တစ္ဖန္လူေသပါးစပ္ထဲသို႕ေငြတစ္မတ္ထည့္ျခင္းသည္''ကူးတို႕ခ''ဟုဆိုၾကျပန္သည္။ လူေသ အသက္မရွိေသာခႏၶာသည္ေငြတစ္မတ္ႏွင့္မည္သည့္ကားကိုစီး၍ရမည္နည္း။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔က ပါးစပ္ထဲမွေငြတစ္မတ္ကိုႏွိဳက္ယူျပန္သည္။Luckyေကာင္းတယ္တဲ့၊ ေငြပြားတယ္တဲ့၊ ေနာက္ နာေရး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လည္းေရာက္ေရာေျခကမထုတ္ရဘူး၊ ေခါင္းက မထုတ္ရဘူး၊ တံခါးေဘာင္နဲ႕ မထိရဘူး၊အိမ္နံရံနဲ႕မထိရဘူး၊ေလွကားက မဆင္းရဘူးႏွင့္ ''ဘူး'' မ်ား ပဲ့တင္ ထပ္လွ်င္ပင္၊ ေနာက္ေၾကးစည္ထု၊ကနဖ်င္းဖ်က္ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ေတာ့သည္။
ေရအိုးခြဲလိုက္ျခင္းသည္ေသသူအားအိမ္သို႕ျပန္မလာႏိုင္ေအာင္အိုးစားခြဲျခင္းဟုဆိုေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပၚသို႕တင္ေသာအခါေခၚမသြားရဘူး၊ပစ္သြားၿပီလား ဟူ၍ ငိုၾက ယိုၾက ႏွင့္ပင္၊ အယူအစြဲ၊အယူသီးမႈတို႕ႏွင့္ဆန္႕က်င္ဘက္လုပ္ရပ္မ်ားပင္၊ သုႆာန္တြင္ ေဝငွသည့္ ယပ္ေတာင္၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မွအစအကုန္ယူၾကသည္။ ေသသူ၏ ပုဆိုး၊ လံုခ်ည္၊ အက်ႌ၊ ခုတင္၊ ျခင္ေထာင္၊ ေမြ႕ရာမ်ားကိုဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႕ ပို႕ျခင္းသည္ အိမ္မွာ ခိုက္မွာ စုိး၍ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။
ကန္႔လန္႔ကာ(ခန္းဆီး)ခ်ဳပ္၍ဦး/ေဒၚ...ဘယ္သူ၏ေကာင္းမႈဟုစာတမ္းထိုးကာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်က္ႏွာစာေအာက္မွာကုသုိလ္ရေအာင္ဆြဲေပး၊ခ်ိတ္ေပးရန္ေတာင္းဆိုေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
အိမ္တြင္ခိုက္မွာစိုး၍ဟုဆိုၾကသည္။ဤသို႕ဆိုလွ်င္ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ဘုန္းႀကီးမ်ားက်ေတာ့ခိုက္ခ်င္ခိုက္ပါေစဟူေသာသေဘာမ်ားလားဟုစဥ္းစားမိျပန္သည္။ဤကဲ့သို႕ခိုက္မွာကိုေၾကာက္ၾကလွ်င္ေသဆံုးသြားသူ၏လက္စြပ္၊လက္ေကာက္၊ဆြဲႀကိဳးစသည္တို႕ဘယ္မ်ားေရာက္ကုန္ၿပီလဲ၊ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ခိုက္မွာစိုးလို႕ဟူ၍ေပးပို႕လွဴဒါန္းျခင္းကိုမျမင္မိေခ်။
ရပ္ကြက္ထဲတြင္ ဆံုးပါးသြားပါက နာေရးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို 'ဒီဘက္က မထြက္ရဘူး၊ ဟိုဘက္က
ထြက္'ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳးရပ္ကြက္တိုင္းလိုလိုတြင္အစဥ္ၾကားရျမဲ၊အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုဒီဘက္အျခမ္းက ေသသူေတြမ်ားေနလို႕ဗ်ာ၊ကဲအဲဒါဆိုရင္ေတာ့ဒီတစ္ခါဟိုဘက္ကလူေတြေသေစလိုတဲ့သေဘာလားဗ်ာ၊အကယ္၍မ်ားဒီဘက္ကလည္းအထြက္မခံ၊ဟိုဘက္ကလည္းအထြက္မခံခဲ့လွ်င္မည္ကဲ့သို႕သၿဂႋဳလ္မည္နည္ဟုစဥ္းစားေစခ်င္သည္။
ဤသို႕ေသာအစြဲအလမ္း၊အယူသီးမႈတို႕ေၾကာင့္ေရွးယခင္ကတည္းကျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္'နာေရး ကူညီမႈအသင္း'ဟူ၍မရွိခဲ့ျခင္းပင္။အမွန္မွာစ်ာပနျပခ်သည့္အလုပ္သည္အမွန္တကယ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။အနိမ့္က်ဆံုးေသာကုသုိလ္အလုပ္သည္ျမင့္ျမတ္ေသာျဖဴစင္ေသာစိတ္ဓါတ္ရွိသူတို႕၏အလုပ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနသူတို႕အား သနားညႇာတာ ႐ိုင္းပင္းကူညီ သူတို႕ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။သူတစ္ပါး၏ ဒုကၡကို ကယ္တင္သူတို႕ အလုပ္သည္ နာေရးကူညီမႈ အသင္း၏ လုပ္ရပ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ဤသည္ကို ဂုဏ္မရွိေသာ အလုပ္၊ ခိုက္သည့္အလုပ္... ဟူ၍ အယူသီး ၾကသည္။ သုဘရာဇာဟူ၍
