Tuesday, August 30, 2011

လူတုိင္းႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ ဓာတ္ ( ၁၈ ) ပါးအေၾကာင္း


ဓာတ္ ၁၈ ပါးႏွင့္ ပက္သက္၍ စိတ္ျဖစ္စဥ္ အခံဓာတ္၊ အတိုက္ဓာတ္၊ အပြင့္ဓာတ္ မ်ားကုိ သိလိုပါသည္ ဟု ဦးရည္မြန္ ကေမးလာပါသည္၊ ဤကဲ့သို႔ နက္နဲေသာ အဘိဓမၼာေမးခြန္းမ်ားကုိ စာေရးသူအေနနဲ႔ နားလည္တတ္ ကြ်မ္းသည္ေတာ့မဟုတ္ပါ၊ သို႔ေသာ္ လည္း  သိလို၍ ေမးလာေသာေၾကာင့္ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ ဥာဏ္မွီသေလာက္   ေျဖၾကား လိုက္ ပါသည္၊
                                                                                                       
အခံဓာတ္မ်ား                   အတိုက္ဓာတ္မ်ား              အပြင့္ဓာတ္မ်ား                                                    
စကၡဳဓာတ္                       ရူပဓာတ္                         စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္
ေသာတဓာတ္                   သဒၵဓာတ္                        ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္
ဂႏၶဓာတ္                         ဂႏၶဓာတ္                         ဃာန၀ိညာဏဓာတ္
ဇိ၀ွါဓာတ္                         ရသဓာတ္                        ဇိ၀ါွ၀ိညာဏဓာတ္
ကာယဓာတ္                     ေဖာ႒ဗၺဓာတ္                    ကာယ၀ိညာဏဓာတ္
မေနာဓာတ္                      ဓမၼဓာတ္                         မေနာ၀ိညာဏဓာတ္

အခုလို သရုပ္မ်ားကို ခြဲျပထားသည္မွ်ႏွင့္ ေမးခြန္းရွင္ ေမးထားေသာစကားက လုံေလာက္ေနၿပီ ထင္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ျငား ဘယ္လို အခံဓာတ္ျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုေၾကာင့္ အတုိက္ဓာတ္ ျဖစ္ရတယ္၊ ဘယ့္ေၾကာင့္ အပြင့္ဓာတ္ ျဖစ္ၾကတယ္ စသည္ မ်ားကို သိထားပါမွ မွတ္ရလြယ္ကူၿပီး ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ႏိုင္ပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓာတ္သေဘာတရားမ်ား ျဖစ္ပုံကို ဆက္လက္ တင္ျပလိုပါသည္။

ဓာတ္ မည္ျခင္းအေၾကာင္း
လူတိုင္း လူတုိင္း သတၱ၀ါကိုယ္စီရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္တုိင္းမွာ ဓာတ္ ( ၁၈ ) ပါးကိုယ္စီရွိေနၾကပါသည္၊ သို႔ပါေသာ္ လည္း ငါက ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ရူပါရုံ ဆုိတဲ့ ဓာတ္သေဘာေလး  ျဖစ္ခ်င္တယ္ကြာ၊  သာယာ ခ်ိဳျမတဲ့ သဒၵါရုံ အသံဓာတ္ေလး ၾကားခ်င္ တယ္ကြာ၊ အနံ႔ေကာင္းေကာင္း၊ အရသာေကာင္းေကာင္း၊ အေတြ႔အထိ အာရုံ နဳးနဳးညံ့ ညံ့ေလးကုိပဲ ေတြ႔ထိ ခံစားခ်င္တယ္ ဆုိၿပီး ေတာင့္တေနလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး၊ မ်က္စိကလဲ သူျမင္ခ်င္ရာ ျမင္မွာပဲ၊  နားကလဲ သူၾကားခ်င္ရာ ၾကားမွာပဲ၊ ႏွာေခါင္းကလဲ သူအနီးအနားက အန႔ံရႈမိမွာပဲ စသည္ျဖင့္ လူရဲ႕ အလိုကို မလိုက္ပဲ သူျမင္ခ်င္သလို ျမင္၊ သူၾကားခ်င္သလို ၾကား၊ သူ နံခ်င္သလို နံ အားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ မ်က္နွာမွ် မလိုက္ပဲ  ျဖစ္ေနေသာ  သေဘာတရားကို  ပါဠိလို ဓာတု ျမန္မာလို( ဓာတ္ သေဘာ ) လို႔ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုယ့္စိတ္တိုင္းက် ရူပါရုံေကာင္းေကာင္း၊ သဒၵါရုံေကာင္းေကာင္း ၊ စတာေတြကုိ တမင္တကာ ဖန္တီးယူၿပီး ခံစားတာမ်ိဳးလဲ ရွိတတ္ၾကပါတယ္၊  အဲဒီမွာလဲ ျမင္ေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔ေလး၊ ၾကားေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔ေလးကို  အပြင့္ဓာတ္ လို႔ေခၚရတာပါ။ ေနာက္မွ အာရုံကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး တက္မက္တဲ့ ေလာဘစိတ္၊ စိတ္ဆိုးတဲ့ ေဒါသစိတ္ ေတြ ျဖစ္လာတာကေတာ့ ဓာတ္သေဘာအဆင့္ကို ေက်ာ္ၿပီး ေနာက္က မနသိကာရ ဆုိတဲ့ ႏွလုံးသြင္းတဲ့ အဆင့္ကုိ ေရာက္သြား တာေၾကာင့္ အင္း ဒါေလးကေတာ့ လွလိုက္တာ၊ ဒါေလးကေတာ့ ၾကားရတာ ေတာ္ေတာ္ သာယာတာပဲ၊  ဒီအနံ႔ ႀကီးက ေတာ္ေတာ္ ဆုိးပါတယ္ စသည္ ျဖစ္သြားၾကတာ ေပါ့။

အခံ၊ အတုိက္ ၊ အပြင့္ဓာတ္မ်ား ေခၚဆုိရေၾကာင္း

နားလည္လြယ္ေအာင္ လူတုိင္းနားလည္ထားတဲ့ ပထမဆုံး  ရူပါရုံအေၾကာင္းကုိ ရွင္းၾကည့္ပါမယ္၊

၁။ အဆင္း ရူပါရုံ လွလွ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္မိခိုက္မွာ ေကာင္မေလးဆုိတဲ့ ရူပါရုံဟာ အတိုက္ဓာတ္ပါပဲ၊
၂။ သူ႔ကို ျမင္ႏိုင္တာက မ်က္စိထဲမွာ ရွိေနတဲ့ မ်က္ၾကည္လႊာ ( မ်က္နက္လႊာ ) ကေလးက ျမင္ႏိုင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ အဲဒီ မ်က္ၾကည္လႊာထဲမွာ စကၡဳပသာဒ ဆုိတဲ့ စကၡဳဓာတ္က ရွိေနၿပီးသားပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမင္တာကုိခံယူရတဲ့ စကၡဳဓာတ္ကို အခံဓာတ္ လို႔ မွတ္ရပါမယ္။
၃။ တတိယအေနနဲ႔  ေကာင္မေလးကို ျမင္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခိုက္အတန္႔ေလး ( တနည္းအားျဖင့္ ) ရူပါရုံ နဲ႔ ေစာေစာက စကၡဳဓာတ္ တုိ႔ ဆုံမိစဥ္ တခဏေလးကိုပဲ အပြင့္ဓာတ္လို႔ ေခၚရပါတယ္၊  လြယ္လြယ္မွတ္ခ်င္ရင္ေတာ့  အတိုက္ဓာတ္  နဲ႔ အခံဓာတ္ ဆုံမိစဥ္အခိုက္အတန္႔ေလးကို စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္  အပြင့္ဓာတ္ လို႔ ေခၚၾကတာပါ၊

ဒီတစ္ခုကို နားလည္သေဘာေပါက္သြားရင္ ေနာက္ဓာတ္သေဘာမ်ားကိုလဲ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါၿပီ၊ ဒီလိုပါပဲ သီခ်င္း ေကာင္းေကာင္းေလးကို ၾကားေနရင္ အဲဒီသီခ်င္းသံသည္ အတုိက္ဓာတ္ပဲ၊ ၾကားလိုက္ရတဲ့့ နားထဲက ေသာတပသာဒရုပ္ ဆုိတဲ့ ေသာတဓာတ္သည္ အခံဓာတ္ အလိုလို ျဖစ္သြားတယ္၊ ၾကားတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ထည္းမွာ ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္ အပြင့္ဓာတ္ ဆုိတာ ျဖစ္သြားၿပီ၊ ေနာက္မွ ဒီသီခ်င္းေလးက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ ဆုိၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးတာမ်ိဳးကေတာ့ ဓာတ္သေဘာကုိ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီလို႔ ဆုိရမွာပါ။

ဒြါရေျခာက္ပါး၊ အာရုံေျခာက္ပါး ၊ ၀ိညာဏ္ေျခာက္ပါးစီအားျဖင့္ လူတုိင္းခႏၶာကုိယ္မွာ သဘာ၀အတုိင္း ရွိေနၾကေသာ ေၾကာင့္ ( ၆ = ၃ လီ ၁၈ ) ဆုိၿပီး ၁၈ ပါး ျဖစ္လာရပါတယ္၊  အလြယ္မွတ္လိုရင္လည္း  အာရုံ ၆ ပါးသည္ အတုိက္ဓာတ္၊  ဒြါရ ၆ ပါး သည္ အခံဓာတ္၊  ၀ိညာဏ္ ၆ ပါးသည္ အပြင့္ဓာတ္ ဆုိၿပီး မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆုိလ်င္ အတန္အသင့္ ျပည့္စုံစြာ နားလည္ႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ အဘိဓမၼာအေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာ လိုပါကလည္း ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီျဖစ္ေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေထရ၀ါဒတကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္သီလာနႏၵာဘိ၀ံသ ၏  အဘိဓမၼာသင္တန္းပို႔ခ်ခ်က္ မ်ား စာအုပ္ကို ( ပထမတြဲမွ ပဥၥမတြဲ အထိ ) ငါးအုပ္ကို ဒီစာမ်က္ႏွာ မွာ   ေဒါင္းလုပ္ဆြဲကာ  ေလ့လာနိုင္ပါသည္။ စာေရးသူ ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ယင္းစာအုပ္မ်ားကို ေလ့လာ လိုသူမ်ား လြယ္ကူေစရန္ လင့္ႏွင့္ တကြသတင္းေကာင္းပါးလိုက္ပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date. 30.Aug.2011

No comments:

Post a Comment