လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္၊ ေသေစလို ေရေအးေလာင္း၊ ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း။
ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါက ဦးေႏွာက္နဲ႔ လိုက္မမီိွနိုင္ခဲ႔လို႔ မွတ္ထားဖူးတဲ႔ စာပုဒ္ေလးတခုကို ခုထိ အလြတ္ရေနဆဲပါ၊ သဘာ၀နိယာမနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ႔အတြက္ အေၿဖကို သိခ်င္လြန္းလို႔ လက္လွမ္းမွီရာစာအုပ္ေတြကို ရွာႀကည္႔ေတာ႔လဲ မေတြ႔နိုင္ေတာ႔တဲ႔ အဆုံး လက္ေလ်ာ႔ထားခဲ႔ရတယ္၊ ပညာေရးလိုအပ္ခ်က္အရ သီဟိုဠ္က်ြန္းကို ေရာက္မွ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ အေၿဖကို မထင္မွတ္ပဲ ေတြ႔ခဲ႔ရတယ္၊
တခ်ိန္က သာသနာမွာ ရဟႏၱာတဆူလို႔ ေက်ာ္ႀကားခဲ႔တဲ႔ ထြန္ေထာင္ ဆရာေတာ္ ( လူ႔ဘ၀တုံးက ထြန္ကိုေထာင္ ႏြားေတြကို ေဘးမဲ႔ေပးၿပီး ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ေရာက္ခဲ႔လို႔ )စြန္းလြန္းဂူ ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ ကို နိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးနု က ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ေမး+ေၿဖ ခဲ႔တဲ႔စကားဆိုတာကို လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္က ထုတ္ေ၀ခဲ႔တဲ႔ စာအုပ္ေလးတအုပ္ကို သက္ေသခံအၿဖစ္ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္၊ စာဖတ္သူတို႔လဲ ပညာရွင္ႏွစ္ဦးရဲ႔ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာ အေမးအေၿဖေတြကို ခံစားေစခ်င္လို႔ အနည္းငယ္ေဖာ္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္၊
ေမး။ ။ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္၊ ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ၊ ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း၊ ဟူေသာအေမးကို ေၿဖႀကားေတာ္မူပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ ဆိုရာ၌ လူ႔ၿပည္ နတ္ၿပည္ ၿဗဟၼာ႔ၿပည္ ရယ္လို႔ ေလာကေ၀ါဟာရ အားၿဖင္႔ ရွိေသာ္လည္း ဘယ္ၿပည္မွာမ်ား ဘုရားပြင္႔တယ္လို႔ ႀကားဖူးသတုံး
လူ႔ၿပည္မွာလို႔ ႀကားဖူးပါတယ္ဘုရား
အဲ ဂဂၤါ ၀ါဠဳ သဲစုမက ပြင္႔ေတာ္မူႀကတဲ႔ ဘုရားရွင္မ်ားမွာ သစၥာေလးပါးနွင္႔သာ ပြင္႔ၿခင္းေႀကာင္႔ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ ဟုဆိုသည္။
ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ဆိုရာ၌ မဂၢင္ေရ ကို ဆိုလိုသည္။
ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း ဆိုရာ၌ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေရေႏြးကို ဆိုလိုသည္။
ေမး။ ။ မထိုင္ခင္က ေၿခဆင္း၊ မလင္းခင္က ေရာင္နီလာ၊ မခ်က္ခင္က ထမင္း၊ မက်က္ခင္က စားၿပီးၿပီ၊ မရက္ခင္က ပုဆိုး၊ မခ်ဳပ္ခင္က ၀တ္ၿပီးၿပီ၊ ၎အေမးကို ေၿဖေတာ္မူပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ေအး အဲဒါ ၀ိတက္ လို႔ေခၚတယ္၊
( ၀ိတက္ ဆိုသည္မွာ ႀကံစည္ စဥ္းစား စိတ္ကူးယဥ္ၿခင္း ၿဖစ္သည္၊ )
