ဗုဒၶဘာသာအလိုအရ ၀ိညာဥ္ (လိပ္ျပာ) မရွိဟု သိရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးစာေစာင္မ်ားတြင္ ေသခါနီးလူ၏ ၀ိညာဥ္က ငရဲျပည္သို႔ေရာက္သြားျပီး အခ်ိန္မက်ေသးသျဖင့္ လူ႔ျပည္သုိ႔ျပန္လာ၍ မိမိတို႔အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာျပသည့္ ေသရြာျပန္မ်ားအေၾကာင္းကို မၾကာခဏ ဖတ္ရပါသည္။
၄င္း၀ိညာဥ္ကို မည္သို႔ေခၚဆိုပါမည္နည္း။ ၄င္း၀ိညာဥ္သည္ ၃၁-ဘံုတြင္ မည္သည့္ဘံု၌ ပါ၀င္သည္ကို သိလိုပါသျဖင့္ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ရိုေသေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
(ဦးေက်ာ္ဇင္-သာေကတ)
(ေျဖ)ေသခါနီး ငရဲျပည္သို႔ေရာက္သြားျပီး မေသဘဲ ျပန္လာ၍ အျဖစ္ကို ေျပာျပသူမ်ားသည္ ဂတိနိမိတ္ထင္ျပီးမွ မေသဘဲ ျပန္ရွင္လာျခင္း-ဟု မွတ္သင့္ပါသည္။ မည္သူမဆို ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ သံုးမ်ိဳးထင္ျမဲတြင္ ဂတိနိမိတ္က ငရဲကို ျမင္ျပီးမွ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ မေသဘဲ ျပန္ေကာင္းလာျပီး ထိုအခ်ိန္တြင္ ကုသိုလ္ျပဳ၍ ေဒ၀နိမိတ္ေျပာင္းကာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္သြားျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။
ေသာဏရဟႏၲာ၏ ခမည္းေတာ္ မုဆိုးႀကီးကို ေသာဏရဟႏၲာက အိုႀကီးအိုမွ ရဟန္း၀တ္ေပးထားရာ ေသခါနီးတြင္ ငရဲေခြးႀကီးမ်ား အကိုက္ခံေနရေသာ ဂတိနိမိတ္ ထင္လာ၍ ေအာ္ဟစ္ေနသျဖင့္ ေသာဏရဟႏၲာက ကိုရင္မ်ားကို ပန္းမ်ားခူးခိုင္းကာ ဖခင္ရဟန္းႀကီးအား ဘုရားေရွ႔သို႔ ေညာင္ေစာင္းႏွင့္ယူလာျပီး အပူေဇာ္ခိုင္းေလသည္။ ထိုအခါ ငရဲဂတိ နိမိတ္မ်ား ေပ်ာက္ျပီး နတ္ျပည္နိမိတ္မ်ားျမင္၍ ကြယ္လြန္ေသာ္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ေၾကာင္း ၀တၳဳရွိပါသည္။
ထို၀တၳဳအရ ပထမငရဲနိမိတ္ထင္၍ မေသဘဲ ျပန္ေကာင္းလာျပီးေနာက္ ကုသိုလ္အဟုန္ေၾကာင့္ ေဒ၀နိမိတ္ေျပာင္းထင္သည္ကို ေထာက္၍ ေသခါနီး ဂတိနိမိတ္ထင္ျခင္းကို ၀ိညာဥ္ဟု ယူဆေျပာဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသ၍ လူ၀င္စားျဖစ္သူမ်ားကလည္း ထိုဂတိနိမိတ္ကိုပါ ျပန္၍ ျမင္ျပီး ၀ိညာဥ္လြင့္ပါးသြားဟန္ ေျပာဆိုၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။
ဂတိနိမိတ္ကို ၀ိညာဥ္ထင္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ တခါတရံ ေပတေလာကသို႔ ေရာက္သြားသည္ကိုလည္း ၀ိညာဥ္ဟုုထင္၍ ေျပာၾကပါသည္။ ေပတေလာက၌ ရုပ္ေရာ နာမ္ပါရွိေသာ္လည္း ရုပ္ကို လူမ်ားမျမင္ရ၍ ၀ိညာဥ္ နာမ္ လိပ္ျပာေကာင္ဟု အထင္မွား ေျပာၾကားၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရန္ ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
