သီတင္းကၽြတ္လၿပည္႔ေန႔ကို ႀကိဳဆို ေသာအားၿဖင္႔ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ နိဗၺာန္အေႀကာင္း ေဆာင္းပါးၿဖင္႔ ပူေဇာ္လိုက္ပါသည္၊
( ၁၂၈၇ ၿပည္႔ႏွစ္၊ ကဆုန္လဆုပ္ ၄ -ရက္ေန႔ ပဲခူူးၿမိဳ႕ အဗ်ားရြာတြင္ ဖက္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ၿမင္းၿခံ ဆရာေတာ္အား ေမးၿမန္းေၿပာဆိုၿခင္း --- --
စကားခ်ပ္။ ။ ဖက္ပင္အုိင္ ဆရာေတာ္သည္ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ထက္ အသက္ ၊ သိကၡာ၀ါေတာ္ ႀကီးေသာေႀကာင္႔ ႏွုတ္ဆက္ စကားေၿပာႀကားၿပီး ေမၿမန္းေၿပာဆိုေလသည္၊ )
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ မ်က္စိနဲ႔ အဆင္း ( ရူပါရုံ ) ေတြ႔ေသာအခါ မ်က္စိက အဆင္းထံ သြားသလား၊ အဆင္းက မ်က္စိ ထံ လာေလသလား။
ေၿဖ။ ။ မ်က္စိကလဲ မသြား၊ ရူပါရုံ ကလဲ မလာပါ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ ဘယ္နွယ္ ၿမင္နိုင္ သတုံးဗ်။
ေၿဖ။ ။ သူ႔ သတၱိက ေရွးရူ႕ေသာအခါ ၿမင္နိုင္ပါ ၏ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ အဆင္း ရူပါရုံက လာတာေပါ႔ ဗ်ား
ေၿဖ။ ။ မလာပါ ဘုရား၊ ( ဥပမာ ) ေနကိုႀကည္႔ေသာ သူသည္ ေန၏ သတၱိ အေရာင္အလင္းေႀကာင္႔ မ်က္စိက်ိန္းၿခင္းသာ ရွိပါ၏ဘုရား။ ေန၀န္းႀကီးက မ်က္စိထဲ ၀င္လာသည္ မဟုတ္ပါ၊ မ်က္စိကလဲ ေန၀န္းထဲ ၀င္သြားသည္ မဟုတ္ပါဘုရား။
ဖက္ပင္အုိင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ ၿမင္းၿခံ ဆရာေတာ္-- နိဗၺာန္ အေႀကာင္းေၿပာစမ္းပါ၊
ေၿဖ။ ။ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘုရား၊ ( ဥပမာ ) ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္သည္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္၍ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္တရားတို႔၏ ၿဖစ္ၿခင္း ပ်က္ၿခင္းကို ႀကီးစြာေသာ ဆင္းရဲႀကီး ဟုၿငီးေငြ႔လ်က္ ဆင္းရဲၿခင္း၏ အေႀကာင္းကို ရွာက တဏွာ ကို သိရသည္ႏွင္႔ တၿပိဳင္နက္ မဂ္က တဏွာကို ပယ္လို္က္ေတာ႔ အေႀကာင္း အက်ိဳး ၿပတ္သြားပါေရာ၊
အဲဒီ မဂ္က မပယ္မီ ၿဖစ္ ပ်က္ေနတာက သခၤတ၊ ေနာက္ေတာ႔ အေႀကာင္း- အက်ိဳး ၿပတ္၍ ဘာမွ မရွိတာကေတာ႔ အသခၤတ - နိဗၺာန္ ပါဘဲ ဘုရား။
ဖက္ပင္အို္င္ ။ ။ ၎နိဗၺာန္မွာ ေန၀န္း -လ၀န္း သ႑ာန္မ်ားလို အေရာင္ေတြမ်ား ရွိသလားဗ်။
ေၿဖ။ ။ အေရာင္ေတြ မရွိပါ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ ဘယ္ႏွယ္ေနတုံး ေၿပာစမ္းပါဗ်ာ။
ေၿဖ။ ။ ေၿပာစရာ မရွိပါ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ နိဗၺာန္ မရွိဘူူးလား၊
ေၿဖ။ ။ ရွိပါ၏ ဘုရား၊
ဖက္ပင္အိုင္၊ ။ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ႔ ပရမတၳတရား ေလးပါး ရွိတယ္မဟုတ္ဘူးလား။
ေၿဖ။ ။ ရွ္ိ္ပါတယ္ ဘုရား၊
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ အဲဒီ ပရမတ္ ေၿပာဗ်ာ၊
ေၿဖ။ ။ ဆရာေတာ္ဘုရား --- ဦးက၀ိက ပရမတ္ ဆိုလ်င္ ဘာမွ ေၿပာစရာ မရွိ၊ လက္ပိုက္ ထိုင္ေနရုံပဲ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္၊ ။ ေနစမ္းပါအုံးဗ်ာ။ ေဟာဒီ ေရႊတုံးႀကီးကို ခဲ လို႔ ေၿပာဆိုကာမွ်ၿဖင္႔ ၎ေရႊတုံးႀကီး ခဲၿဖစ္သြားမွာ လားဗ်၊