ေမး။ ။ အေႀကာင္းၿပ ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူလွ်င္ သေခ်ၤ နွစ္ဆယ္ ကုေဋ ရွစ္ဆယ္ ဗိုလ္ေၿခတသိန္း ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားတယ္လို႔ ႀကားဖူးပါတယ္၊ က်န္ေသာ သတၱ၀ါ ဟာ ေရာ႔သလား မေရာ႔ဘူးလားဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ဒကာႀကီးေမးတဲ႔ အတိုင္းပဲ ေရာ႔သလား ဆို ေရာ႔တယ္၊ မေရာ႔ဘူးလားဆိုရင္လဲ မေလ်ာ႔ဘူးေပါ႔၊
ေမး။ ။ ေရာ႔တာ ဘယ္လို မေရာ႔တာ ဘယ္ပုံ ဆိုတာ သိလိုေႀကာင္းပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ေရာ႔တယ္ ဆိုတာက ဥပမာ ဒကာႀကီးအိမ္မွာ လူဆယ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုပါေတာ႔။ ငါးေယာက္ဆင္းသြားလ်ွင္ ဆင္းသြားတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ေရာ႔တာေပါ႔၊ မေရာ႔ဘူးဆိုတာက စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ႔ ပရမတၳတရား မေရာ႔ဘူး၊
အထက္ပါစကားအရ စာေရးသူတို႔သည္ စာသိသာရွိ၍ လက္ေတြ႕ပညာမရွိေသးသျဖင့္သာ အေမးမ်ားကုိ မေျဖႏိုင္သည္မွာ ထင္ရွားလွပါသည္။ ေလာက၌ရွိေသာ ဘယ္ပညာမဆို စာေပအတိုင္း သင္ယူျခင္းျဖင့္ မျပည့္စံုႏိုင္ပါ။ ယခုေခတ္၌ လက္ေတြ႕ကြင္းဆင္း training သင္တန္းဆိုသည္ကို ပညာရပ္အားလံုးနီးပါး၌ ေတြ႕ေနရေပၿပီ။ စက္မႈ႔ပညာ လက္မ႔ႈပညာအစ သိပၸံပညာ ေဆးပညာအဆံုး လက္ေတြ႕မပါပဲ မကၽြမ္းက်င္ မတတ္ေျမာက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။
လက္ေတြ႕ပညာႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ငယ္ရြယ္စဥ္က အျဖစ္အပ်က္ေလးကို သတိရမိေတာ႔သည္။ စာေရးသူတို႔ ငယ္စဥ္က ဧရာ၀တီျမစ္ေရႀကီးခ်ိန္ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးခရီးထြက္စဥ္ ကမ္းနား၌ ေလွတစီးကို ေတြ႕၍ ပတ္၀န္းက်င္ ရႈ႕ခင္းၾကည့္ရင္း ေလညွင္းခံရန္ ေလွေလွာ္ၾကမည္ဟုဆိုကာ ျမစ္အတြင္း ေလွေလွာ္သြားၾက၏။ ေလွာ္ရင္းေလွာ္ရင္းျဖင့္ ေရလည္ေခါင္မွာ ေလွသည္ လိုရာအရပ္သုိ႔ မေရာက္ပဲ ခ်ာခ်ာလည္ေနေသာေၾကာင့္ စက္ေလွျဖင့္ လိုက္ဆြဲမွသာ ကမ္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ဖူး၏။ အဲဒီကတည္းက ေလွေလွာ္ျခင္း ပညာမွာလည္း ခက္ခဲတာေတြ ရွိပါေသးလားဆိုၿပီး ေတြးလိုက္မိတယ္။
လက္ေတြ႔နွင္႔စပ္၍ ဆရာဆံုးမခဲ့ဖူးသည့္ ၾသ၀ါဒစကားတို႔ကုိ ျပန္လည္ သတိရမိေသး၏။ တပည့္တို႔ ဒီေန႔ေတာ့ ပညာတစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လက္ေတြ႕ကပိုၿပီး အသံုး၀င္ပံုကို ဥပမာေလးနဲ႔ ေျပာျပမယ္။ တကယ္ေတာ့ အခု မင္းတို႔ သင္ေနၾကတာဟာ စာအုပ္ထဲကအတိုင္းဆိုေတာ့ ျပင္ပေလာကမွာ အားလံုးကိုက္ညီဖို႔ ခဲယဥ္းလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါ မင္းတို႔ ဒုကၡေတြ႕ၾကရမွာပဲ။ တခ်ိဳ႕ပညာေတြကိုလက္ေတြ႕အသိပညာယူႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကပါ။ ငါကစာေပအရအကုန္သိထားတာပဲ၊ လံုေလာက္ပါတယ္ဆိုၿပီး မာန္မတက္သင့္ဖူး။ ျပင္ပကမၻာဟာ သိပ္က်ယ္၀န္းၿပီး တို႔မသိႏိုင္တာေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိေနေသးတယ္။ ဆရာကေတာ့ မင္းတို႔ကို စကားတခြန္းေျပာခ်င္တယ္။
No comments:
Post a Comment