ဘုံေဘ (Mumbai) မွာ သီတင္းသုံးေနစဥ္အတြင္း တစ္ခ်ိန္က အဖျမတ္စြာ ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံ တရား ေတာ္မ်ားထဲက အခက္ခဲဆုံး အနက္နဲဆုံး အသိမ္ေမြ႕ဆုံး မဟာသတိပ႒ာန္တရားေဟာၾကားခဲ့ရာ ကုန္းေတာ္ ဟာ ယေန႔ေခတ္မွာ နယူးေဒလီၿမိဳ႕မွာ ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့စကားကို ၾကားရကတည္းက စိတ္လႈပ္ရွားစြာ နားေထာင္ခဲ့မိ တယ္၊ ေနာက္မွာေတာ့ တစ္ျခား အေၾကာင္းေတြ အသာထားေတာ့၊ သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကို ဖူးျမင္ရတာ နဲ႔တင္ ေဒလီကို ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္ ဆိုတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ျဖစ္ခဲ့တယ္၊
ဆႏၵ၀ေတာ ကိ ံနာမ ကမၼံ န သိဇၥ်တိ - ဆႏၵရွိရင္ ဘာမဆို အားထုတ္ပါက ျဖစ္နိုင္တယ္လို႔ ေဟာထားခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ “ If you do nothing, There will be nothing ” ဘာမွ မလုပ္ရင္ ဘာမွ ျဖစ္မလာနိုင္ဘူး ဆိုတ့ဲ အိႏိၵယ လြတ္လပ္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ဂုရုႀကီး မဟတၱမဂႏၶီ ရဲ႕ စကားကိုလဲ တဆက္ထည္း သတိရမိေတာ့ New Delhi ေျမကို August လ ( 4 ) ရက္ေန႔မွာ ေျခခ်မိတယ္ ဆုိပါေတာ့။
တဆက္တည္းမွာ ေဒလီၿမိဳ႕၀န္းက်င္က အမွတ္တရေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားစြာကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ Akshardham Temple, ကမၻာေက်ာ္ ဟိႏၵဴဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၊ Baha’I House of Worship ( Lotus Temple ) ဘာသာမ်ိဳးစုံတုိ႔ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းရာ ၾကာပန္းပုံဘာသာေရးေက်ာင္း၊ India Gate , အိႏိၵယပထမစစ္ပြဲအတြင္းက်ဆုံးခံေသာ စစ္သည္ေတာ္မ်ား၏ အေလာင္းမ်ားကို ျမွဳပ္ႏွံထားရာ အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အဦး၊ Indira Gandhi Memorial House, ဂႏၶီမ်ိဳးဆက္ အမ်ိဳးသမီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အင္ဒီရာ ဂႏၶီအမွတ္တရေနရာမ်ား၊ Mahatma Gandhi memorial Smriti and Rajghat, ဂႏီၶႀကီးေနအိမ္ႏွင့္ မီးသၿဂိဳလ္ခဲ့ရာေနရာမ်ား၊ Jawaharlal Nehru Memorial House, National Museum နယူးေဒလီ ၿမိဳ႕ေတာ္ ျပတုိက္ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကုိ အမွန္တကယ္ ေရာက္ခဲ့စဥ္မွာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ ေဖာ္မျပနိုင္တဲ့ ခံစားမႈတစ္မ်ိဳးကို ခံစားမိတယ္၊ ၀မ္းနည္းစရာ ၊ ၀မ္းသာစရာ အစုံအလင္လို႔ ဆုိရပါမယ္၊ ၀မ္းနည္းစရာက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြက္ အထြဋ္အျမတ္ ထားရာ ေနရာတစ္ခုကို ေပ(၂၀၀)ပတ္လည္အက်ယ္ရွိေသာ ဥယ်ာဥ္ပုံစံျဖင့္ မျဖစ္စေလာက္ ေနရာေပး ထားၿပီး ကုန္းေတာ္ေလးကို အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့အဆင့္ပဲ လုပ္ေပးထားတယ္။
ျမက္ေတာထဲမွာ ပတၱျမား ေက်ာက္တုံး ရွိေနေပမယ့္ ပတၱျမားကို စိတ္မ၀င္စားပဲ ျမက္ကုိသာ စားၾကတဲ့ ေတာသမင္မ်ားလို ဗုဒၶတရား ေတာ္မ်ားကို အေလးမထား တဲ့ ဟိႏၵဴမ်ား ႀကီးစိုးရာ အိႏိၵယလူမ်ိဳးေတြဟာလဲ ဒီလို ေနရာကို တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး၊ ကိုယ့္ျမန္မာ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းသာ သိတဲ့ ေနရာ တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနတာေၾကာင့္ ၀မ္းနည္းစရာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္း
