Monday, May 2, 2011

လူမေသခင္ ကံတရားသည္ ဘယ္မွာကိန္းေအာင္းေနပါသနည္း


အရွင္ဘုရား လူေတြမွာ မေကာင္းမႈေတြ လုပ္ေနပါလ်က္ လက္ရွိပစၥဳပၸန္မွာ ခ်မ္းသာေနတဲ့ သူေတြ ရွိသလို ေကာင္းေရာင္းေကာင္း၀ယ္ ရိုးရိုးသားသား လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနပါလ်က္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ စြာ ေနေနရတဲ့ သူေတြကိုလည္း မျမင္ခ်င္ပဲျျမင္ေနရ မၾကားခ်င္ပဲၾကားေနရပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာက အဲဒီ ( ကုသိုလ္  အကုသိုလ္ ) ဆိုတဲ့ ကံ တရားေတြဟာ လူေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ထင္ရွားရွိေနတယ္ ဆုိရင္ ရွိေနတဲ့ အေၾကာင္းကုိ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ သိႏိုင္ရမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ သက္ေသမျပနိင္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ အခုေခတ္လို သိပၸံထြန္းကား ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ယုတိၱက်က် logical နည္းအရ လက္ခံနိုင္ဖို႔ သိပ္ခဲယဥ္းပါတယ္၊ အဲဒီကံတရားေတြဟာ ဒီဘ၀မွာ အသက္ထင္ရွားရွိေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာ ကိ္န္းေအာင္း ေနတယ္ဆိုတာ သိလိုပါတယ္ ၊ ရွင္းျပေပးပါ ဘုရား။

                                                                                      ေမာင္မ်ိဳးလႈိင္

                                                                   Art & Gallery Centre

                                                ေၾကာ္ျငာ၊ တံဆိပ္ရိုက္၊ ေရႊခ်ည္ထိုး၊ ပန္းထုိး၊ အႏုပညာလုပ္ငန္း

                                                                   မင္းကြန္းရြာ၊ စစ္ကုိင္း၊

စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့  ေမးခြန္းတစ္ခု စာေရးသူဆီ ေရာက္လာပါတယ္၊  တစ္ခါတစ္ခါ  ေမးတဲ့ သူေတြရဲ႕ အေတြးေတြက အံ့ၾသရေလာက္တယ္၊ တကယ္လဲ သိသင့္တဲ့ ေမးခြန္း၊ အထူးသျဖင့္ ကံတရားကို လက္ခံၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ အသိတစ္ခုေပါ့၊ စာေရးသူကလဲ  ရုိးရိုးရွင္းရွင္းေလး Logical နည္းအရပဲ ( သစ္ပင္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ ဥပမာ၊ မီးျခစ္ဆံဘူး ဥပမာ ) ေတြနဲ႔  ေျဖေပးခဲ့တယ္၊

ဆိုပါစို႔ - Botanical နည္းအရ သစ္ပင္ငယ္ေလးတစ္ပင္ကို  အခ်ိန္တန္ရင္ အပင္ထြားႀကိဳင္းသန္မာလာေအာင္ သာမာန္ ေျမထက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဓာတ္ေျမၾသဇာ ျဖည့္ေပးလိုက္တယ္၊ အခ်ိန္တန္ေတာ့  အဲဒီ သစ္ပင္ငယ္ဟာ ပိုမိုၿပီး ထြားႀကိဳင္းလာတယ္၊ အခက္ အရြက္ေတြ ေ၀လာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းႀကီး အခု ေျမၾသဇာထည့္ၿပီး အခု အပင္ေတြ  ႀကီးထြားလာပါေစ လို႔ ဆုေတာင္းလို႔ မရႏိုင္ဘူး၊  သူ႔အခ်ိန္တန္မွ ေျမၾသဇာရဲ႕ ဓာတ္သတၱိက အစြမ္းျပလာတာပါ၊  အဲဒီ ဓာတ္သတၱိ အစြမ္းမျပခင္မွာ  သစ္ပင္ငယ္ေလးရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာ ေျမၾသဇာဓာတ္ေတြ ကိန္းေအာင္းေနတယ္ ဆုိတာ ျမင္လဲ မျမင္နုိင္သလို ၊ သိလဲ မသိနိုင္ပါဘူး၊  ဒါဆိုရင္ ေျပာစရာရွိလာတာက  မ်က္စိနဲ႔ မျမင္နိုင္ရုံနဲ႔ လုံး၀ မရွိဘူး လို႔လဲ မေျပာနိုင္ျပန္ဘူး၊  ရွိေတာ့ ရွိေနတယ္၊ မေနာ ဆုိတဲ့ စိတ္ကပဲ အလိုလို သိေနရတဲ့ အရာ လို႔ ဆုိရမွာပါ၊ ေနာက္ထပ္ အရြက္သန္ေဆး၊ အပြင့္ပြင့္ေဆး၊ အသီးသီးေဆး၊ ျမန္ျမန္ မွည့္ေဆး၊ ၾကာရွည္ခံေဆး စတဲ့ ေျမၾသဇာဓာတ္ေတြလဲ ဒီနည္းတူပါပဲ၊ ႀကိဳတင္ မျမင္နိုင္ေပမယ့္ ဓာတ္သတၱိေတြ ရွိေနတာကုိေတာ့ လက္ခံၾကရတာပဲ၊

ေနာက္ထပ္ ဥပမာ တစ္မ်ိဳးက ဓာတုေဗဒ Chemestry  ဘာသာရပ္အရ ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ဟိုအရင္က သုံးခဲ့ၾကတဲ့ မီးျခစ္ဘူးေလးတစ္ခုေပါ့၊ မီးျခစ္ဆံရယ္ မီးပြင့္ေအာင္ ျခစ္ရတဲ့ ယမ္းျပားရယ္ ဒီႏွစ္မ်ိဳးဆုံေအာင္ ပြတ္တိုက္ေပးမွ မီးပြင့္မီးစေလးေတြကို ရရွိနိင္တယ္၊  ရရွိလာတဲ့ မီးေတာက္ေလးဟာ မီးျခစ္ဆံ သက္သက္မွာ ရွိမေနသလို မီးျခစ္ဘူး မွာလဲ ရွိမေနဘူး၊ ႀကိဳတင္ၿပီးလဲ ႀကည့္လို႔ မရနုိင္ဘူး၊  ဒါေပမယ့္ မီးေတာက္ေစတဲ့ ဓာတ္သတၱိေတြကေတာ့  ကိုယ္စီ ရွိေနၾကတယ္၊ မီးေတာက္ လိုခ်င္လာေတာ့ ပြတ္တိုက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ၿပီး မီးေတာက္ရသလိုပဲ၊ မီးမေတာက္ခင္မွာ ဓာတ္သတၱိေတြ မရွိဘူးလို႔ မျငင္းႏိုင္ဘူးေပါ့ ။

ဒီလိုပါပဲ ကံတရားေတြဆုိတာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဘယ္ေနရာမွာ ကိန္းေအာင္းေနတယ္ လို႔ လက္ညႈိးထိုးကာ ေျဖလို႔ မရေပမယ့္ ဓာတ္သတၱိေတြအေနနဲ႔ ရွိေနတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လဲ  ရွိေနၿပီးသား ကံတရားေတြကို ဖယ္ထုတ္လို႔ မရနုိင္တာေၾကာင့္ ( ၀ဋ္မွာ အၿမဲ ၊ ငရဲမွာ အပ ၊ ၀ဋ္ေၾကြး ၾကမၼာ မလြတ္သာ ၊  ၀စီေဘဒ ထိတုိင္းရွ ၊ သူ႔ေၾကြးရွိက ဆပ္ရလိမ့္မည္၊ ) ဆိုတဲ့ သတိ သံေ၀ဂစကားေတြ ရွိခဲ့တာေပါ့ ၊  ေျဖသိမ့္စရာ ေနာက္ဆုံးတစ္နည္းကေတာ့ အတိတ္ဘ၀ေတြက ဘယ္ေလာက္ အကုသိုလ္ေတြမ်ားခဲ့ပါေစ၊ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာနဲ႔ အျပတ္ပဲ ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔  ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ကာ တစ္မဂ္ တစ္ဖုိလ္ ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္နိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့  အရိယာမဂ္က သံသရာအဆက္ဆက္ ဘ၀ါဘ၀က ပါလာၾကတဲ့ ျပဳခဲ့မိတဲ့ အကုသိုလ္ ေတြကို ေျခဖ်က္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္၊  သို႔ေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ ႀကီးမားတဲ့  အကုသိုလ္၀ဋ္ေႀကြး ရွိခဲ့ၾကရင္ ေတာ့  အရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးတို႔လို၊ ေလာသကတိႆ ရဟႏၱာမေထရ္တို႔လို၊ ဗာဟိယဒါရု စီရိယ တို႔လို ေနာက္ဆုံး ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ၀ဋ္ေၾကြးေတြကို ေပးဆပ္ၾကရ ခံၾကရမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ကာယကံ ၀စီကံ ေတြကို စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ထိမ္းသိမ္းၾကရပါမယ္ ၊  ဒါမွသာ အကုုသိုလ္ေတြ အားနည္းၿပီး လိုရာပန္းတုိင္ကို လြယ္ကူစြာ ေလ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကမွာပါ ။

ဓမၼအသိျဖင့္ အကုသိုလ္ ကင္းကာ ကိုယ္စီကိုယ္စီ အလွ ဆင္ႏိုင္ၾကပါေစ --

ေမတၱာျဖင့္

အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )

 

No comments:

Post a Comment