

အေျဖကား - လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ခန္႕သာလွဴရမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး၊ က်န္ ၉၉ ေယာက္သည္ ယူရမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ ့ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေပတည္း။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခုျဖင့္ ျပဳေသာပါရမီမထိုက္ေသာ ဒါနသည္ လူ႔ခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ ကိုေပးေသာ္လည္း ကိေလသာကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔မပို႕၊ အေၾကာင္းကား အလွဴခံေကာင္းစားဖို႔၊ ခ်မ္းသာဖို႔ လွဴျခင္းမဟုတ္၊ ငါေကာင္းစားဖို႕၊ ငါခ်မ္းသာဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ လွဴခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ငါ-ဟူသည္ ဒိ႒ိကိေလသာ၊ ေကာင္းစားဖို႔ဟူသည္ ေလာဘကိေလသာ။ ထိုဒိ႒ိ ႏွင့္ ေလာဘ၀င္ရွုပ္ေသာေၾကာင့္ ပါရမီ မထိုက္ေသာဒါနသည္ နိဗၺာန္္သို ့ မပို႔ႏိုင္ျခင္းျဖစ္၏။

မည္သည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မပါဘဲ ျပဳေသာပါရမီထိုက္သည့္ ဒါနသည္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးသည္။ နိဗၺာန္သို႕လည္း ပို႕သည္။ အေၾကာင္းကား ဒါနျပဳစဥ္ကတည္းက ငါေကာင္းစားဖို႔ဟူေသာ ဒိ႒ိႏွင့္ ေလာဘကို သတ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ေပတည္း။

သဒါၵစိတ္ႀကီးမားသူအတြက္ လွဴစရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတမ္း ပိုေနတတ္သည္။ ေလာဘဓါတ္ ႀကီးမားသူ အတြက္ ယူခ်င္စရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတမ္း လိုေနတတ္သည္။

အသာစံျခင္း၀ါဒကို အရွင္ေဒ၀ဒတ္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ အသာစံျခင္း၀ါဒ၏ ေနာက္္ဆုံး ပန္းတိုင္သည္ အပါယ္ေလးပါး၊ အသာစံျခင္း၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကိုယ္တိုင္ ယခုအခါ အ၀ီစိငရဲသို႕ က်ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အသာစံျခင္းဟူသည္ ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာကို ေဆာင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အနာခံျခင္း၀ါဒကို ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အနာခံျခင္း၀ါဒ၏ ေနာင္ဆုံး ပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္။ အနာခံျခင္း၀ါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ ယခုအခါ နိဗၺာန္၏ သႏိၱသုခ ခ်မ္းသာကို ခံစားေနၿပီျဖစ္သည္။ အနာခံျခင္းဟူသည္ ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာကို အလုပ္ျဖင့္ လက္ေတြ႔ပယ္သတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကမၻာတြင္ ဒါနအျပဳဆုံးသည္ ျမန္မာျဖစ္ပါလွ်က္ အဆင္းရဲဆုံးတြင္လည္း ျမန္မာျဖစ္ေနရျခင္းမွာ တကယ္လိုအပ္သည့္ေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေတာ့ သည့္ေနရာမ်ားတြင္ အိတ္သြန္ဖါေမွာက္ လွဴေနၾက ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။

ဥပမာအားျဖင့္ နာဂစ္ေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းတြင္ ပ်က္စီးသြားေသာ စာသင္ေက်ာင္းေပါင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိရာ ႏွစ္ေထာင္ခန္႔သာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေသးသည္။ က်န္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ကို ျပင္ဆင္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

ထိုကဲ့သို႔ေသာေနရာတြင္ မလွဴဘဲ နာမည္ႀကီးေအာင္၊ ရာထူးတက္ေအာင္ အာဏာတည္ၿမဲေအာင္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မလိုအပ္ဘဲ ဘုရားတည္ ေနၾကျခင္းမ်ဳိးပင္တည္း။

ျမန္မာအမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါလွ်က္ ဒါနျပဳပါလွ်က္ ဆင္းရဲရျခင္းအေၾကာင္း ၁၁ ခ်က္-

၁။ လိုအပ္ေနေသာေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေသာေနရာတြင္ စုၿပံဳ၍ လွဴၾကျခင္း။

၂။ သမၸဒါေလးးပါး ခ်ဳိ႔ယြင္းျခင္း။

၃။ စီးပါြးရွာရာ၌ ေမတၱာေစတနာကို အဓိကမထားဘဲ၊ ေငြေၾကးကိုသာ အဓိကထားျခင္း။

၄။ ပ်င္းရိျခင္းကို ေရာင့္ရဲျခင္းဟု အထင္မွားျခင္း။

၅။ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း၊ နည္းနည္းခ်မ္းသာလာသည္ႏွင့္ မယားငယ္ထားျခင္း၊ ေလာင္းကစား လုပ္ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ေအာက္ေျခလြတ္လာတတ္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ စကားပုံတစ္ခုေပၚေန၏ ။ ျမန္မာ ေကာင္းစား တစ္မြန္းတည့္။

၆။ အခိ်န္တန္ဖိုး မသိျခင္း၊ ကုန္သြားေသာ ဥစၥာပစၥည္းတစ္ခုခုကို အခ်ိန္အားျဖင့္ ျပန္ရွာ၍ရေသာ္လည္း အလကား ကုန္သြားေသာ အခိ်န္ကို မည္သည့္ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္မွ် မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေလာက၌ တန္ဖိုးျဖတ္၍ မရေအာင္ အဖိုးတန္ေသာအရာကား အခိ်န္ပင္ျဖစ္သည္။


စကၠန္႔၊ မိနစ္၊ နာရီ၊ ေန႔၊ ရက္၊ လ၊ ႏွစ္ စေသာ အခ်ိန္တိုေလးမ်ားကို ေပါင္းစည္းထားျခင္းကိုပင္ အသက္ဟုေခၚ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ဟူသည္ အသက္။ အသက္ဟူသည္ အခ်ိန္၊ အသက္တန္ဖိုးထားသူသည္ အခ်ိန္ကုိ တန္ဖိုးထားရမည္။ အခ်ိန္ကိုတန္ဖိုးထားလွ်င္ လူ႔ဘ၀ေနရသမွ် အခ်ိန္တိုင္းမွ ဥစၥာ၊ ကုသိုလ္၊ ပညာဗဟုသုတ ဤသုံးမ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿမဲတမ္း ရရွိေနရမည္။ ထိုသုံးမ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ဳိးမွမရဘဲ အခ်ိန္ကိုျဖဳန္းသူသည္ မိမိ လူ႔ဘ၀ရမည့္ အသက္ကို ျဖဳန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

၇။ ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မနာလိုျခင္း ကိုယ့္ထက္သာသူအေပၚ ၀မ္းသာလွ်င္ မုတိတာကုသိုလ္ ျဖစ္သည္။ မနာလိုလွ်င္ ဣႆာအကုသိုလ္ ျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ယူလို႔ရပါလွ်က္၊ အကုသိုလ္ကို ယူျခင္းသည္ စိတ္ဓါတ္လူစဥ္မမီျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဓမၼပဒအ႒ကထာ၌ ဆြမ္းငတ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံရေသာ ေလသကတိႆ အမည္ရွိရဟႏၱာတစ္ပါး အေၾကာင္း ပါရွိသည္။ သူသည္ တစ္ခုေသာဘ၀က ေက်ာင္းထို္င္ဘုန္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ႕ေက်ာင္းတြင္ ေခတၱလာတည္းခိုေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါးအေပၚ မနာလို၀န္တိုစိတ္ျဖစ္ခါ ရဟႏၱာ အတြက္ ထည့္ေပးလိုက္ေသာ ဆြမ္းႏွင့္ဟင္းမ်ားကို လမ္းမွာ သြန္ပစ္ခဲ့သည္။ ထိုအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေသေသာအခါ အ၀ီစိငရဲသို႔ က်ရသည္။ ငရဲမွလြတ္ေသာအခါ ေခြးဘ၀ငါးရာ၊ ဘီလူးဘ၀ငါးရာ ျဖစ္ရသည္။ ေနာက္ဆုံး ယခုဘုရားလက္ထက္ ရဟႏၱာျဖစ္ရမည့္ ဘ၀မ်ားမွပင္ သူေတာင္းစားရြာ၌ သြား ျဖစ္ရသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ငတ္ျပတ္ဆင္းရဲလိုက္သည္မွာ ရဟႏၲာျဖစ္သည့္ ဘ၀ထိျဖစ္သည္။ ေလာသကတိႆမေထရ္ကို ဆြမ္းေလာင္းမည့္ အလွည့္ေရာက္လွ်င္ ေလာင္းလွဴမည့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔က သူ႔အား ဆြမ္းေလာင္းခ်င္ေသာ္လည္း ေလာင္းလွဴလို ့ မရျခင္းျဖစ္သည္။

ထို ့ေၾကာင့္ အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံခဲ့ရသည္။

ေမြးမည့္ေမြးလွ်င္ ၾကက္ေတြ၊ ဘဲေတြပဲ ေမြးပါ။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္၀န္တိုစိတ္ကို မေမြးပါႏွင့္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္း တူေသာ္လည္း ၾကက္ေတြဘဲေတြ ေမြးျခင္းက ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥစားၿပီးမွ အပါယ္က်ရသည္။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္ ၀န္တိုစိတ္ကိုေမြးျခင္းအတြက္ကား ဘာမွ်မစားရဘဲ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ရေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

၈။ စာေပဗဟုသုတမရွိေသာေၾကာင့္

၉။ ေဒသႏၱရဗဟုသုတမရွိေသာေၾကာင့္

၁၀။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္မရွိေသာေၾကာင့္

၁၁။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးလိုစိတ္မရွိေသာေၾကာင့္

ျမန္မာ အမ်ားစုသည္ မဆင္းရဲသင့္ဘဲႏွင့္ ဆင္းရဲေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

ဤ(၁၁)ခ်က္၏ အေၾကာင္းအရာအက်ယ္ကိုသိိလိုလွ်င္ ဆရာေတာ္ေရးသားေသာ “ေမတၱာျဖင့္စီးပြါးရွာျခင္း” စာအုပ္ကို ဖတ္ပါ။ ေမတၱာၿဖင္႔
အရွင္ဇ၀န ( ေရႊၿပည္သာ )

No comments:

Post a Comment