သတိပ႒ာန္အေၾကာင္းကို ေတြးမိရင္းက ---
လို႔ဆုိတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္လာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို စပ္ဆုိထား ခဲ့ေသာ
လကၤာတစ္ပိုင္းတစ္စကို ရြတ္ဆုိေနမိခဲ့တယ္။ ယေန႔ကမၻာမွာ လူသားအားလုံး ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာမဆို ၀ဋ္ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ သံသရာက ထြက္ေျမာက္လိုတယ္ ဆုိရင္ သြားဖုိ႔အတြက္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းဟာ သတိပ႒ာန္လမ္းသာ ရွိပါတယ္ လို႔ ျမတ္စြာဗုဒၶက “ ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ” စသည္ျဖင့္ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္မွာ ေဟာၾကား ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား…
ဒါေၾကာင့္လဲ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာရဲ႕ အက်ိဳးတရားေတြကို ျမတ္ဘုရားက အတိအလင္းေဟာၾကားေပးခဲ့ရုံမက လူသာမန္ တို႔ သိနိုင္ နားလည္ႏိုင္ဖို႔ရန္ နက္နဲ ခက္ခဲတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ ဘုရားရွင္ကလည္း ဒီလို က်င့္ရင္ ဒီလို ဒီလို အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရလိမ့္မယ္ ခံစားရလိမ့္မယ္လို႔ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ိဳးကို ဆက္စပ္ၿပီး ေဟာေတာ္မူသြားခဲ့တယ္၊ အဲဒီမွာ စိတ္၀င္စားစရာ အခ်က္က ျမတ္စြာဗုဒၶဟာ ဒီလိုနက္နဲတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကို သာ၀တၳိ ရာဇၿဂိဳလ္ စတဲ့ အၿမဲသီတင္းသုံးတဲ့ ေနရာေ တြမွာ ေ ဟာေ တာ္မမူပဲ ကုရုတုိင္းထဲက မထင္မရွား ကမၼာသဓမၼဆိုတဲ့ နိဂုံးရြာေလးမွာ ေဟာၾကားခဲ့တာက ထူးဆန္းေနတယ္။
ဒါေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားတ့ဲ အခ်က္ကို စာေပမွာ ရွာၾကည့္ေတာ့ ကုရုတုိင္းသား အဲဒီရြာသူ ရြာသားေတြက သာမာန္လူေတြ ထက္ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမတ္ ၾကပါသတဲ့၊ ရာသီဥတု ႏွင့္ အစားအေသာက္ကလည္း ျပည့္စုံေနေလေတာ့ ေပါ့ပါး လန္းဆန္းၿပီး ဦးေႏွာက္ေတြၾကည္လင္ကာ ဒီလို နက္နဲ ခက္ခဲတဲ့ တရားေတာ္ကို နာယူလက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္၊ ဂမၻီရေဒသနာပဋိဂၢဟဏသမတၳာယ - နက္နဲတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကို ခံယူႏိုင္စြမ္း ရွိၾကတာမို႔ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုေနရာကို ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူဟန္ တူပါတယ္၊
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ သတိပ႒ာန္မေဟာၾကားခင္ကတည္းက ကမၼာသဓမၼရြာသားေတြဟာ အ႒ိက ( အရုိးစုကမၼ႒ာန္း ) ေတေဇာကသိဏ ( မီးကသိုဏ္း ) အာေပါကသိဏ ( ေရကသိုဏ္း ) အသုဘသညာ၊ မရဏႆတိ၊ ေမတၱာဘာ၀နာ စသည္ျဖင့္ လူတုိင္းလူတုိင္း ကမၼ႒ာန္းတမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ႏွလုံးသြင္းေနေလ့ရွိၾကတယ္၊ ယုတ္စြအဆုံး လူေတြ မဆုိထားႏွင့္ တိရိစၧာန္ေလးေတြေတာင္မွ သူတို႔နားလည္သေလာက္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ၾကတယ္လို႔ ဆုိတယ္၊
တခါက လူတစ္ေယာက္ဟာ ၾကက္တူေရြးေလး ေမြးထား ၿပီး ေတာလယ္ ေခၚသြားရာက ဘိကၡဳနီေက်ာင္းမွာ နားခိုကာ ျပန္သြားေတာ့ ၾကက္တူေရြးေလး ကို ေမ့ထားခဲ့တယ္။
အေမာင္ ေက်းသား သင့္ကို သိန္းစြန္ႀကီး ခ်ီေဆာင္သြားစဥ္မွာ ေၾကာက္စိတ္ မျဖစ္မိဘူးလား၊ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါ
သလဲ ?