ဘဒၵႏၱ တိေလာကသာရ ( ရေ၀ထြန္း )
၄င္း၀ိညာဥ္ကို မည္သို႔ေခၚဆိုပါမည္နည္း။ ၄င္း၀ိညာဥ္သည္ ၃၁-ဘံုတြင္ မည္သည့္ဘံု၌ ပါ၀င္သည္ကို သိလိုပါသျဖင့္ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ရိုေသေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
(ဦးေက်ာ္ဇင္-သာေကတ)
(ေျဖ)ေသခါနီး ငရဲျပည္သို႔ေရာက္သြားျပီး မေသဘဲ ျပန္လာ၍ အျဖစ္ကို ေျပာျပသူမ်ားသည္ ဂတိနိမိတ္ထင္ျပီးမွ မေသဘဲ ျပန္ရွင္လာျခင္း-ဟု မွတ္သင့္ပါသည္။ မည္သူမဆို ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ သံုးမ်ိဳးထင္ျမဲတြင္ ဂတိနိမိတ္က ငရဲကို ျမင္ျပီးမွ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ မေသဘဲ ျပန္ေကာင္းလာျပီး ထိုအခ်ိန္တြင္ ကုသိုလ္ျပဳ၍ ေဒ၀နိမိတ္ေျပာင္းကာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္သြားျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။
ေသာဏရဟႏၲာ၏ ခမည္းေတာ္ မုဆိုးႀကီးကို ေသာဏရဟႏၲာက အိုႀကီးအိုမွ ရဟန္း၀တ္ေပးထားရာ ေသခါနီးတြင္ ငရဲေခြးႀကီးမ်ား အကိုက္ခံေနရေသာ ဂတိနိမိတ္ ထင္လာ၍ ေအာ္ဟစ္ေနသျဖင့္ ေသာဏရဟႏၲာက ကိုရင္မ်ားကို ပန္းမ်ားခူးခိုင္းကာ ဖခင္ရဟန္းႀကီးအား ဘုရားေရွ႔သို႔ ေညာင္ေစာင္းႏွင့္ယူလာျပီး အပူေဇာ္ခိုင္းေလသည္။ ထိုအခါ ငရဲဂတိ နိမိတ္မ်ား ေပ်ာက္ျပီး နတ္ျပည္နိမိတ္မ်ားျမင္၍ ကြယ္လြန္ေသာ္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ေၾကာင္း ၀တၳဳရွိပါသည္။
ထို၀တၳဳအရ ပထမငရဲနိမိတ္ထင္၍ မေသဘဲ ျပန္ေကာင္းလာျပီးေနာက္ ကုသိုလ္အဟုန္ေၾကာင့္ ေဒ၀နိမိတ္ေျပာင္းထင္သည္ကို ေထာက္၍ ေသခါနီး ဂတိနိမိတ္ထင္ျခင္းကို ၀ိညာဥ္ဟု ယူဆေျပာဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသ၍ လူ၀င္စားျဖစ္သူမ်ားကလည္း ထိုဂတိနိမိတ္ကိုပါ ျပန္၍ ျမင္ျပီး ၀ိညာဥ္လြင့္ပါးသြားဟန္ ေျပာဆိုၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။
ဂတိနိမိတ္ကို ၀ိညာဥ္ထင္ေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ တခါတရံ ေပတေလာကသို႔ ေရာက္သြားသည္ကိုလည္း ၀ိညာဥ္ဟုုထင္၍ ေျပာၾကပါသည္။ ေပတေလာက၌ ရုပ္ေရာ နာမ္ပါရွိေသာ္လည္း ရုပ္ကို လူမ်ားမျမင္ရ၍ ၀ိညာဥ္ နာမ္ လိပ္ျပာေကာင္ဟု အထင္မွား ေျပာၾကားၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားရန္ ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
ဘဒၵႏၱ တိေလာကသာရ ( ရေ၀ထြန္း )
No comments:
Post a Comment