ေၿဖ။ ။ မၿဖစ္ပါ ဘုရား။ သို႔ေသာ္လည္း ပညတ္ တရားေတြလို ၿဒပ္ -၀တၳဳ ပုံသ႑ာန္ႏွင္႔ လက္ဆုပ္လက္ကုိင္ မၿပနို္ုင္ပါ၊ ရုပ္ နာမ္ တို႔၏ ၿဖစ္ ခ်ဳပ္ မရွိပဲ ၿငိမ္းေအးသြားတာကို နိဗၺာန္ လို႔ ေခၚတာပဲ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဥာဏ္ ဆယ္ပါး ပြားမ်ားတာ ေၿပာစမ္းပါဗ်ာ။
ေၿဖ။ ။ ( ဥပမာ ) ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္သည္ အာနာပါန ရွဳ႕ရင္း သမာဓိ တက္လာေသာအခါ မိမိကိုယ္ေပၚမွာ ေ၀ဒနာကို သတိထားမိပါေရာ ဘုရား။ အဲဒါ ပထမေတာ႔ သညာအားၿဖင္႔ ေ၀ဒနာေပၚၿပီးေနာက္ ၿဖစ္ ပ်က္ၿခင္း ဓမၼကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ၿမင္ပါေရာ၊ ဒါနဲပ ေႀကာက္ၿခင္း ရြံရွာၿခင္း ၿဖစ္ပါေရာ ဘုရား။
ဖက္ပင္အို္င္။ ။ ဥာဏ္ဆယ္ပါးဟာ တစ္ခုစီ ပြားရမည္ မဟုတ္လားဗ်၊
ေၿဖ။ ။ တစ္ခုစီ ပြားတာက ကုိယ္႔ အေပၚ မူတည္ပါတယ္ ဘုရား။
ဖက္ပင္အုိင္။ ။တစ္ခုစီ မပြားလ်င္ ဘယ္႔ႏွယ္ လုပ္မွာ တုန္းဗ်။
ေၿဖ။ ။ သမၼသန ဥာဏ္ သုံးသပ္ရုံမ်ွႏွင္႔ ၿဖစ္ပ်က္ၿခင္း ေႀကာက္ၿခင္း ရြံ႕ရွာၿခင္းစသည္ အစဥ္လိုက္ ၿဖစ္ပါေရာ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ အင္း ဒီဟာက သမၼသန ဥာဏ္၊ သုံးသပ္လိုက္ေတာ႔ ၿဖစ္ပ်က္တာက ဥဒယဗၺယ ဥာဏ္၊ ပ်က္တာက ဘဂၤဥာဏ္၊ ေႀကာက္တာက ဘယဥာဏ္၊ ရြံတာက အာဒီန၀ ဥာဏ္၊ အင္း ဟုတ္ေပတယ္ဗ် ဟုတ္ေပတယ္၊
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဦးက၀ိ ရဲ႕ ၊ ေလာကမွာ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာလို ႔ရွိႀက မဟုတ္လား။
ရွိပါရဲ႕ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္၊ ။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ အစဥ္အတိုင္း ေတာက္ေလ်ာက္ ေသာတာပန္ မွ ရဟႏၱာ ထိ တက္သြားႀကသလား။
ေၿဖ။ ။ မတက္ပါ ဘုရား။
ဖက္ပင္အိုင္။ ။ ဒါၿဖင္႔ ဘယ္လို တက္ရတုံးဗ် ၊ တက္ပု့ံ ေၿပာစမ္းပါအုံး။
ေၿဖ။ ။ ေယာဂီသည္ သမၼသန ဥာဏ္ကို သုံးသပ္၍ ဥာဏ္ဆယ္ပါး ေတာက္ေလ်ာက္ ကုန္သြားေသာအခါ ထိုေယာဂီကို ပညတ္အားၿဖင္႔ ေသာတာပန္ လို႔ ေခၚႀကပါတယ္ ဘုရား။
ၿပီးေနာက္ သမၼသနဥာဏ္ သုံးသပ္အုံး၊ ဥာဏ္ဆယ္ပါး ကုန္ၿပန္က သကဒါဂါမ္လို႔ ေခၚႀကပါတယ္ ဘုရား၊ ဤကဲ႔သို႔ ေလးႀကိမ္တက္က ရဟႏၱာလို႔ ေခၚႀကပါတယ္ ဘုရား၊
( အရိယာတို႔ မည္သည္ မိမိ သိရွိထားေသာ တရားထူးကို သူတပါးတို႔ ေမးေသာ္လည္း ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ၿဖင္႔သာ ေၿဖဆိုႀကေလ႔ ရွိသည္၊ ငါ တရားထူး ရၿပီ ဟု တိုက္ရိုက္ ေၿပာဆိုေလ႔ မရွိေပ၊ )
ဤေနရာ၌ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္သည္ မိမိ ခံစားဖူးေသာ မဂ္ဖိုလ္အေႀကာင္း နိဗၺာန္အေႀကာင္းကို တိုက္ရိုက္ မေၿဖဆိုပဲ ေယာဂီတစ္ေယာက္အေနၿဖင္႔ ေၿဖဆိုခဲ႔ၿခင္း ၿဖစ္ေပသည္၊ ဤကား ဖက္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္နွင္႔ ပထမအႀကိမ္ ေတြ႔ဆုံ ၿခင္းတည္း၊ ၁၂၉၀ ၿပည္႔ႏွစ္ ဒုတိယအႀကိမ္တြင္ ဖက္ပင္အိုင္ ဆရာေတာ္က တရားထူးရရွိၿခင္းႏွင္႔ပက္သက္ ၍ အားမနာတမ္း ေမးၿမန္းစိစစ္ပုံမ်ားကို တင္ၿပသြားပါမည္။ ။
No comments:
Post a Comment