ဒီအခါ ေခါင္းေဆာင္ ေထရီမႀကီးက “ သာဓု သာဓု ဗုဒၶရကၡိတ၊ အ႒ိကကမၼ႒ာန္းကိုသာ ဆက္လက္ပြားမ်ားပါ၊ အဲဒီဘာ၀နာေတြက ေနာင္တခ်ိန္မွာ သစၥာေလးပါး သိျမင္ဖုိ႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ” လို႔ အားေပးခဲ့သတဲ့။
သတိပ႒ာန္တရားကို ေဟာပုံ အျခင္းအရာ
ျမတ္စြာဘုရားဟာ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ ပုဂၢိဳလ္ ( ၄ ) မ်ိဳးကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ကာယာ ႏုပႆနာသတိပ႒ာန္အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၁၄ ) မ်ိဳး၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၉ ) မ်ိဳး၊ စိတၱာႏုပႆနာအတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၁၆ ) မ်ိဳး၊ ဓမၼာႏုပႆနာ အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၅ ) မ်ိဳး စသည္ျဖင့္ အႏုစိတ္ အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္၊ သမထကမၼ႒ာန္း အားလုံးလဲ ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာ ေပါင္းထည့္လိုက္ပါက ယခု သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲမွာ အက်ဳံး၀င္သြားတယ္ လု႔ိေဟာေတာ္မူပါတယ္။
မိမိႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ေသာ သတိပ႒ာန္ကို ေရြးခ်ယ္သင့္ပုံ
၁။ ရာဂအားႀကီး ဥာဏ္ႏုံ႔သူအတြက္ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္သည္ သင့္ေလ်ာ္၏။
၃။ သမထသက္သက္အားထုတ္ေသာ ( သမထယာနိက ) ႏွင့္ ဥာဏ္ႏုံ႔သူ အတြက္ ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊
အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ဆပါက မိမိႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သတိပ႒ာန္ တစ္ခုခုကို တစိုက္မတ္မတ္အား ထုတ္ဖူးမွသာ မိမိသည္ မည္သည့္ သတိပ႒ာန္ကို အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပသည္၊ သမာဓိ ရလြယ္သည္၊ တရား တက္လြယ္သည္ စသည္ျဖင့္ သိနိုင္ပါမည္။ ကာယကံရွင္ မိမိိမွ လြဲ၍ ဆရာသမားမ်ားေတာင္ မသိႏိုင္ပါ။ သိႏိုင္သူ မွာလည္း တစ္ေလာက လုံးတြင္ ျမတ္စြာဘုရား တပါးသာ ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္သည္ ဤသတိပ႒ာန သုတ္ေတာ္တြင္ အရဟတၱဖိုလ္ကုိ အထြဋ္တပ္ကာ ( ၂၁ ) ပါးေသာ ႒ာနတုိ႔၌ ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္ကာ ေဟာ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
သုတၱန္အဆုံးနားတြင္ ဤသတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ တရစပ္အားထုတ္ပါက မႏၵပည ဥာဏ္ပညာ ႏု႔ံသူမ်ားအတြက္ အၾကာဆုံး
( ၇ ) ႏွစ္အတြင္း ရဟႏၱာ ၊ အနာဂါမ္ တမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္နိုင္၏ ဟု အာမခံထားေတာ္မူခဲ့သည္။ မဇၥ်ိမ ေ၀ေနယ် ( အလယ္အလတ္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ ) ၆ ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ စသည္ျဖင့္ ေအာက္ထစ္ဆုံး ( ၇ ) ရက္အတြင္း တရားထူးရႏိုင္သည္။
စိတ္အညစ္ေၾကးကို ကင္းေစလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( သတၱာနံ ၀ိသုဒိၶယာ )
ပူေဆြးမူကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ေသာကာနံ သမတိကၠမာယ )
ငိုေႂကြးမႈကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ပရိေဒ၀ါနံ သမတိကၠမာယ )
ကိုယ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ဒုကၡာနံ အတၳဂၤမာယ )
စိတ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ေဒါမနႆာနံ အတၳဂၤမာယ )
အရိယာမဂ္ကို ရခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ဥာယႆ အဓိဂမာယ )
နိဗၺာန္နန္းကို ေရာက္ခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( နိဗၺာနႆ သစိၧကရိယာယ )
စာခ်စ္သူမ်ားလဲ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္မ်ားကို အာရုံျပဳ ၾကည္ညိဳရင္း မုဒိတာပြားမ်ား ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ပတၳနာျပဳရင္း....
ေမတၱာျဖင့္ …
က်မ္းညြန္း။ ။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊
သုတ္မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊ ဒီဃနိကာယ၊
စာၾကြင္း။ နယူးေဒလီၿမိဳ႔၀န္းက်င္ကုိ အားတက္သေရာ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးၾကေသာ အရွင္ဇဋိလာလကၤာရ ( Delhi University သီတဂူ )ႏွင့္ ေဒလီေက်ာင္းေတာ္သားမ်ားအား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားရင္း ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ တုံ႔ျပန္ေက်းဇူးဆပ္ပါသည္။
ဆႏၵ၀ေတာ ကိ ံနာမ ကမၼံ န သိဇၥ်တိ - ဆႏၵရွိရင္ ဘာမဆို အားထုတ္ပါက ျဖစ္နိုင္တယ္လို႔ ေဟာထားခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ “ If you do nothing, There will be nothing ” ဘာမွ မလုပ္ရင္ ဘာမွ ျဖစ္မလာနိုင္ဘူး ဆိုတ့ဲ အိႏိၵယ လြတ္လပ္ေရး ေခါင္းေဆာင္ ဂုရုႀကီး မဟတၱမဂႏၶီ ရဲ႕ စကားကိုလဲ တဆက္ထည္း သတိရမိေတာ့ New Delhi ေျမကို August လ ( 4 ) ရက္ေန႔မွာ ေျခခ်မိတယ္ ဆုိပါေတာ့။
တဆက္တည္းမွာ ေဒလီၿမိဳ႕၀န္းက်င္က အမွတ္တရေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားစြာကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ Akshardham Temple, ကမၻာေက်ာ္ ဟိႏၵဴဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၊ Baha’I House of Worship ( Lotus Temple ) ဘာသာမ်ိဳးစုံတုိ႔ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္းရာ ၾကာပန္းပုံဘာသာေရးေက်ာင္း၊ India Gate , အိႏိၵယပထမစစ္ပြဲအတြင္းက်ဆုံးခံေသာ စစ္သည္ေတာ္မ်ား၏ အေလာင္းမ်ားကို ျမွဳပ္ႏွံထားရာ အထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အဦး၊ Indira Gandhi Memorial House, ဂႏၶီမ်ိဳးဆက္ အမ်ိဳးသမီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အင္ဒီရာ ဂႏၶီအမွတ္တရေနရာမ်ား၊ Mahatma Gandhi memorial Smriti and Rajghat, ဂႏီၶႀကီးေနအိမ္ႏွင့္ မီးသၿဂိဳလ္ခဲ့ရာေနရာမ်ား၊ Jawaharlal Nehru Memorial House, National Museum နယူးေဒလီ ၿမိဳ႕ေတာ္ ျပတုိက္ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကုိ အမွန္တကယ္ ေရာက္ခဲ့စဥ္မွာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ ေဖာ္မျပနိုင္တဲ့ ခံစားမႈတစ္မ်ိဳးကို ခံစားမိတယ္၊ ၀မ္းနည္းစရာ ၊ ၀မ္းသာစရာ အစုံအလင္လို႔ ဆုိရပါမယ္၊ ၀မ္းနည္းစရာက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြက္ အထြဋ္အျမတ္ ထားရာ ေနရာတစ္ခုကို ေပ(၂၀၀)ပတ္လည္အက်ယ္ရွိေသာ ဥယ်ာဥ္ပုံစံျဖင့္ မျဖစ္စေလာက္ ေနရာေပး ထားၿပီး ကုန္းေတာ္ေလးကို အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့အဆင့္ပဲ လုပ္ေပးထားတယ္။
ျမက္ေတာထဲမွာ ပတၱျမား ေက်ာက္တုံး ရွိေနေပမယ့္ ပတၱျမားကို စိတ္မ၀င္စားပဲ ျမက္ကုိသာ စားၾကတဲ့ ေတာသမင္မ်ားလို ဗုဒၶတရား ေတာ္မ်ားကို အေလးမထား တဲ့ ဟိႏၵဴမ်ား ႀကီးစိုးရာ အိႏိၵယလူမ်ိဳးေတြဟာလဲ ဒီလို ေနရာကို တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး၊ ကိုယ့္ျမန္မာ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းသာ သိတဲ့ ေနရာ တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနတာေၾကာင့္ ၀မ္းနည္းစရာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။
