Saturday, February 27, 2010

နာဂဒီပကြ်န္းသို႔ ခရီးတစ္ေခါက္

‘’ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ သီဟိုဠ္ကြ်န္း( ယခုအေခၚ သီရိလကၤာ) ရွိ နာဂဒီပကြ်န္းဆြယ္ ေလးကို ဒုတိယ အႀကိမ္၊ ပထမအႀကိမ္အၿဖစ္ မဟိႏၵေလ႔ေတာင္ေတာ္ဆီကို မဇၥ်ိမေဒသ အိႏိၵယကေန ႀကြေတာ္မူခဲ႔ ၿပီး သစၥာမ်ိဳးေစ႔ ခ်ေပးခဲ႔ ဖူးတယ္၊ အဲဒီကတဆင္႔မွ သီဟိုဠ္သာသနာ ၿမန္မာသာသနာဆိုတာ ၿပန္႔ပြားကူးစက္ ၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနခဲ႔တယ္ ‘’ တဲ႔။

ဒါက သမိုင္းက ေပးတဲ႔ အသိေလးပါ၊ အဲဒီအသိေလးက ႏွိုဳးေဆာ္ေနမိလို႔ နာဂဒီပကြ်န္းကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္ လို႔ ဆုံးၿဖတ္ၿပီး စာေရးသူတို႔ အဖြဲ႔ဟာ ကိုလံဘို ၿမိဳ႕ကေန ကီလိုမီတာေပါင္း ၅၀၀ နီးပါးေလာက္ေ၀းတဲ႔ ေနရာကို နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ခရီးက ႀကမ္းတမ္းသမို႔ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ သြားေရာက္ခဲ႔ပါတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ မၿဖစ္ေသးတဲ႔ နိုင္ငံေဒသတခုကို ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ ေက်ာ္ၿဖတ္ၿပီး သစၥာမ်ိဳးေစ႔ ႀကဲခ်နိုင္ခဲ႔သလဲ ဆိုတာကို ေလ႔လာရင္း သတၱ၀ါေ၀ေနယ်ေတြကို ေခ်ခြ်တ္ဖို႔ အတြက္ ၄၅ ႏွစ္ပတ္လုံး ေန႔မနား ညမနား တရားေရေအး တိုက္ေႀကြးၿပီး ေခ်ခြ်တ္ခဲ႔တဲ႔ ဘုရားရွင္ကိုလဲ မွန္းဆ ႀကည္ညိဳမိရပါတယ္။

ယခုအခ်ိန္ထိ မတိုးတက္ေသးတဲ႔ နာဂဒီပ ကြ်န္း ဆိုတာေလးကို ဟိုး လြန္ခဲ႔တဲ႔ နွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ဆုိရင္ ဘယ္လို အေၿခအေန ေတြ ရွိေနမလဲ ဆိုတာ မွန္းဆၿပီး အဖဘုရားရဲ႕ ၀ီရိယေတြ ကရုဏာေတြ သည္းခံနိုင္မွဳ႕ေတြကို ေတြးရင္း ေမာပန္းႏြမ္းနယ္သမ်ွ ေၿပေပ်ာက္ရပါတယ္။

တကယ္ေတာ႔ အဲဒီကြ်န္းက သီရိလကၤာနိုင္ငံေၿမပုံရဲ႕ ဟို အစြန္ဆုံး အေရွ႔ေၿမာက္ေဒါင္႔ အရပ္ေလာက္မွာ တည္ရွိၿပီး တဖက္မွာေတာ႔ အိႏိၵယ သမုဒၵရာႀကီးက ပတ္လည္၀ိုင္းထားတာပါ။ နယ္စပ္ေဒသ ၿဖစ္တာကတေႀကာင္း၊ ခရီးက ေ၀းလြန္းတာက တေႀကာင္း၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေတြေႀကာင္႔ အေဆာက္အဦး သစ္ပင္ကအစ အားလုံးဟာ ႀကည္႔ရွဳ႕ခ်င္စရာမရွိေလာက္ေအာင္ပ်က္စီးေနတာေတြေႀကာင္႔အမ်ားစုက ေရာက္ဖူးဖို႔ ခဲယဥ္းတတ္ႀကတယ္။

ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄ ရက္ ေန႔ ည ၁၂ နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ကေန ခရီးစတင္ ထြက္ခဲ႔တာ မနက္လင္းေတာ႔ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ ဂိတ္ေပါက္ကို ေရာက္ေနၿပီ။ မနက္လင္းလင္းခ်င္း သတင္းစကားတခုက ဂိတ္ေပါက္ကေန ႀကိဳဆုိေနပါတယ္၊ ဒီေနရာေတြကို နိုင္ငံၿခားသားေတြ ၀င္ေရာက္ေလ႔လာခြင္႔ မၿပဳပါဘူး တဲ႔။

ဘာၿဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ဟို လြန္ခဲ႔တဲ႔ နွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္နီးပါး အခ်ိန္ကတည္းက အဲဒီေနရာေတြဟာ နယ္ေၿမ ခြဲထြက္ေရး တမီးလ္ က်ားသူပုန္ေတြ အုပ္စုိးခဲ႔တဲ႔ ေနရာေတြကို ၿပီးခဲဲ႔တဲ႔ နွစ္ ၂၀၀၉ ကမွ သီရိလကၤာ အစိုးရက အၿပီးသတ္ နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ နွိမ္နွင္းပစ္လိုက္တာ တမီးလ္ေတြရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတြ ရြာေတြဆိုတာ အခုထိ ေၿပာင္သလင္း ခါေနဆဲ၊ ေၿခာက္ကပ္ေနဆဲေပါ႔၊

ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃၅၀ ေလာက္ အိႏိၵယ က အေသာက မင္းႀကီးရဲ႕ တတိယ သဂၤါယနာ နဲ႔ သီဟိုဠ္မွာ တင္တဲ႔ စတုတၳသံဂါၤယနာ မတင္မွီ ႀကားကာလ က သာသနာသမိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ အရုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္ေအာင္ သာသနာကို ဖ်က္ဆီးခဲ႔တဲ႔ ဒမိဠ လူမ်ိဳး၊ မိလကၡလူရိုင္းေတြ ဆိုတာ တမီးလ္းက်ားသူပုန္ေတြပါပဲ၊ ဒမိဠ - မွ တမိလ၊ တမိလ မွ တမီးလ္ ၿဖစ္လာတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္ ( စာေရးသူရဲ႕ definition ဖြင္႔ဆိုခ်က္သက္သက္ပါ ဒါေႀကာင္႔ သူတို႔ရဲ႕ သမိုင္းေႀကာင္းကလည္း ေတာ္ေတာ္ရွည္လ်ား ၿပီးေႀကာက္စရာ ေကာင္းခဲ႔တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္၊

စတုတၳ သံဂၤါယနာမတင္မီွ ကာလမွာ သီရိလကၤာ တနိုင္ငံလုံး တမီးလ္ေတြ အာဏာရခ်ိန္မွာ သာသနာရဲ႕ ရွိသမွ် အေဆာက္အဦးအားလုံး မီးရွိဳ႕ဖ်က္ဆီးရုံတင္ မကပဲ ေတြ႔သမွ် သံဃာေတြ အားလုံးကို အကုန္သုတ္သင္ပစ္ခိုင္းခဲ႔တာလဲ သီဟိုဠ္သာသနာရဲ႕ ၀မ္းနညး္ ဖြယ္ရာ မေမ႔နိုင္စရာ အၿဖစ္အပ်က္ တစ္ခုပါ၊

ယေန႔ အခ်ိန္မွာေတာ႔ အဲဒီ တမီးလ္ေတြဟာ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္ပါ မက်န္ ကေလးေရာ လူႀကီးေရာ အားလုံး အၿပတ္ရွင္းခံလိိုက္ရၿပီမို႔ သူတို႔ရဲ႔ ေနရာေတြဟာ သုႆာန္တစၿပင္လို ၿဖစ္ေနပါတယ္။ ယံ ကိဥၥိ သမုဒယဓမၼံ၊ သဗၺံ တံ နိေရာဓဓမၼံ၊ အရာ၀တၳဳအားလုံးဟာ ၿဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္ရမွာ ဓမၼတာပါပဲ လို႔ ဓမၼစႀကာသုတ္မွာ ေဟာထားတာကို ေတြးၿပီး သံေ၀ဂလဲ ပြားမိပါရဲ႕၊

ဒီ နိုင္ငံ အစိုးရကလဲ အဲဒီ စစ္တလင္းၿပင္ေတြ အားလုံးကို အရွိအတိုင္းမထားပဲ ၿဖိဳသင္႔တာ ၿဖိဳ၊ ဖ်က္သင္႔တာ ဖ်က္ၿပီး ၿပန္လည္ၿပဳၿပင္ တည္ေဆာက္ေရးေတြ အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ေနေသာ္လည္း ေ၀းလံေခါင္သီတဲ႔ နယ္စပ္ၿမိဳ႔မွာ ၿပည္႔စုံတဲ႔ အေၿခအေနေရာက္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါေသးတယ္၊ ဘာပဲေၿပာေၿပာ ၿပန္လည္ေတြးႀကည္႔လိုက္ရင္ ဒီေနရာေတြဟာ မႀကာေသးခင္ကမွ ေသြးညီွနံ႔ေတြ၊ က်ည္ဆံေတြ အေၿမာက္ေတြေႀကာင္႔ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ စေတးခဲ႔ရတာမို႔ ကရုဏာသက္မိရုံက လြဲၿပီး မေပ်ာ္နိုင္ခဲ႔ပါဘူး၊


ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္ခဲ႔ရတဲ႔ ဂိတ္ေပါက္ကို ဓာတ္ပုံေပါင္းမ်ားစြာ ရိုက္ခဲ႔မိတယ္
တခ်ိန္ကေတာ႔ ဒီလို ဒီလို ညီညြတ္ခဲ႔ႀကဖူးတယ္
တမီးလ္က်ားသူပုန္ တို႔၏ မညီညြတ္မွဳ႕ေႀကာင္႔ အခ်င္းခ်င္းတိုက္ခိုက္ၿပီး အဓိကပစ္မွတ္ ေရေလွာင္ကန္ႀကီးကို ဒီလို ဖ်က္ဆီးခဲ႔ႀက သတဲ႔၊
ဒီလို ခရီးႀကမ္းကိုလဲ ၿဖတ္သန္းခဲ႔ရတယ္

ေပၚတူဂီ နယ္သာလန္ စေသာ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို တြန္းလွန္ရာ အဓိက ေနရာ ခံတပ္မွာ အမွတ္တရ 
 
ဗုဒၶဂါယာ အိႏိၵယ မွ မဟာေဗာဓိပင္၏ ေတာင္ဘက္ကိုင္းကို ၿဖတ္ၿပီး သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ သယ္ေဆာင္လာေသာ ရဟႏၱာေထရီ သံဃမိတၱာ ပထမဆုံးေၿခခ်ရာ ေနရာအထိမ္းအမွတ္ 
( ထိုအေႀကာင္းကိုု ပို႔စ္သီးသန္႔ ေရးပါအုံးမည္ )

ဆက္ပါအုံးမည္ --

No comments:

Post a Comment