ေခၚၾကသည္။ ေမးခ်င္၊ေခၚခ်င္၊ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ပင္ မလုပ္ခ်င္ၾကေပ။ ဤသည္မွာ
တရားသေဘာႏွင့္ေဝးစြာအယူသီးၾကျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္လူအေယာက္ ၁ဝဝ တြင္၉ဝခန္႕ရွိသည္။ဥပမာအေလာင္းတစ္ေလာင္းအတြက္ကုန္က်စရိတ္မွာ ငါးေထာင္က်ပ္ ကုန္က်မည္ဆိုလွ်င္အေလာင္း၂ဝတြက္ေငြတစ္သိန္းကုန္မည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၃၆၅ သိန္း ကုန္ရမည္ ျဖစ္သည္။ဤသို႕တစ္ႏွစ္လွ်င္အနည္းဆံုး ၃၆၅ သိန္းဝင္မည့္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဖက္စပ္ လုပ္ငန္းမ်ား မရွိႏိုင္၊
မည္သည့္ကုမၸဏီလုပ္ငန္းမွဤသို႕မျမတ္ႏိုင္။
သို႕ေသာ္ကြၽန္ေတာ္တို႕သည္ဤသို႕ေျမျမႇဳပ္ခ၊မီးသၿဂႋဳလ္ခမ်ားယူ၍ဘဝကိုရပ္တည္ၾကေသာ သူမ်ားမဟုတ္၊မိမိဝမ္းတစ္ဝမ္းမိမိရွာေဖြစားေသာက္ရင္းႏွင့္ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း အခမဲ့ ကုသိုလ္ ယူေန ၾကသူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ကြၽန္ေတာ္တို႕၏နာေရးကူညီမႈအသင္းႀကီးသည္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာမေရြး၊ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာမေရြးခုႏွစ္ရက္သားသမီးတို႕၏နာေရးကိစၥအဝဝကိုအခမဲ့ကုသုိလ္ျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနေသာ
အသင္းအဖြဲ႕ပင္ျဖစ္သည္။ဤကဲ့သို႕အခမဲ့သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေပးျခင္း၊အခမဲ့ကုသိုလ္ယူျခင္း၊ အခမဲ့ နာေရးကူညီျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားတြင္အယူသီးမႈမ်ား၊အစြဲမွားမႈမ်ား၊ မိစၧာဒိ႒ိ အယူဝါဒမ်ားသည္ အတားအဆီး၊အေႏွာင့္အယွက္၊အဟန္႕အတားမ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထို႕ေၾကာင့္'လူ႔ဘံုံုုထံုံုးစံ၊ကဲ့ရဲ႕ဒဏ္ျဖင့္၊ရန္မာန္ပိတ္သည္း၊ခရီးခဲ၌၊စိတ္ဇြဲြဲ သန္သန္၊ ေနာက္ မျပန္ဘဲ၊ ရဲမာန္ရဲေဆး၊ရဲစိတ္ေမြးလ်က္၊ရဲေသြးနီနီီ၊ စီရရီျဖင့္ ဦးတည္မပ်က္၊ ေရွ႕ွသိုို႔ဆက္ေလာ'့ ဟူေသာ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး (အမရပူရ)၏ ၾသဝါဒ ဆံုးမစာအရ ကြၽန္ေတာ္တို႕သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႕၏အေႏွာင့္အယွက္၊ အတား အဆီးမ်ားျဖစ္ေသာ အယူသီးမႈ၊ အစြဲအလန္း၊ မိစၧာဒိ႒ိ
အယူဝါဒမ်ားကို ျဖဴစင္ သန္႕ရွင္း ထက္ျမတ္ေသာ တရား ဓမၼတည္းဟူသည့္ ဓားျဖင့္ ခုတ္
တန္ခုန္၊လွီးတန္လွီး၊ျဖတ္တန္ျဖတ္၍ခုႏွစ္ရက္သားသမီးတို႔၏နာေရး(လူမႈေရး)တို႔ကို႐ိုးေျမက်သည္ အထိရဲစိတ္၊ရဲမာန္ေမြးကာပန္းတိုင္ေရာက္သည္အထိေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းေတာ့မည္ဟုသံဓိ႒ာန္ခ်မွတ္လိုက္သည္။
အားလံုးကိုေလးစားဦးၫြတ္လ်က္
ေက်ာ္သူ ( Actor )
Wednesday, November 25, 2009
ေက်ာ္သူ ႏွင္႔ ေလာက အလြဲမ်ား ( ဒု )
Labels:
article
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment