Saturday, November 28, 2009

ကာဠ နဂါး တကယ္ ရွိသလား

(၁) ကာလ နဂါးသည္ ယခုထိ ရွိပါသေလာ-

ကာဠ နဂါးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို အေရတႀကီး သိသင့္ေသာအေၾကာင္း အရာဟူ၍ မယူဆေသာ္လည္း ေမးခြန္းရွင္ တင္လတ္( မေကြး) ၏ သိလိုစိတ္ကို မ်က္ကြယ္မျပဳလိုသျဖင့္၎ ၊ ကာဠ နဂါး အေၾကာင္း အျပည့္အစံုပါ၀င္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းတို႔ ကို မေတြ႔မိသျဖင့္၎ စာဖတ္သူမ်ားလည္း ဗဟုသုတ ပြားႏိုင္ရန္ စြမ္းႏိုင္သမွ် ရွာေဖြတင္ျပလိုက္သည္ ။

( က်မ္းစာအမ်ားအျပားတြင္ ကာလ ဟု လ-ေလးႏွင့္ အေတြ႔ရ နည္းၿပီး ကာဠ ဟု ဠ-ႀကီးႏွင့္သာ အေတြ႔ရမ်ားပါသည္ ။ ေရွ႔မွမဟာသဒၵါထည့္၍ မဟာကာဠ-ဟု အသံုးမ်ား၏ ။)
ထိုမဟာကာဠ နဂါးမင္းသည္ “ ကာေဠာ နာဂရာဇာ စတုႏၷံ ဗုဒၶါနံ သမၼဳခီဘာ၀ံ လဘိတြာ ဌိေတာ ေမေတၱယ်ႆပိ ဘဂ၀ေတာ သမၼဳခီဘာ၀ံ လဘိႆတီတိ ၀ဒႏိၱ ၊ ယံ တႆ ကပၸါယုကတာ ၀ုတၱာ ။”
“ကာဠ နဂါးမင္းသည္ ဘုရားေလးဆူတို႔ကို မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ဖူးျမင္ရၿပီး၍ သူ၏အသက္တမ္းသည္ တစ္ကမၻာတိုင္တိုင္ ရွည္ၾကာသည္ ၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္တို႔လည္း မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ဖူးျမင္ခြင့္ရလတၱံ႔ ဟု ဆိုၾကကုန္၏ -ဟု မဟာ၀ဂၢဋီကာတြင္ ဆိုထားေသာေၾကာင့္ ကာလနဂါးသည္ ယခုထိ ရွိပါေသးသည္ ။
( ၂ ) ကာလနဂါးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္သည္အထိ အိပ္စက္ရပါသနည္း ။
ဘုရားတစ္ဆူတစ္ဆူပြင့္သည္အထိ အိပ္စက္သည္ဟု မည္သည့္ အ႒ကထာ.ဋီကာက်မး္တြင္မွ မပါပါ ။ ကာဠနဂါးသည္ တစ္ကမၻာပတ္လံုး အသက္ရွည္ေသာ္လည္း ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္ တစ္ဆူၾကား အိပ္ေနၿပီး ၊ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္လာမွ အိပ္ရာမွ ႏိုးသည္ဆိုလွ်င္ ဤကမၻာ၌ ဘုရားငါးဆူပြင့္သျဖင့္ ငါးႀကိမ္သာအိပ္ရရာ၏ ၊ (ဘုရားငါးဆူထက္ပို၍ ပြင္ေသာကမၻာဟူ၍လည္းမရွိ ။) ထိုမွ်အအိပ္ႀကီးေသာ သတၱ၀ါဟူ၍ မၾကားမသိရပါ ။

( ၃ ) အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေရသို႔ခ်ေသာ ဖလားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ကာလနဂါး၏ အိပ္စက္ျခင္းအား အေႏွာင့္အယွက္ ျပဳရသနည္း ။

ေရွးဘုရားရွင္တို႔၏ ေရႊခြက္တို႔ႏွင့္ ထိခတ္္မိကာ အသံျမည္ေသာေၾကာင့္ဟု မွတ္အပ္၏။
မဟာဗုဒၶ၀င္၌ ဤသို႔ဆိုထား၏- “ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ထိုသုဇာတာ လွဴဒါန္းေသာ ဃနာႏို႔ဆြမ္း ကို ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေရႊခြက္ကို ကိုင္ယူကာ “ အကယ္၍ ငါသည္ ယေန႔ ဘုရားျဖစ္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္ပါမူ ဤေရႊခြက္သည္ ေရညာသုိ႔ ဆန္ပါေစသား ဘုရားျဖစ္ျခင့္ငွါ မစြမ္းႏိုင္ပါမူ ေရစုန္သို႔ ေမွ်ာပါေစသား ” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္မူၿပီးေသာ္ ထိုေရႊခြက္ကို ေနရဥၹရာျမစ္ေက်ာသို႔ ေမွ်ာလိုက္ေလ၏ ။
ထိုေရႊခြက္သည္ ေရစီးေရယဥ္ကို ျဖတ္လ်က္ ျမစ္လယ္သို႔ တည့္တည့္မတ္မတ္သြားၿပီးလွ်င္ ျမစ္၏ အလယ္ ခ်က္မ အရပ္မွပင္ ျမင္းလ်င္ကိုစိုင္းသကဲ့သို႔ အေတာင္ရွစ္ဆယ္ခန္႔ ေရညာသို႔ ဆန္တက္သြား၍ ၀ဲဇလုပ္၌ နစ္ျမဳပ္ကာ ကာဠနဂါးမင္း၏ ဘုံဗိမာန္သို႔ေရာက္၍ ကကုသန္-ေကာဏာဂံု- ကႆပတည္းဟူေသာ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးၾကသည့္ ဘုရားသံုးဆူတို႔၏ ( ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႔၌) အသံုးျပဳအပ္ေသာ ေရႊခြက္သံုးလံုးတို႔၏ ေအာက္၌ တည္ေလ၏ ။

ကာဠနဂါးမင္းသည္ ထိုအသံကိုၾကား၍ “ ယမန္ေန႔ကပင္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္ေတာ္မူခဲ့ ေလၿပီ ယေန႔တစ္ဖန္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္ေတာ္မူျပန္ၿပီ ” ဟု ေျပာဆိုကာ ပိုဒ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ေထာမနာခ်ီးမြမ္းစကားကို ျမြက္ၾကားရြတ္ဆို၍ ထေလ၏ ။ ( ကာဠနဂါး၏ အဖို႔မွာ ကႆပ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဤငါတို႔ ျမတ္စြာဘုရား ႏွစ္ဆူတို႔၏ အၾကားကာလ မဟာပထ၀ီေျမ ႀကီး တစ္ယူဇနာႏွင့္ သံုးဂါ၀ုတ္ခန္႔ ျမင့္တက္လာေအာင္ ရွည္လ်ား လွေသာ အခ်ိန္ကာလ သမယသည္ပင္ ယမန္ေန႔ကႏွင့္ ယေန႔ဟူ၍ ေျပာဆိုရေလာက္ေအာင္ တိုေတာင္းသကဲ့ ့သို႔ ျဖစ္ရွိေနေပ၏ ။ ) ( မဟာဗုဒၶၶ၀င္ ၊ ဒု၊၂၇၈ )

( ကာဠ နာဂရာဇံ သုပႏၱံ ေဗာေဓသိ ” `“အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ကာဠနဂါးမင္းကုိ သိေစ ႏိုးေစၿပီ ” ဟူေသာ ဗုဒၶ၀ံသ အ႒ကထာအရ ေရႊခြက္ခ်င္း ထိခတ္မိေသာအခ်ိန္တြင္ ကာဠနဂါးအိပ္ေပ်ာ္ေနေၾကာင္း ေရးၾကေျပာၾက ၏ ။ သို႔ရာတြင္ အျခားက်မ္းမ်ားစြာတို႔၌ကား `“ကာေဠာ နာဂရာဇံ တံ သဒၵံ သုတြာ” `“ကာဠနဂါးမင္းသည္ ထိုအသံကိုၾကား၍ ” ဟု သာမညဆိုထားေသာေၾကာင့္ အိပ္ေပ်ာ္ေနခိုက္ျဖစ္ႏိုင္သလို ပံုမွန္ နဂါးစည္းစိမ္ ခံစားေနခိုက္လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏ ။)

( ၄ ) ကာလနဂါး၏ သက္တမ္းကား အဘယ္မွ်ရွိပါသနည္း ။
တစ္ကမၻာပတ္လံုး အသက္ရွည္သည္ နဂါးျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ဆက္ရန္ -

No comments:

Post a Comment