၀မ္းသာစရာက ဒီလိုအထြဋ္အျမတ္ထားရာ ေနရာမ်ိဳးကို ငါလာေရာက္ ဖူးေျမွာ္ႏိုင္တယ္ လို႔ ေတြးေတြးၿပီး တလႈိက္လႈိက္ တက္လာတဲ့ ပီတိကုိ ခံစားရတာက ဘာနဲ႔မွ မလဲႏိုင္တဲ့ ၾကည္ႏူးမႈတစ္ခုပါေပ။
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ျဖစ္ေပၚလာပုံႏွင့္ ေနာက္ခံသမုိင္းေၾကာင္း
သတိပ႒ာန္အေၾကာင္းကို ေတြးမိရင္းက ---
ပူေဆြးမူကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။
ငိုေႂကြးမႈကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။
လို႔ဆုိတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္လာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို စပ္ဆုိထား ခဲ့ေသာ
လကၤာတစ္ပိုင္းတစ္စကို ရြတ္ဆုိေနမိခဲ့တယ္။ ယေန႔ကမၻာမွာ လူသားအားလုံး ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာမဆို ၀ဋ္ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ သံသရာက ထြက္ေျမာက္လိုတယ္ ဆုိရင္ သြားဖုိ႔အတြက္ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းဟာ သတိပ႒ာန္လမ္းသာ ရွိပါတယ္ လို႔ ျမတ္စြာဗုဒၶက “ ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ” စသည္ျဖင့္ မဟာသတိပ႒ာန သုတ္မွာ ေဟာၾကား ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား…
ဒါေၾကာင့္လဲ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာရဲ႕ အက်ိဳးတရားေတြကို ျမတ္ဘုရားက အတိအလင္းေဟာၾကားေပးခဲ့ရုံမက လူသာမန္ တို႔ သိနိုင္ နားလည္ႏိုင္ဖို႔ရန္ နက္နဲ ခက္ခဲတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ ဘုရားရွင္ကလည္း ဒီလို က်င့္ရင္ ဒီလို ဒီလို အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရလိမ့္မယ္ ခံစားရလိမ့္မယ္လို႔ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ိဳးကို ဆက္စပ္ၿပီး ေဟာေတာ္မူသြားခဲ့တယ္၊ အဲဒီမွာ စိတ္၀င္စားစရာ အခ်က္က ျမတ္စြာဗုဒၶဟာ ဒီလိုနက္နဲတဲ့ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကို သာ၀တၳိ ရာဇၿဂိဳလ္ စတဲ့ အၿမဲသီတင္းသုံးတဲ့ ေနရာေ တြမွာ ေ ဟာေ တာ္မမူပဲ ကုရုတုိင္းထဲက မထင္မရွား ကမၼာသဓမၼဆိုတဲ့ နိဂုံးရြာေလးမွာ ေဟာၾကားခဲ့တာက ထူးဆန္းေနတယ္။
ဒါေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားတ့ဲ အခ်က္ကို စာေပမွာ ရွာၾကည့္ေတာ့ ကုရုတုိင္းသား အဲဒီရြာသူ ရြာသားေတြက သာမာန္လူေတြ ထက္ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမတ္ ၾကပါသတဲ့၊ ရာသီဥတု ႏွင့္ အစားအေသာက္ကလည္း ျပည့္စုံေနေလေတာ့ ေပါ့ပါး လန္းဆန္းၿပီး ဦးေႏွာက္ေတြၾကည္လင္ကာ ဒီလို နက္နဲ ခက္ခဲတဲ့ တရားေတာ္ကို နာယူလက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္၊ ဂမၻီရေဒသနာပဋိဂၢဟဏသမတၳာယ - နက္နဲတဲ့ ေဒသနာေတာ္ကို ခံယူႏိုင္စြမ္း ရွိၾကတာမို႔ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုေနရာကို ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူဟန္ တူပါတယ္၊
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ သတိပ႒ာန္မေဟာၾကားခင္ကတည္းက ကမၼာသဓမၼရြာသားေတြဟာ အ႒ိက ( အရုိးစုကမၼ႒ာန္း ) ေတေဇာကသိဏ ( မီးကသိုဏ္း ) အာေပါကသိဏ ( ေရကသိုဏ္း ) အသုဘသညာ၊ မရဏႆတိ၊ ေမတၱာဘာ၀နာ စသည္ျဖင့္ လူတုိင္းလူတုိင္း ကမၼ႒ာန္းတမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ႏွလုံးသြင္းေနေလ့ရွိၾကတယ္၊ ယုတ္စြအဆုံး လူေတြ မဆုိထားႏွင့္ တိရိစၧာန္ေလးေတြေတာင္မွ သူတို႔နားလည္သေလာက္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ၾကတယ္လို႔ ဆုိတယ္၊
ဗုဒၶရကၡိတ နွင့္ အ႒ိက ကမၼ႒ာန္း
တခါက လူတစ္ေယာက္ဟာ ၾကက္တူေရြးေလး ေမြးထား ၿပီး ေတာလယ္ ေခၚသြားရာက ဘိကၡဳနီေက်ာင္းမွာ နားခိုကာ ျပန္သြားေတာ့ ၾကက္တူေရြးေလး ကို ေမ့ထားခဲ့တယ္။
ဒီအခါ ဘိကၡဳနီမေလးေတြက သူ႔ကို ဗုဒၶရကိၡတ ( ဘုရားက ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူ ) လို႔ နာမည္ေပးကာ ေခါင္းေဆာင္ေထရီ မႀကီးဆီ ေခၚသြားၾကတယ္၊ ဒီအခါ ေထရီ ဘိကၡဳနီမႀကီးက အေမာင္ေက်းသား ငါတုိ႔ေက်ာင္းမွာ ေနမယ့္ သင္ဟာ အမွတ္တမဲ့ ေနဖို႔ မသင့္ေလ်ာ္ေပဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ႏႈတ္ကေရာ စိတ္ကပါ အ႒ိ အ႒ိ ( အရုိးစု အရိုးစု ) ဆုိၿပီး အၿမဲနွလုံး သြင္းေနပါ လို႔ ၾသ၀ါဒေ ပးလိုက္တယ္။
တေန႔မွာေတာ့ ေက်ာင္းသခၤန္းအျပင္ဘက္မွာ ေနပူစာ လႈံေနဆဲ သိန္းငွက္တစ္ေကာင္က ၾကက္တူေရြးေလးကို ခ်ီသြား တယ္၊ ဒါကို ျမင္ၾကတဲ့ ဘိကၡဳနီမမ်ားက ခဲေတြ ဒုတ္ေတြနဲ႔ ေျခာက္လွန္႔ေလေတာ့ ေက်းသားေလး လြတ္ေျမာက္ လာ တယ္ေပါ့၊ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္မွ ၀ိုင္း၀န္းေမးျမန္းၾကတယ္၊
အေမာင္ ေက်းသား သင့္ကို သိန္းစြန္ႀကီး ခ်ီေဆာင္သြားစဥ္မွာ ေၾကာက္စိတ္ မျဖစ္မိဘူးလား၊ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါ
သလဲ ?
“ ဘယ္လိုမွ စိုးရိမ္စိတ္မရွိပါ၊ အရုိးစုတစ္ခုက အရုိးစုတစ္ခုကို ခ်ီသြားၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ ပစ္ခ်ႀကဲျဖန္႔ထားခဲ့မလဲ ဆိုၿပီး ႏွလုံးသြင္းမိပါတယ္၊ ေၾကာက္စိတ္ေတာ့ မျဖစ္မိဘူး ” ဆုိၿပီး ျပန္လည္ေျပာျပသတဲ့။
ဒီအခါ ေခါင္းေဆာင္ ေထရီမႀကီးက “ သာဓု သာဓု ဗုဒၶရကၡိတ၊ အ႒ိကကမၼ႒ာန္းကိုသာ ဆက္လက္ပြားမ်ားပါ၊ အဲဒီဘာ၀နာေတြက ေနာင္တခ်ိန္မွာ သစၥာေလးပါး သိျမင္ဖုိ႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ” လို႔ အားေပးခဲ့သတဲ့။
သတိပ႒ာန္တရားကို ေဟာပုံ အျခင္းအရာ
ျမတ္စြာဘုရားဟာ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ ပုဂၢိဳလ္ ( ၄ ) မ်ိဳးကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ကာယာ ႏုပႆနာသတိပ႒ာန္အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၁၄ ) မ်ိဳး၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၉ ) မ်ိဳး၊ စိတၱာႏုပႆနာအတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၁၆ ) မ်ိဳး၊ ဓမၼာႏုပႆနာ အတြက္ ရႈမွတ္စရာ ( ၅ ) မ်ိဳး စသည္ျဖင့္ အႏုစိတ္ အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္၊ သမထကမၼ႒ာန္း အားလုံးလဲ ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာ ေပါင္းထည့္လိုက္ပါက ယခု သတိပ႒ာန္ေလးပါးထဲမွာ အက်ဳံး၀င္သြားတယ္ လု႔ိေဟာေတာ္မူပါတယ္။
မိမိႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ေသာ သတိပ႒ာန္ကို ေရြးခ်ယ္သင့္ပုံ
၁။ ရာဂအားႀကီး ဥာဏ္ႏုံ႔သူအတြက္ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္သည္ သင့္ေလ်ာ္၏။
ရာဂအားႀကီး ဥာဏ္ထက္သူအတြက္ႏူးည့ံေသာ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္သည္ သင့္ေလ်ာ္၏။
၂။ ဒိ႒ိ( ယုံၾကည္မႈ ) အားႀကီး ဥာဏ္ႏု႔ံသူအတြက္ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊
ဒိ႒ိအားႀကီး ဥာဏ္ထက္သူအတြက္ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္၊
၃။ သမထသက္သက္အားထုတ္ေသာ ( သမထယာနိက ) ႏွင့္ ဥာဏ္ႏုံ႔သူ အတြက္ ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊
သမထယာနိက ႏွင့္ ဥာဏ္ထက္ျမတ္ သူအတြက္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊
၄။ ၀ိပႆနာသက္သက္ အားထုတ္ေသာ ( ၀ိပႆနာယာနိက ) သမားႏွင့္ ဥာဏ္ႏုံ႕သူမ်ားအတြက္ ႏူးည့ံေသာ စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္၊
၀ိပႆနာယာနိက အားထုတ္ေသာ ဥာဏ္ထက္သူမ်ားအတြက္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္သည္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္၏။
အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ဆပါက မိမိႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သတိပ႒ာန္ တစ္ခုခုကို တစိုက္မတ္မတ္အား ထုတ္ဖူးမွသာ မိမိသည္ မည္သည့္ သတိပ႒ာန္ကို အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပသည္၊ သမာဓိ ရလြယ္သည္၊ တရား တက္လြယ္သည္ စသည္ျဖင့္ သိနိုင္ပါမည္။ ကာယကံရွင္ မိမိိမွ လြဲ၍ ဆရာသမားမ်ားေတာင္ မသိႏိုင္ပါ။ သိႏိုင္သူ မွာလည္း တစ္ေလာက လုံးတြင္ ျမတ္စြာဘုရား တပါးသာ ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဘုရားရွင္သည္ ဤသတိပ႒ာန သုတ္ေတာ္တြင္ အရဟတၱဖိုလ္ကုိ အထြဋ္တပ္ကာ ( ၂၁ ) ပါးေသာ ႒ာနတုိ႔၌ ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္ကာ ေဟာ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
သုတၱန္အဆုံးနားတြင္ ဤသတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ တရစပ္အားထုတ္ပါက မႏၵပည ဥာဏ္ပညာ ႏု႔ံသူမ်ားအတြက္ အၾကာဆုံး
( ၇ ) ႏွစ္အတြင္း ရဟႏၱာ ၊ အနာဂါမ္ တမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္နိုင္၏ ဟု အာမခံထားေတာ္မူခဲ့သည္။ မဇၥ်ိမ ေ၀ေနယ် ( အလယ္အလတ္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ ) ၆ ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ စသည္ျဖင့္ ေအာက္ထစ္ဆုံး ( ၇ ) ရက္အတြင္း တရားထူးရႏိုင္သည္။
တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ႏွင့္ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမတ္သူမ်ားအတြက္ ဘယ္အခ်ိန္ဟုပင္ ေျပာစရာမလို၊ တေန႔ တနံနက္အခ်ိန္ အတြင္းမွာပင္ တရားထူးရႏိုင္၏ ဟု ေဟာထားေတာ္မူခဲ့သည္။
ယေန႔ေခတ္အေနအထားအရ ေတြ႔ျမင္ရေသာ ျမတ္စြာဘုရား သတိပ႒ာန္တရား ေဟာၾကားခဲ့ရာ ကုန္းေတာ္
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ အာရုံျပဳ ၾကည္ညိဳရင္း ၀မ္းသာမႈ ပီတိမ်ားျဖင့္ အားရပါးရ ဖူးေျမွာ္ခဲ့တယ္၊ ( အဲဒီသံေလွာင္အိမ္ ထဲမွာ ေက်ာက္စာ တခ်ပ္ရွိေနတယ္၊ ေက်ာက္စာေပၚက စာေတြကိုေတာ့ ဖတ္လို႔ မရခဲ့ )
ေက်ာက္ျဖာေပၚမွာ စာေတြ ထြင္းထားေသာ္လည္း မည္သို႔မွ် ဖတ္လို႔မရေတာ့ပါဘူး၊
ဥယ်ာဥ္ပုံစံတစ္ခုအေနျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကို အေ၀းမွ လွမ္းရုိက္ထားသည္၊
ဥယ်ာဥ္၀င္ေပါက္တြင္ ေတြ႔ရေသာ အထိမ္းအမွတ္မ်ား
ညေနေစာင္းခ်ိန္ ေနအက်နဲ႔ ေမာပန္းတာေတြလဲ ေျပေပ်ာက္ခဲ့ပါတယ္
ေနအက်ဘက္မွ သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုမွ ေတြ႔ျမင္ရပုံ
သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္က အျပန္လမ္းမွာေတာ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ လကၤာေဆာင္ပုဒ္မ်ား ကို တိုးတိုးေလး ရြတ္ဆိုမိရင္း ကားေပၚမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ လိုက္ပါလာခဲ့မိပါေတာ့သည္။
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ကုိ အာရုံျပဳ ၾကည္ညိဳရင္း ၀မ္းသာမႈ ပီတိမ်ားျဖင့္ အားရပါးရ ဖူးေျမွာ္ခဲ့တယ္၊ ( အဲဒီသံေလွာင္အိမ္ ထဲမွာ ေက်ာက္စာ တခ်ပ္ရွိေနတယ္၊ ေက်ာက္စာေပၚက စာေတြကိုေတာ့ ဖတ္လို႔ မရခဲ့ )
ေက်ာက္ျဖာေပၚမွာ စာေတြ ထြင္းထားေသာ္လည္း မည္သို႔မွ် ဖတ္လို႔မရေတာ့ပါဘူး၊
ဥယ်ာဥ္ပုံစံတစ္ခုအေနျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကို အေ၀းမွ လွမ္းရုိက္ထားသည္၊
ဥယ်ာဥ္၀င္ေပါက္တြင္ ေတြ႔ရေသာ အထိမ္းအမွတ္မ်ား
ညေနေစာင္းခ်ိန္ ေနအက်နဲ႔ ေမာပန္းတာေတြလဲ ေျပေပ်ာက္ခဲ့ပါတယ္
ေနအက်ဘက္မွ သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုမွ ေတြ႔ျမင္ရပုံ
သတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္က အျပန္လမ္းမွာေတာ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ လကၤာေဆာင္ပုဒ္မ်ား ကို တိုးတိုးေလး ရြတ္ဆိုမိရင္း ကားေပၚမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ လိုက္ပါလာခဲ့မိပါေတာ့သည္။
စိတ္အညစ္ေၾကးကို ကင္းေစလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( သတၱာနံ ၀ိသုဒိၶယာ )
ပူေဆြးမူကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ေသာကာနံ သမတိကၠမာယ )
ငိုေႂကြးမႈကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ပရိေဒ၀ါနံ သမတိကၠမာယ )
ကိုယ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ဒုကၡာနံ အတၳဂၤမာယ )
စိတ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ေဒါမနႆာနံ အတၳဂၤမာယ )
အရိယာမဂ္ကို ရခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( ဥာယႆ အဓိဂမာယ )
နိဗၺာန္နန္းကို ေရာက္ခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။ ( နိဗၺာနႆ သစိၧကရိယာယ )
စာခ်စ္သူမ်ားလဲ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္မ်ားကို အာရုံျပဳ ၾကည္ညိဳရင္း မုဒိတာပြားမ်ား ၀မ္းေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ပတၳနာျပဳရင္း....
ေမတၱာျဖင့္ …
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date.10.Aug. 2011
က်မ္းညြန္း။ ။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊
သုတ္မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊ ဒီဃနိကာယ၊
စာၾကြင္း။ နယူးေဒလီၿမိဳ႔၀န္းက်င္ကုိ အားတက္သေရာ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးၾကေသာ အရွင္ဇဋိလာလကၤာရ ( Delhi University သီတဂူ )ႏွင့္ ေဒလီေက်ာင္းေတာ္သားမ်ားအား ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားရင္း ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ တုံ႔ျပန္ေက်းဇူးဆပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment