Thursday, September 24, 2009

စြန္းလြန္း ႏွင္႔ သူ႔တရားမ်ား ( ၂ )

ေမး။ ။ ထင္းမရွိ ေတာသုံးေထာင္၊ ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္၊ ႏွမ မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္ ၊
ကို ေၿဖရွင္းေတာ္ မူပါဘုရား။

ေၿဖ။ ။ ဘုရား အစရွိေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ ကာမ ရူပ အရူပ ဆိုတဲ႔ ေတာသုံးေထာင္ထဲတြင္ ေနၿငားေသာ္လည္း ၎ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေလာင္စာ မရွိေသာေႀကာင္႔ ထင္းမရွိ ေတာသုံးေထာင္ ဟုေခၚသည္။

သတၱ၀ါတို႔၏ အာရုံအစဥ္မွာ ၿမစ္ေရအယဥ္ကဲ႔ သို႔ တသြင္သြင္ စိးဆင္းေနၿငားေသာ္လည္း ဘုရားစေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ အာရုံယိုစီးၿခင္း မရွိတာကို ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္ ဟု ေခၚသည္၊

ဘုရားစေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတိိုမွာ မ်က္စိ နား နွာေခါင္း ပါးစပ္ ကာယ မန တံခါး ေၿခာက္ေပါက္ပင္ ရွိေသာ္လည္း အာရုံလိုက္စားၿခင္း မရွိတာကို ႏွမ မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္ လို႔ ေခၚသည္။

ေမး။ ။ အရွင္ဘုရားတို႔ ရဟန္းမ်ားမွာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေသြးထြက္ေအာင္ လုပ္ရုံမွ်နွင္႔ ဒုကၠဋ္အာပတ္ တပ္သလား မတပ္ဘူးလား။
ေၿဖ။ ။ တပ္တယ္။

ေမး။ ။ ဒါၿဖင္႔လ်င္ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းတပါးဟာ မိမိ လည္ပငး္ကို ဓါးနွင္႔လွီးၿပီး ေ၀ဒနာရွဳ႕တာနဲ႔ အရဟတၱဖိုလ္ ဆိုက္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ၿပဳသြားတယ္လို႔ ႀကားဖူးပါတယ္။ ၄င္း ရဟန္းဟာ အာပတ္ႏွင္႔တကြ မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ပါသလား ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ဆိုက္တာ မွန္တယ္၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မရွိလို႔ ဆိုက္တာ၊

ေမး။ ။ ဒါၿဖင္႔ ဘုရား- အရွင္ဘုရားတို႔မွာ ေသြးထြက္ရုံမွ်နွင္႔ အာပတ္သင္႔တာ၊ အခုဟာက ေသြးထြက္ရုံ မက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အေသေတာင္ သတ္တာ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မသင္႔ေပဘူးလားဘုရား။
ေၿဖ။ ။ မသင္႔ဘူး ၊ ဥပမာ - ဒကာႀကီး ပစၥည္းမကိုုင္နွင္႔ လို႔ မတားၿမစ္ခင္ ဘုန္းႀကီးက ကိုင္လိုက္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ အၿပစ္မ်ား ရွိမလား ။
မရွိပါဘုရား။
တားၿမစ္ၿပီးမွ ကိုင္ေတာ႔ေကာ --
အၿပစ္ရွိပါတယ္ ဘုရား၊
အဲသည္ ဥပမာ အတိုင္းပဲ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အၿပစ္ မရွိတာလဲ မွန္တယ္၊ မဂ္ ဖိုလ္ဆိုက္တာလဲ မွန္တယ္။
ေက်နပ္ ၀မ္းေၿမာက္လွပါသည္ ဘုရား။

( ယင္း ရဟန္းကား လူ႔ဘ၀ ကို ၿငီးေငြ႔လြန္းေသာေႀကာင္႔ ထြက္ေပါက္ ရွာသည္႔ အေနၿဖင္႔ ရၿပီးသား ေလာကီစ်ာန္ကို မေလ်ာက် ခင္ ၿမစ္ကမ္းနားသြားကာ မိမိကိုုယ္ကို ဆံရိတ္ေသာ သင္ဓုန္း ဓားၿဖင္႔ လည္ပင္းကို လွီးၿဖတ္မည္ ႀကံရြယ္စဥ္ ရဟန္းဘ၀ တေလ်ာက္လုံး ေစာင္႔စည္း ထိမ္းသိမ္းလာခဲ႔ေသာ မိမိ၏ စင္ႀကယ္ သန္႔ရွင္းေသာ သီလကို ေတြ႔ၿမင္ရေသာအခါ အဆင္႔ဆင္႔ ၀မ္းသာမွဳ႕ ပီတိသည္ ခႏၶာကိုယ္ တခုလုံးသို႔ ပ်ံ႕ နွံ႕ ေသာ ဖရဏာ ပီတိအၿဖစ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။
၄င္း ပီတိ ေ၀ဒနာကို ခြာ၍ ၀ိပႆနာ ရွဳ႕ မွတ္ေသာအခါ ကိေလသာကုန္ၿခငး္ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ၿခငး္္ အသက္ဇီ၀ိတိေၿဒ ကုန္ခန္းၿခင္းသည္လည္း တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ကာ တခဏအတြင္း အလြန္လ်င္ၿမန္ကာ ပရိနိဗၺာန္စံၿခင္းကိစၥ ၿပီးသြားေသာေႀကာင္႔ သတၱ၀ါတို႔ တဘ၀မွ တဘ၀ သို႔ ကူးေၿပာင္းတိုင္း ၿဖစ္ရာ ဘုံဘ၀ကို စုံစမ္းေထာက္လွမ္းေလ႔၇ွိေသာ မာနတ္ သည္ပင္ မ်က္စိလည္သြား ဟူ ၏ ။
ထိုမာနတ္ကား ( ၃၁ ) ဘုံးအတြင္း ဘယ္ေနရာၿဖစ္ၿဖစ္ ေရာက္သြားလ်င္ သူ႔ပိုင္နက္အတြင္း ၿဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ေက်နပ္္ေနေလ႔ ရွိသတဲ႔ ။မာနတ္ရွာေဖြေနေႀကာင္းသိေသာ ဘုရားရွင္က ဟယ္ မာနတ္ သင္က ငါ႔ ဘုရားတပည္႔ကို အထင္ေသးသကိုး၊ သင္ မေက်နပ္လို႔ ၃၁ ဘုံအတြင္း ႀကိဳက္သေလာက္ရွာ ဘယ္ေတာ႔မွ ေတြ႔မွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး၊ ငါ႔သားေတာ္ ေဂါဓိက ရဟန္းဟာ နိဗၺာန္ ၀င္သြားၿပီ ဆိုေတာ႔မွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ သူ႔ေနရာ နတ္ၿပည္ကို ၿပန္သြားသတဲ႔ ( စကားခ်ပ္- ေဂါဓိကေတၳရ ၀တၳဳ ၊ ဓမၼပဒ ၊ )

ေမး။ ။ တခုေလာက္ ေလ်ာက္ပါရေစ၊ သုတ္မဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္ မဟာ ပရိနိဗၺာနသုတ္ထဲမွာ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ ေ၀ခဏ္း ေတြ႔ပါတယ္၊ ၄င္းသုတ္ကိုပင္ ဘုရားေဟာ လို႔ ဆိုပါတယ္၊ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ဘုရား ပရိနိဗၺာန္မၿပဳမီက ေ၀ခဲ႔ ပါသလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဘယ္သူ ေ၀ခဲ႔ သတုံး ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ဧ၀ံ ေမ သုတံ ကို ဘယ္သူေဟာသတုံး။
ေက်နပ္လွပါ၏ ဘုရား။

ေမး။ ။ နိဗၺာန္ ၏ အေႀကာင္းကို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ နိဗၺာန္အေႀကာင္း သိခ်င္သလား ၊ သိခ်င္လွ်င္ ဘင္ စြန္း ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔က သိလိမ္႔မည္၊

ေမး။ ။ ဘယ္လို ဘင္စြန္း ဘယ္လို ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔ရမွာ တုံးဘုရား။

ေၿဖ။ ။ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္သည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကုိ သတိႏွင္႔ သုံးသပ္လွ်က္ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ ဆိုတဲ႔ တရားသုံးပါးကို ပုိင္းပုိငး္ၿခားၿခား ၿမင္ေသာအခါ ဒီဒုကၡႀကီးဟ ာ ဘယ္သူ႔ေႀကာင္႔လဲ လို႔ စိစစ္လိုက္ေတာ႔ လုပ္ေပးတတ္တဲ႔ ေလာဘ ဆိုတဲ႔ သမုဒယ ကိုၿမင္ေတာ႔ မဂ္က အႏုသယ ကို ပယ္သတ္လိုက္တာႏွင္႔ ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ ဆိုတဲ႔ အေႀကာင္း အက်ိဳး ၿပတ္တာကို ဘင္စြန္း ဟု ေခၚတယ္။ အဲဒီ ဘင္စြန္း ကို ေၿပာတာ။

ေမး။ ။ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ထိေတာ႔ သိတယ္ လို႔ေၿပာတယ္၊ သိတယ္ ဆိုတာ သူခ်ည္းပဲ သိတာလား ၊ သို႔မဟုတ္ သူတကာ ( အၿခားတရား ) နွင္႔ ေရာစပ္မွ သိတာလား၊
ေၿဖ။ ။ ေရာစပ္မွ သိတယ္၊
ေမး။ ။ ေရာစပ္သူ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ေ၀ဒနာ သညာ ၀ိညာဏ္ ထိုသုံးခ်က္စုမွ သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္။

ေမး ။ ။ စု ေပးသူမ်ား ရွိရင္ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ထုိသုံးခ်က္ကို သခၤါရက ေၿမ ေရ ေလ မီး ဓါတ္္ႀကီး ေလးပါးကို တံခါးမွာ စုေပးေတာ႔ သိၿခင္း မွတ္ၿခင္း ခံစားၿခင္း ၿဖစ္ေပၚလာသည္ကိုု သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္ ( သိတယ္ ) လို႔ ေခၚတယ္။

ဆက္လက္ ေဖာ္ၿပပါမည္ ---

No comments:

Post a Comment