Sunday, July 24, 2011

ဆူးေပၚ ဖက္က် ဥပမာ


၁။( ေမး )  သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းမ်ား
 
အရွင္ဘုရား၊ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္မညီေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို ေ၀ဖန္ေျပာဆို ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား၊
( ဥပမာ ) ဓားျပတိုက္ရာတြင္ လက္ေထာက္ခ်ျခင္း၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမၾကည့္၊ မတရား ဘက္လိုက္သျဖင့္ မွန္ကန္ေသာ ဆင္းရဲသား ပိုမို နစ္နာဆံုးရႈံးျခင္း )

  ဦးခင္ေမာင္သိန္း-ေညာင္ေရႊျမိဳ႔

( ေျဖ )         ဟဲ့-ငတိုး၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီးတဦးမွာ သားေတာ္ ၂-ပါးရွိတယ္။
သားေတာ္ႀကီးက တရားရွိတယ္၊ ခင္မင္ၾကည္ညိဳသူ မ်ားတယ္၊
သားေတာ္ငယ္က တရားမရွိဘူး၊ မုန္းတီးသူေတြ မ်ားတယ္၊

ထိုလူယုတ္မာ သားေတာ္ငယ္ ေလးကို လက္ျဖင့္သြားလုပ္လွ်င္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ ?

 ( သူ႔အေဖ ရွင္ဘုရင္ႀကီးက လက္ျဖတ္ပါလိမ့္မယ္ ဘုရား)

ဆဲေရးတိုင္းထြာလွ်င္ေကာ ?

( အသတ္ခံရ ပါလိမ့္မယ္ဘုရား )

ေအးေအး၊ မင္းတို႔ ဒီလိုသိတတ္ရင္ေတာ္ၿပီ၊
ဘုရားရွင္ သားေတာ္ေတြအေပၚလဲ နင္တို႔ သတိထားတတ္ေရာေပါ့-ဟု မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊

ဆူးေပၚဖက္က်မို႔ ငါျဖင့္ လန္႔လိုက္ေလကြယ္၊ ေမာင္ဘိုးအင္ရယ္-
ဟု ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕ ဳ႕၌  ဦးဘိုးအင္ ဆိုသည့္ သူ၏ မိတ္ေဆြအား ေရွ႔ေန ဦးတိုးႀကီးက ျပန္၍ ေျပာျပဖူးသည္ဆို၏။-ဟု ပါရွိသည္။

စကားခ်ပ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ဆုိလိုသည္မွာ လူအခ်င္းခ်င္း ကိုယ့္ထက္ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါ ႀကီးမားသူကုိေတာင္   ျပစ္မွားမိလ်င္ အျပစ္ျဖစ္တတ္၏၊ ကိုယ္ျပစ္မွားမိသူသည္ သီလ သမာဓိ ျပည့္စုံေနလ်င္ ဆဲေရး ေ၀ဖန္ တိုင္းထြာသူမွာ အျပစ္ႀကီးေလးတတ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ကံသုံးပါးႏွင့္ ျပစ္မွားမိတာမ်ားရွိက သံသရာ၀ဋ္ေၾကြး မပါေစရန္ ေတာင္းပန္ေလ့ရွိၾက၏၊ မေကာင္းတာ လုပ္ေနလ်င္ ကိုယ္ႏွင့္ မဆုိင္၊ သူ႔လမ္းသူ သြားလိမ့္မည္ ဆုိသည့္ သေဘာပင္။ 

ရည္ညြန္း။     ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦသီလ၏ ေထရုပၸတၱိ

ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ၏ စကားေတာ္အတိုင္း မွတ္သားအပ္ပါသည္။
ဘဒၵ ႏၱ တိေလာကသာရ ( ရေ၀ထြန္း ) ဆရာေတာ္ ေျဖၾကားသည္။



ဆူးေပၚ ဖက္က် ဥပမာ


၁။( ေမး )  သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ရဟန္းမ်ား
 
အရွင္ဘုရား၊ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္မညီေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို ေ၀ဖန္ေျပာဆို ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား၊
( ဥပမာ ) ဓားျပတိုက္ရာတြင္ လက္ေထာက္ခ်ျခင္း၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမၾကည့္၊ မတရား ဘက္လိုက္သျဖင့္ မွန္ကန္ေသာ ဆင္းရဲသား ပိုမို နစ္နာဆံုးရႈံးျခင္း )

  ဦးခင္ေမာင္သိန္း-ေညာင္ေရႊျမိဳ႔

( ေျဖ )         ဟဲ့-ငတိုး၊ ရွင္ဘုရင္ႀကီးတဦးမွာ သားေတာ္ ၂-ပါးရွိတယ္။
သားေတာ္ႀကီးက တရားရွိတယ္၊ ခင္မင္ၾကည္ညိဳသူ မ်ားတယ္၊
သားေတာ္ငယ္က တရားမရွိဘူး၊ မုန္းတီးသူေတြ မ်ားတယ္၊

ထိုလူယုတ္မာ သားေတာ္ငယ္ ေလးကို လက္ျဖင့္သြားလုပ္လွ်င္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ ?

 ( သူ႔အေဖ ရွင္ဘုရင္ႀကီးက လက္ျဖတ္ပါလိမ့္မယ္ ဘုရား)

ဆဲေရးတိုင္းထြာလွ်င္ေကာ ?

( အသတ္ခံရ ပါလိမ့္မယ္ဘုရား )

ေအးေအး၊ မင္းတို႔ ဒီလိုသိတတ္ရင္ေတာ္ၿပီ၊
ဘုရားရွင္ သားေတာ္ေတြအေပၚလဲ နင္တို႔ သတိထားတတ္ေရာေပါ့-ဟု မိန္႔ေတာ္မူတယ္၊

ဆူးေပၚဖက္က်မို႔ ငါျဖင့္ လန္႔လိုက္ေလကြယ္၊ ေမာင္ဘိုးအင္ရယ္-
ဟု ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕ ဳ႕၌  ဦးဘိုးအင္ ဆိုသည့္ သူ၏ မိတ္ေဆြအား ေရွ႔ေန ဦးတိုးႀကီးက ျပန္၍ ေျပာျပဖူးသည္ဆို၏။-ဟု ပါရွိသည္။

စကားခ်ပ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ဆုိလိုသည္မွာ လူအခ်င္းခ်င္း ကိုယ့္ထက္ အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါ ႀကီးမားသူကုိေတာင္   ျပစ္မွားမိလ်င္ အျပစ္ျဖစ္တတ္၏၊ ကိုယ္ျပစ္မွားမိသူသည္ သီလ သမာဓိ ျပည့္စုံေနလ်င္ ဆဲေရး ေ၀ဖန္ တိုင္းထြာသူမွာ အျပစ္ႀကီးေလးတတ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ကံသုံးပါးႏွင့္ ျပစ္မွားမိတာမ်ားရွိက သံသရာ၀ဋ္ေၾကြး မပါေစရန္ ေတာင္းပန္ေလ့ရွိၾက၏၊ မေကာင္းတာ လုပ္ေနလ်င္ ကိုယ္ႏွင့္ မဆုိင္၊ သူ႔လမ္းသူ သြားလိမ့္မည္ ဆုိသည့္ သေဘာပင္။ 

ရည္ညြန္း။     ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦသီလ၏ ေထရုပၸတၱိ

ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ၏ စကားေတာ္အတိုင္း မွတ္သားအပ္ပါသည္။
ဘဒၵ ႏၱ တိေလာကသာရ ( ရေ၀ထြန္း ) ဆရာေတာ္ ေျဖၾကားသည္။



Friday, July 22, 2011

ရတနာဂီရိႏွင့္ သီေပါမင္းစံအိမ္ေရာက္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း အဆုံး

သီေပါစံအိမ္ေတာ္အတြင္းမွ ယခုလက္ရွိ ျပသထားေသာ ေရွးေဟာင္းပန္းပု လက္ရာမ်ားျပခန္း
 
 သီေပါမင္း စံအိမ္ေတာ္ေရွ႕မွာ မွတ္မွတ္ရရ တပုံေလာက္ေတာ့ ရုိက္ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္

 ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့ၿပီး မိုးမလုံ ျဖစ္ေနေသာ သီေပါစံအိမ္ေတာ္ကုိ တတ္ႏိုင္သမွ် ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သင့္ေနပါၿပီ ( အဲဒီေန႔က မုိးရြာေနေတာ့ ေအာက္ထပ္တခုလုံး မိုးေတြ ယုိေနၿပီး ရႊဲရႊဲစုိေနခဲ့တယ္ ) 


စတုတၳသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားကေလး

စုဖုရားလတ္ေျခရာကို တေသြမတိမ္းနင္းႏို္င္ေသာ ထက္ထက္ျမတ္ျမတ္ ရွားရွားပါးပါးသမီးေတာ္ပင္။
၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ရတနာဂီရိ သီေပါစံအိမ္ေတာ္၌ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ရတနာဂီရိသူ စစ္စစ္ ျဖစ္သည္။

ရတနာဂီရိမွ မျပန္ခင္ အဂၤလိပ္တုိ႔ထံ ရႏိုင္ေသာအခြင့္အေရးမွန္သမွ်ကို မိခင္ႀကီးႏွင့္ တုိင္ပင္ကာ တက္တက္ၾကြၾကြ ႏွင့္ တုိက္ယူလို႔ ရတာ တုိက္ယူရင္း ရသေလာက္ေတာင္းဆုိႏိုင္ေသာ သမီးပင္၊ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္ေသာေၾကာင့္ လည္း မိခင္ေရာ ဖခင္ဘုရင္ ႀကီး ကပါ အရာရာကို အားကိုးယုံၾကည္ေနရသည္။

၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္သို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ မိခင္ႀကီး စုဖုရားလတ္၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကိုကိုႏိုင္ ဆုိသူႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့သည္။
သား( ၄ )ေယာက္၊ သမီး ( ၂ ) ေယာက္ထြန္းကားခဲ့သည္။

၁။ ေတာ္ဘုရားႀကီးက ၁၉၄၈ ခုနွစ္တြင္ ေရာင္စုံေသာင္းက်န္းသူတုိ႔၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ သည္။
၂။ ေတာ္ဘုရားက ေမာင္ႏွမ၀မ္းကြဲ ထိပ္စုႀကီးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့သည္။
၃။ ေတာ္ဘုရားငယ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ ဟုသိရ၏။
၄။ ေတာ္ဘုရားကေလးမွာ အမ်ားျပည္သူမ်ား သိၾကၿပီးေသာ ဦးေအာင္ေဇ ျဖစ္သည္။

၁။ ထိပ္စုဖုရားႀကီး မွာ အႏုပညာကို ၀ါသနာပါေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာရွင္အျဖစ္ လူသိမ်ားခဲ့သည္။
၂။ ထိပ္စုဖုရားေထြးမွာ ေရကူးခ်န္ပီယံ၊ မယ္ဗမာ ခ်န္ယီယံျဖစ္ၿပီး ကိုယ္လက္ႀကံ့ခိုင္ေရးအသင္းမွာ စည္းရုံးေရးမႈးပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ဟု သိရသည္။

သီေပါမင္းႏွင့္ စုဖုရားလတ္တို႔၏ ေသြးအျပည့္ပါေသာ စတုတၳသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားကေလး သည္ အမိျမန္ မာျပည္ ျပန္ေရာက္ေသာ္လည္း သူ႔ကြ်န္ဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ရေသာ နာက်ည္းခ်က္၊ ရတနာဂီရိဟူေသာ ဘာသာမတူ ၊ လူမ်ိဳးမတူ၊ ကိုးကြယ္ရာမတူေသာ တနယ္တေက်း ရပ္ေ၀းတြင္ မ်က္ႏွာငယ္စြာ ေနခဲ့ရေသာ ခံျပင္းစိတ္၊ နာက်ည္းစိတ္တို႔ျဖင့္ “ စတုတၳ သမီးေတာ္၏ အေရးေတာ္ပုံစာတမ္း ” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ထုိေခတ္အခါက United Nation ( ယခုအေခၚ ) ကုလ သမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းအထိ တက္ေရာက္ကာ စာတမ္းတင္သြင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရက ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ နယ္ႏွင္ဒဏ္ ခတ္ခံခဲ့ရသည္။

ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္ ( အသက္ ၄၉ ) အရြယ္တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၌ ရွိေနစဥ္ သီေပါမင္းမ်ိဳးဆက္ေနာက္ဆုံးအျဖစ္ တဘ၀သိမ္းခဲ့သည္။

ယခုအခါ 2011 ခုႏွစ္အထိ ေနာက္ဆုံးသတင္းမ်ားအရ ရတနာဂီရိရွိ Thi Baw’s Palace ေခၚ သီေပါမင္းစံ အိမ္ေတာ္ ကို ျမန္မာအစိုးရမွ ေကာင္းမြန္စြာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္  ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ေတာင္းဆုိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပည္နယ္အစုိးရ သည္ အိႏိၵယေရွးေဟာင္း သုေတ သန႒ာနသို႔ လႊဲေျပာင္း ေပးကာ ျပတိုက္အသြင္ေျပာင္းလဲေတာ့မည္ဟု သိရွိရသည္၊

အိႏိၵယအစိုးရသည္ သီေပါမင္းစံအိမ္ ေတာ္အျဖစ္ သီးသန္႔ထားလ်င္ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္တာ နည္းမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း ပန္းပုလက္ရာမ်ား၊ ဥေရာပေရွးေဟာင္း စစ္သေဘၤာ ပစၥည္းမ်ား၊ ေဒသခံ Konkan ကြန္ကန္ လက္ရာမ်ား၊ ရွားပါး တိရိစၦာန္တို႔၏ အေရခြံမ်ားကိုလည္း ျပသသြားမည္ဟု သိရပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ စြန္းထင္းခဲ့ေသာ သမိုင္းအမည္းစက္မ်ားကား ဘယ္သို႔မွ် ေဖ်ာက္ဖ်က္ျပစ္လို႔ မရႏိုင္ပါေပ၊ ထုိ႔အတြက္ တရားခံကို ျပပါဆုိလ်င္ မည္သူ႔ကို လက္ညွိဳးထိုးရမည္နည္း - ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာၾကားထားေသာ ကမၼံ သေတၱ ၀ိဘဇၨတိ -ဟူေသာေဒသနာေတာ္အရ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဟု ဆိုသည့္အတုိင္း ကိုယ္လုပ္ထားခဲ့တဲ့ ကံတရားေတြအတုိင္း သတၱ၀ါ ေတြ ခံေန ၾကရမည္ ဟု သေဘာပိုက္ကာ  ကံကိုပဲ ပုံခ်ရ မည္လား ?

ကိုယ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္ခံ၊ ကိုယ္လုပ္ရင္ ကိုယ္ခံ ဆုိတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပဲ လူ႔သက္ ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အရင္းအျမစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အစြန္းအထင္းေပါင္းမ်ားစြာကို စေတးခဲ့ၾကရတာဟာ ဘယ္သူ႔ လက္ခ်က္ ေၾကာင့္ လဲ ?  
  ဘာကိုမွ မသိနားမလည္ေသာ ဘုရင္ သီေပါမင္းကို အျပစ္ပုံခ်ရမည္လား ? 

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ကြ်န္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရတာဟာ မတိုက္ပါနဲ႔ လို႔ တားျမစ္ခဲ့တဲ့ ကင္း၀န္မင္းႀကီး ဦးေကာင္း ဒါမွမဟုတ္  ဆင္ျဖဴမ ရွင္မိဖုရားတို႔သာ တရားခံေလလား ?

ေနရာတိုင္းမွာ အႏိုင္က်င့္ခ်င္ေနတဲ့ အဂၤလိပ္အစုိးရကိုပဲ အျပစ္ပုံခ်ရမည္ လား ?
စာေရးသူမွာေတာ့ လားေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ေတြေ၀ေနမိပါေတာ့သည္။    ။

ေမတၱာျဖင့္ …
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date. 22. July 2011

စာၾကြင္း။     ။ သမိုင္း ရာဇ၀င္တုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း ေန႔စြဲမ်ား ခုႏွစ္မ်ား အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ လြဲေကာင္းလြဲပါလိမ့္ မည္။ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးသူသည္ ကိုယ္သိ ကိုယ္တတ္သေဘာျဖင့္ ေရးျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ေရွးေရွးေသာ သမိုင္းဆရာ မ်ား၏ စာအုပ္မ်ားကုိ မွီဲျငမ္းၿပီး ယခုသီေပါစံအိမ္ေတာ္မွ အဂၤလိပ္တို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္း တုိက္ဆိုင္ ကာ   ေရး သားပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ဤအရာသည္ သမိုင္းစာအုပ္တအုပ္မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပိုင္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း သက္ သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ရတနာဂီရိႏွင့္ သီေပါမင္းစံအိမ္ေရာက္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း အဆုံး

သီေပါစံအိမ္ေတာ္အတြင္းမွ ယခုလက္ရွိ ျပသထားေသာ ေရွးေဟာင္းပန္းပု လက္ရာမ်ားျပခန္း
 
 သီေပါမင္း စံအိမ္ေတာ္ေရွ႕မွာ မွတ္မွတ္ရရ တပုံေလာက္ေတာ့ ရုိက္ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္

 ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့ၿပီး မိုးမလုံ ျဖစ္ေနေသာ သီေပါစံအိမ္ေတာ္ကုိ တတ္ႏိုင္သမွ် ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သင့္ေနပါၿပီ ( အဲဒီေန႔က မုိးရြာေနေတာ့ ေအာက္ထပ္တခုလုံး မိုးေတြ ယုိေနၿပီး ရႊဲရႊဲစုိေနခဲ့တယ္ ) 


စတုတၳသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားကေလး

စုဖုရားလတ္ေျခရာကို တေသြမတိမ္းနင္းႏို္င္ေသာ ထက္ထက္ျမတ္ျမတ္ ရွားရွားပါးပါးသမီးေတာ္ပင္။
၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ရတနာဂီရိ သီေပါစံအိမ္ေတာ္၌ ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ရတနာဂီရိသူ စစ္စစ္ ျဖစ္သည္။

ရတနာဂီရိမွ မျပန္ခင္ အဂၤလိပ္တုိ႔ထံ ရႏိုင္ေသာအခြင့္အေရးမွန္သမွ်ကို မိခင္ႀကီးႏွင့္ တုိင္ပင္ကာ တက္တက္ၾကြၾကြ ႏွင့္ တုိက္ယူလို႔ ရတာ တုိက္ယူရင္း ရသေလာက္ေတာင္းဆုိႏိုင္ေသာ သမီးပင္၊ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္ေသာေၾကာင့္ လည္း မိခင္ေရာ ဖခင္ဘုရင္ ႀကီး ကပါ အရာရာကို အားကိုးယုံၾကည္ေနရသည္။

၁၉၂၁ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္သို႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ မိခင္ႀကီး စုဖုရားလတ္၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကိုကိုႏိုင္ ဆုိသူႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့သည္။
သား( ၄ )ေယာက္၊ သမီး ( ၂ ) ေယာက္ထြန္းကားခဲ့သည္။

၁။ ေတာ္ဘုရားႀကီးက ၁၉၄၈ ခုနွစ္တြင္ ေရာင္စုံေသာင္းက်န္းသူတုိ႔၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ သည္။
၂။ ေတာ္ဘုရားက ေမာင္ႏွမ၀မ္းကြဲ ထိပ္စုႀကီးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့သည္။
၃။ ေတာ္ဘုရားငယ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရပညာတတ္ ဟုသိရ၏။
၄။ ေတာ္ဘုရားကေလးမွာ အမ်ားျပည္သူမ်ား သိၾကၿပီးေသာ ဦးေအာင္ေဇ ျဖစ္သည္။

၁။ ထိပ္စုဖုရားႀကီး မွာ အႏုပညာကို ၀ါသနာပါေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာရွင္အျဖစ္ လူသိမ်ားခဲ့သည္။
၂။ ထိပ္စုဖုရားေထြးမွာ ေရကူးခ်န္ပီယံ၊ မယ္ဗမာ ခ်န္ယီယံျဖစ္ၿပီး ကိုယ္လက္ႀကံ့ခိုင္ေရးအသင္းမွာ စည္းရုံးေရးမႈးပင္ ျဖစ္ခဲ့သည္ ဟု သိရသည္။

သီေပါမင္းႏွင့္ စုဖုရားလတ္တို႔၏ ေသြးအျပည့္ပါေသာ စတုတၳသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားကေလး သည္ အမိျမန္ မာျပည္ ျပန္ေရာက္ေသာ္လည္း သူ႔ကြ်န္ဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ရေသာ နာက်ည္းခ်က္၊ ရတနာဂီရိဟူေသာ ဘာသာမတူ ၊ လူမ်ိဳးမတူ၊ ကိုးကြယ္ရာမတူေသာ တနယ္တေက်း ရပ္ေ၀းတြင္ မ်က္ႏွာငယ္စြာ ေနခဲ့ရေသာ ခံျပင္းစိတ္၊ နာက်ည္းစိတ္တို႔ျဖင့္ “ စတုတၳ သမီးေတာ္၏ အေရးေတာ္ပုံစာတမ္း ” ဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ထုိေခတ္အခါက United Nation ( ယခုအေခၚ ) ကုလ သမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းအထိ တက္ေရာက္ကာ စာတမ္းတင္သြင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရက ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ နယ္ႏွင္ဒဏ္ ခတ္ခံခဲ့ရသည္။

ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃ ရက္ ( အသက္ ၄၉ ) အရြယ္တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၌ ရွိေနစဥ္ သီေပါမင္းမ်ိဳးဆက္ေနာက္ဆုံးအျဖစ္ တဘ၀သိမ္းခဲ့သည္။

ယခုအခါ 2011 ခုႏွစ္အထိ ေနာက္ဆုံးသတင္းမ်ားအရ ရတနာဂီရိရွိ Thi Baw’s Palace ေခၚ သီေပါမင္းစံ အိမ္ေတာ္ ကို ျမန္မာအစိုးရမွ ေကာင္းမြန္စြာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္  ၁၉၉၄ ခုႏွစ္က ေတာင္းဆုိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပည္နယ္အစုိးရ သည္ အိႏိၵယေရွးေဟာင္း သုေတ သန႒ာနသို႔ လႊဲေျပာင္း ေပးကာ ျပတိုက္အသြင္ေျပာင္းလဲေတာ့မည္ဟု သိရွိရသည္၊

အိႏိၵယအစိုးရသည္ သီေပါမင္းစံအိမ္ ေတာ္အျဖစ္ သီးသန္႔ထားလ်င္ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္တာ နည္းမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း ပန္းပုလက္ရာမ်ား၊ ဥေရာပေရွးေဟာင္း စစ္သေဘၤာ ပစၥည္းမ်ား၊ ေဒသခံ Konkan ကြန္ကန္ လက္ရာမ်ား၊ ရွားပါး တိရိစၦာန္တို႔၏ အေရခြံမ်ားကိုလည္း ျပသသြားမည္ဟု သိရပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ စြန္းထင္းခဲ့ေသာ သမိုင္းအမည္းစက္မ်ားကား ဘယ္သို႔မွ် ေဖ်ာက္ဖ်က္ျပစ္လို႔ မရႏိုင္ပါေပ၊ ထုိ႔အတြက္ တရားခံကို ျပပါဆုိလ်င္ မည္သူ႔ကို လက္ညွိဳးထိုးရမည္နည္း - ဘုရားျမတ္စြာ ေဟာၾကားထားေသာ ကမၼံ သေတၱ ၀ိဘဇၨတိ -ဟူေသာေဒသနာေတာ္အရ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဟု ဆိုသည့္အတုိင္း ကိုယ္လုပ္ထားခဲ့တဲ့ ကံတရားေတြအတုိင္း သတၱ၀ါ ေတြ ခံေန ၾကရမည္ ဟု သေဘာပိုက္ကာ  ကံကိုပဲ ပုံခ်ရ မည္လား ?

ကိုယ္ျဖစ္ရင္ ကိုယ္ခံ၊ ကိုယ္လုပ္ရင္ ကိုယ္ခံ ဆုိတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပဲ လူ႔သက္ ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အရင္းအျမစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ အစြန္းအထင္းေပါင္းမ်ားစြာကို စေတးခဲ့ၾကရတာဟာ ဘယ္သူ႔ လက္ခ်က္ ေၾကာင့္ လဲ ?  
  ဘာကိုမွ မသိနားမလည္ေသာ ဘုရင္ သီေပါမင္းကို အျပစ္ပုံခ်ရမည္လား ? 

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူ႔ကြ်န္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရတာဟာ မတိုက္ပါနဲ႔ လို႔ တားျမစ္ခဲ့တဲ့ ကင္း၀န္မင္းႀကီး ဦးေကာင္း ဒါမွမဟုတ္  ဆင္ျဖဴမ ရွင္မိဖုရားတို႔သာ တရားခံေလလား ?

ေနရာတိုင္းမွာ အႏိုင္က်င့္ခ်င္ေနတဲ့ အဂၤလိပ္အစုိးရကိုပဲ အျပစ္ပုံခ်ရမည္ လား ?
စာေရးသူမွာေတာ့ လားေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ေတြေ၀ေနမိပါေတာ့သည္။    ။

ေမတၱာျဖင့္ …
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date. 22. July 2011

စာၾကြင္း။     ။ သမိုင္း ရာဇ၀င္တုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း ေန႔စြဲမ်ား ခုႏွစ္မ်ား အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ မွတ္တမ္းမ်ားႏွင့္ လြဲေကာင္းလြဲပါလိမ့္ မည္။ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးသူသည္ ကိုယ္သိ ကိုယ္တတ္သေဘာျဖင့္ ေရးျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ေရွးေရွးေသာ သမိုင္းဆရာ မ်ား၏ စာအုပ္မ်ားကုိ မွီဲျငမ္းၿပီး ယခုသီေပါစံအိမ္ေတာ္မွ အဂၤလိပ္တို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္း တုိက္ဆိုင္ ကာ   ေရး သားပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ဤအရာသည္ သမိုင္းစာအုပ္တအုပ္မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပိုင္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း သက္ သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။

Thursday, July 21, 2011

ရတနာဂီရိႏွင့္ သီေပါမင္းစံအိမ္ေရာက္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပုိင္း ၃

အေ၀းမွ လွမ္းျမင္ရေသာ သီေပါစံအိမ္ေတာ္ နွင့္ ၿခံက်ယ္ႀကီး
 အခုလို ဂ်ဴလိုင္မိုးသည္းသည္းထဲမွာ သြားခဲ့ရတာ ၀မ္းနည္းရမလိုလို ေပ်ာ္ရႊင္ရမလိုလုိ
ပထမသမီးေတာ္၏ သမီး TITU တုတု ေခၚ ( ဘုိင္စု ဓာတ္ပုံပါ ) တို႔ဘုရင္ရဲ႕ မ်ိဳးရိုးမို႔လို႔ထင္တယ္၊ ကုလားနဲ႔ စပ္ထားတာေတာင္ ေခ်ာခ်က္ကေတာ့ ၊ ဥပဓိရုပ္က တကယ္ပီျပင္တယ္
ရတနာဂီရိ ကမ္းေျခ ျမင္ကြင္းမ်ားပါ

 Thi Baw' Point ေနရာမွ လွမ္းျမင္ရေသာ ရတနာဂီရိ ပင္လယ္ကမ္းေျခ တစ္ေနရာ

 ဒီပုံက လူတိုင္း မေမ႔ႏိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္အတန္႔ေလး တစ္ခုပါ၊ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးကုိ ေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ ၀င္ဖူးခ်င္ပါတယ္ ဆုိတာေတာင္ ခြင့္မရခဲ့ဘူး၊ ေအာ္ ကံမ်ား နိမ့္ၿပီ ဆုိရင္ ဘယ္သူမွ မကယ္တင္ႏိုင္ေတာ့ပါလား ...
အတိတ္တစ္ခ်ိန္က ေရႊထီးေဆာင္းခဲ့ေပမယ့္လည္း ကံၾကမၼာ အလွည့္အေျပာင္းေၾကာင့္ ဘ၀ေတြမ်ားစြာလဲ အလဲလဲ အကြဲကြဲနဲ႔ တိမ္းေစာင္းခဲ့ၾကရတယ္


စုဖုရားလတ္သည္ ေမာင္ေတာ္သီေပါဘုရင္ နတ္ရြာစံၿပီးေသာအခါ အဂၤလိပ္တုိ႔က ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ပို႔မည္ဆုိေသာ္လည္း ညီမငယ္အေလာင္းႏွင့္ သီေပါဘုရင္ အေလာင္းကို ျမန္မာျပည္သယ္ယူရန္ လေပါင္းမ်ားစြာ အႀကိတ္အနယ္ ႀကိဳးစားရွာေသး၏၊ မရသည့္အဆုံးက်မွ လက္ေလ်ာ့ကာ ဂူသြင္းသၿဂိဳလ္ပြဲကို ၁၉၁၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ စည္စည္ကားကား က်င္း ပခဲ့သည္။ အမွန္မွာ အစိုးရက ၁၉ ရက္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔မွ ဂူသြင္းရသည္ဟု ခိုင္မာေသာသမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဆုိၾကသည္။

၁၉၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ရွရီဗီေသာ္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း၌ ႏႈတ္ဆက္ပြဲ က်င္းပကာ ထုိႏွစ္ ဧၿပီ ၂၀ ရက္ေန႔ တြင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ရန္ ဘုံေဘသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ထုိမွတဆင့္ ကာလကတၱား သို႔၀င္ ကာ ဒုတိယသမီးေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ ေသး၏။

ပထမသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားႀကီး

၁၉၀၆ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၃ ရက္တြင္ မႏၱေလး ရတနာပုံ နန္းေတာ္မွာပင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
ရတနာဂီရိသို႔ ပါေတာ္မူရာတြင္ မိဘမ်ားႏွင့္ တပါတည္း လိုက္ပါလာၿပီး ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ဂိုပယ္ဘာရုိ ဆန္း၀န္း ေခၚ ကားေမာင္းေသာ ကုလားလူမ်ိဳးႏွင့္ မထင္မွတ္ပဲ အိမ္ေထာင္က်ရသည္။ ဂိုပယ္သည္ ကား  သီေပါမင္း မိသားစု မေရာက္ လာခင္က လယ္သမား၊  သရက္သီးေရာင္းသူ၊ အရက္ေရာင္းသူ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆုိပါသည္၊ ဤစကားမွာလည္း ဖတ္ခဲ့ဖူး ေသာ သမိုင္း စာအုပ္မ်ားစကားအရ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္၊

ေနာင္တြင္ သီေပါမင္း နတ္ရြာစံကံေတာ္ကုန္ ၿပီး၍ မိသားစုအား ျမန္မာျပည္ျပန္ပို႔ေသာအခါ  မိခင္ျဖစ္သူ စုဖုရား လတ္ႏွင့္အတူ  ရန္ကုန္ထိ လုိက္လာခဲ့သည္၊ အားလုံးက ျမန္မာျပည္မွာပဲ အၿပီးေနရန္ ေတာင္းဆုိေသာအခါ  အိမ္သားကို ျပန္လာမည္ဟု ကတိေပးထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကတိမဖ်က္လို၍ ျပန္သြားခဲ့သည္ ဟူ၏၊ ေအာ္ ေတာ္ေတာ္ ကတိတည္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေပပဲ ဟု ခ်ီးက်ဴးရမလိုပင္၊

 ဒီေနရာတြင္ ကတိစကားတလုံးကို  တန္ဖုိးထားတတ္ေသာ စာေရးသူ သည္ သူမ၏ လုပ္ရပ္ကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းႏွင့္မွ လက္မခံႏိုင္ပါ၊ သူမရဲ႕ ကတိစကားကို တန္ဖိုးထားလိုက္ သည္က အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္ရေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအဖို႔ ရွက္လြန္း လို႔ ေသ ရပါေတာ့မည္ ဟု ေျပာရမလိုပင္၊ 

လူမ်ိဳးခ်စ္စိတ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ အားမနာတမ္းေ၀ဖန္ရလ်င္ သူမသည္ ဘယ္လို အေၾကာင္းႏွ င့္မွ ျပန္မသြားသင့္ေပ၊ သို႔ ဆုိ လ်င္   ျမန္  မာလူမ်ိဳးဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားလဲ ဇာတ္ေရာယွက္ျခင္း ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊ အကယ္၍သာ ရန္ကုန္မွာပဲ ဆက္ေနလိုက္ လ်င္  အတိတ္ သဘာ၀တို႔ထုံးစံအတိုင္း ျမတ္ဘုရားေဟာထားသလို ခ်ီးမြမ္း ၇ ရက္၊ ကဲ့ရဲ႕ ၇ ရက္ေပါ့၊ ေမ့ေမ့ေ ပ်ာက္ေ ပ်ာက္ျ ဖစ္ သြားမည္ဟု ထင္သည္။  ရန္ကုန္မွာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတဦးဦးႏွ င့္ ေနာက္အိမ္ေ ထာင္ျပဳေစဦးေတာ့၊ လက္ခံႏုိင္ေသးသည္၊

အခုေတာ့ သူမ၏ မွားယြင္းေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ခုလုံး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခို္က္သ လို ျဖစ္ေန သည္။  ထုိေခတ္အခ်ိန္မွ စ၍ ယေန႔ေခတ္အထိ ဇာတ္မ်ိဳးႏြယ္ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္ေသာ အိႏိၵယလို ႏိုင္ငံမ်ိဳး၊ ရတနာဂီရိလို ေနရာမ်ိဳးတြင္ ဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္ကို ရေအာင္လက္ထပ္ယူႏိုင္ေသာ ဂိုပယ္၏ စိတ္ထားကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ရလ်င္ မည္မွ်ေလာက္ လက္မေ ထာင္ေ နလိမ့္ မည္ဆိုတာ သံသယရွိစရာမလိုေပ၊ ယခုထိလဲ ဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္ေသြး ပါသည္ဆုိၿပီးလက္မေထာင္ေန ဆဲပင္။

ကတိစကားကုိတန္ဖုိးထားလို႔ ေပးဆပ္လိုက္ရသည္က သမိုင္းအမည္းစက္ကို ဘယ္လုိမွ ေဖ်ာက္ပစ္လုိ႔ မရျခင္းပင္၊ ေနာက္တြင္ ဂုိပယ္နွင့္  TITU  တုတု ( ကုလားလို ဘိုင္စု ) ၀၀ကစ္ကစ္ေလး ဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ သမီးကေလး ေမြးဖြားခဲ့ သည္။ ထုိတုတု ေျမးမေလးကိုလည္း စုဖုရားလတ္က သိပ္အသိအမွတ္မျပဳေပ၊ သုိ႔ေသာ္ မေခၚပဲေနလို႔ရေသာ္လည္း မေတာ္ပဲ ေနလို႔ မရ၊  ေနာက္ဆုံး တုတုသည္ မိခင္ ႏွင့္ အဘြား စုဖုရားလတ္ႏွင့္ လိုက္ပါလာကာ မႏၱေလးနန္း တြင္းအထိ ေရာက္ဖူးခဲ့သည္ ဟုသိရ၏၊

ထုိေျမးမ တုတုသည္လည္း ကားေမာင္း၊ စက္ျပင္ဆရာ  ရွန္ကာပါ၀ါ Shankar Power ဟူေသာ ကုလားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သား သမီး ၇ ေယာက္ထြန္းကားခဲ့တာ ယေန႔အထိရွိေနေသး၏၊  သားသမီး မ်ားျပားေသာ္လည္း မရွိဆင္းရဲ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့ျဖင့္ တသက္လုံးေနထုိင္ခဲ့ရ သည့္သတင္း ၾကားရေတာ့ စိတ္မ ေကာင္းျခင္းျဖစ္မိသည္မွတပါး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ခဲ့။

ပထမသမီးေတာ္သည္  ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဂြ်န္လ ၃ ရက္ေန႔တြင္ အသက္ ၄၁ ႏွစ္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။  ဖခင္သီေပါမင္း နတ္ရြာမစံမီအထိ ေထာက္ပ့ံေၾကး ၅၀၀ ရရွိေနရာမွ ဖခင္ဘုရင္ႀကီး နတ္ရြာစံအၿပီး ( ၆) လေက်ာ္ေသာအခါ လခ ၃၀၀ သာရေတာ့သည္။ မိသားစု မ်ားျပားေသာေၾကာင့္လည္း မေလာက္မငွ ေနခဲ့ရသည္ထင္၏၊ သူမႏွင့္ အသက္ ၈၅ ေက်ာ္ေနခ်ိန္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ေသရင္ေတာင္မွ အသုဘခ်ရန္ ပိုက္ဆံ တျပားမွ မရွိပါ ဟု သိရသည္။ ကံကိုပဲ အျပစ္ပုံခ်ရမလိုပင္။ မကြယ္လြန္မွီကပင္ မိမိအေလာင္းကို ဖခင္ဘုရင္ႀကီး၏ အုတ္ဂူေဘးတြင္ ဂူသြင္းျမွဳပ္ႏွံေပးရန္ ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ သူ႔ဆႏၵအရ ယေန႔အထိ အုတ္ဂူရွိေနေပသည္။

ဒုတိယသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားလတ္

သူ႔မ၏ ေမြးသကၠရာဇ္တို႔ကုိ အတိအက် မသိရေသာ္လည္း မႏၱေလး ရတနာပုံနန္းေတာ္အတြင္း ပါေတာ္မမူခင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္ ဟူ၍သာ သိရ၏၊ ေနာင္တြင္ ရတနာဂီရိသို႔ လိုက္ပါလာၿပီး နန္းတြင္းမွ ေက်းကြ်န္ေတာ္ ခင္ေမာင္လတ္ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္မိရာမွ ထြက္ေျပးကာ ကာလကတၱားတြင္ အေျခခ် ေနထုိင္ခဲ့ၾက၏။

မိခင္ႀကီး စုဖုရားလတ္တို႔က ျမန္မာျပည္ျပန္ရာတြင္ ကာလကတၱား၀င္ေရာက္ေတြ႔ဆုံေသာအခါ သမီးေတာ္လည္း အခစား ၀င္ေရာက္ေသး၏။ အိမ္သားခင္ေမာင္လတ္ကိုကား စုဖုရားလတ္အား အဖူးေမွ်ာ္လာရာတြင္  အခန္းတြင္းသို႔ပင္ ၀င္ခြင့္မေပး ပဲ ေမာင္းထုတ္ခံရသည္ ဟူ၏။ ထုိအခ်ိန္အခါမွ စကာ စိတ္ဒဏ္ရာ ရရွိသည္လား မေျပာတတ္၊ ဒုတိယ သမီးေတာ္သည္ သားသမီးလဲ တစ္ေယာက္မွ မထြန္းကားပဲ ကာလကတၱားၿမိဳ႕မွာပင္ ဇာတ္ျမွဳတ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သတင္းအစအန ဘာမွ မရေတာ့ေပ။ ျမန္မာျပည္သို႔လည္းတစ္ေခါက္မွ ျပန္လာျခင္းမရွိေပ။

တတိယသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဘုရား

၁၈၈၆ ခုနွစ္ မတ္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ပါေတာ္မူၿပီး မဒရပ္ၿမိဳ႕ Madras တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူမကို မဒရပ္ သမီး ေတာ္ ဟု လူသိမ်ားၾက၏။
ပါေတာ္မမူခင္ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပုံမ်ား စတင္ေနခ်ိန္တြင္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းမ်ားကို ေတာက္ေလ်ာက္ ခံစားေနရေသာ စုဖုရား လတ္သည္ ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႀကီးႏွင့္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ေမြးဖြားလာေသာ တတိယ သမီး ေတာ္သည္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ လိင္ပိုင္းဆုိင္ရာ ေဟာ္မုန္း ဓာတ္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ သူမ ကုိ စိတ္မူမမွန္သူ ဟု အမ်ားက သတ္မွတ္ခံထားရ၏။

ရတနာဂီရိ သီေပါစံအိမ္ေတာ္သို႔ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ညီမငယ္စတုတၳသမီးေတာ္၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ သူမအတြက္ ဆရာမ်ိဳးစုံေခၚကာ ကုသေပးေနရေသးေသာေၾကာင့္ သူမအခန္း က႑သည္လည္း သိပ္ထင္ေပၚထားမ်ိဳး မရွိလွေပ။
ေနာင္တြင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္လာၿပီး ၁၉၂၂ ခုႏွင္တြင္ ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ ကာ ထိပ္စုႀကီးဖုရား ဟူေသာ သမီးတစ္ေယာက္ထြန္းကားခဲ့သည္။ ထိပ္တင္ကုိယ္ေတာ္ႀကီးသည္ကား သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတို႔ႏွင့္ တို႔ဗမာ အစည္းအရုံးတြင္ လက္တြဲေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ ဟု သိရ၏။

ေမၿမိဳ႕ ( ျပင္ဦးလြင္ ) တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ေနစဥ္ အဂၤလိပ္တို႔၏ ေသြးထိုးမႈေၾကာင့္ ၾကာၾကာ မေပါင္းလိုက္ရပဲ ၁၉၂၉ ခုနွစ္တြင္ အိမ္ေထာင္ကြဲခဲ့ျပန္သည္။  ေနာက္တြင္ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ၀တ္လုံေတာ္ရ တဦးႏွင့္ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ထူျပန္ ေသာ္လည္း သားသမီး မရခဲ့ေပ။

သမီးျဖစ္ေသာ ထိပ္စုႀကီးဖုရားသည္လည္း ေမၿမိဳ႕ စိန္႔ဂ်ိဳးဇက္ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းလိုက္ရင္း Princess Rita ဟု နာမည္ႀကီးခဲ့ၿပီး ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ေမာင္ႏွမတစ္၀မ္းကြဲေတာ္ေသာ ( စတုတၳသမီးေတာ္၏ သားျဖစ္သူ ) ေတာ္ဘုရားႏွင့္  လက္ဆက္ ခဲ့သည္။

တတိယသမီးေတာ္သည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၁ ရက္၊ အသက္ ( ၇၆ ႏွစ္ ) တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ 

အပိုင္း ( ၄) ဆက္ပါအုံးမည္ ...

ရတနာဂီရိႏွင့္ သီေပါမင္းစံအိမ္ေရာက္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း အပုိင္း ၃

အေ၀းမွ လွမ္းျမင္ရေသာ သီေပါစံအိမ္ေတာ္ နွင့္ ၿခံက်ယ္ႀကီး
 အခုလို ဂ်ဴလိုင္မိုးသည္းသည္းထဲမွာ သြားခဲ့ရတာ ၀မ္းနည္းရမလိုလို ေပ်ာ္ရႊင္ရမလိုလုိ
ပထမသမီးေတာ္၏ သမီး TITU တုတု ေခၚ ( ဘုိင္စု ဓာတ္ပုံပါ ) တို႔ဘုရင္ရဲ႕ မ်ိဳးရိုးမို႔လို႔ထင္တယ္၊ ကုလားနဲ႔ စပ္ထားတာေတာင္ ေခ်ာခ်က္ကေတာ့ ၊ ဥပဓိရုပ္က တကယ္ပီျပင္တယ္
ရတနာဂီရိ ကမ္းေျခ ျမင္ကြင္းမ်ားပါ

 Thi Baw' Point ေနရာမွ လွမ္းျမင္ရေသာ ရတနာဂီရိ ပင္လယ္ကမ္းေျခ တစ္ေနရာ

 ဒီပုံက လူတိုင္း မေမ႔ႏိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္အတန္႔ေလး တစ္ခုပါ၊ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးကုိ ေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ ၀င္ဖူးခ်င္ပါတယ္ ဆုိတာေတာင္ ခြင့္မရခဲ့ဘူး၊ ေအာ္ ကံမ်ား နိမ့္ၿပီ ဆုိရင္ ဘယ္သူမွ မကယ္တင္ႏိုင္ေတာ့ပါလား ...
အတိတ္တစ္ခ်ိန္က ေရႊထီးေဆာင္းခဲ့ေပမယ့္လည္း ကံၾကမၼာ အလွည့္အေျပာင္းေၾကာင့္ ဘ၀ေတြမ်ားစြာလဲ အလဲလဲ အကြဲကြဲနဲ႔ တိမ္းေစာင္းခဲ့ၾကရတယ္


စုဖုရားလတ္သည္ ေမာင္ေတာ္သီေပါဘုရင္ နတ္ရြာစံၿပီးေသာအခါ အဂၤလိပ္တုိ႔က ျမန္မာျပည္သို႔ ျပန္ပို႔မည္ဆုိေသာ္လည္း ညီမငယ္အေလာင္းႏွင့္ သီေပါဘုရင္ အေလာင္းကို ျမန္မာျပည္သယ္ယူရန္ လေပါင္းမ်ားစြာ အႀကိတ္အနယ္ ႀကိဳးစားရွာေသး၏၊ မရသည့္အဆုံးက်မွ လက္ေလ်ာ့ကာ ဂူသြင္းသၿဂိဳလ္ပြဲကို ၁၉၁၉ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ စည္စည္ကားကား က်င္း ပခဲ့သည္။ အမွန္မွာ အစိုးရက ၁၉ ရက္ေန႔ဟု သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔မွ ဂူသြင္းရသည္ဟု ခိုင္မာေသာသမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဆုိၾကသည္။

၁၉၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ရွရီဗီေသာ္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း၌ ႏႈတ္ဆက္ပြဲ က်င္းပကာ ထုိႏွစ္ ဧၿပီ ၂၀ ရက္ေန႔ တြင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ရန္ ဘုံေဘသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ထုိမွတဆင့္ ကာလကတၱား သို႔၀င္ ကာ ဒုတိယသမီးေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ ေသး၏။

ပထမသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားႀကီး

၁၉၀၆ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၃ ရက္တြင္ မႏၱေလး ရတနာပုံ နန္းေတာ္မွာပင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
ရတနာဂီရိသို႔ ပါေတာ္မူရာတြင္ မိဘမ်ားႏွင့္ တပါတည္း လိုက္ပါလာၿပီး ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ဂိုပယ္ဘာရုိ ဆန္း၀န္း ေခၚ ကားေမာင္းေသာ ကုလားလူမ်ိဳးႏွင့္ မထင္မွတ္ပဲ အိမ္ေထာင္က်ရသည္။ ဂိုပယ္သည္ ကား  သီေပါမင္း မိသားစု မေရာက္ လာခင္က လယ္သမား၊  သရက္သီးေရာင္းသူ၊ အရက္ေရာင္းသူ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆုိပါသည္၊ ဤစကားမွာလည္း ဖတ္ခဲ့ဖူး ေသာ သမိုင္း စာအုပ္မ်ားစကားအရ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္၊

ေနာင္တြင္ သီေပါမင္း နတ္ရြာစံကံေတာ္ကုန္ ၿပီး၍ မိသားစုအား ျမန္မာျပည္ျပန္ပို႔ေသာအခါ  မိခင္ျဖစ္သူ စုဖုရား လတ္ႏွင့္အတူ  ရန္ကုန္ထိ လုိက္လာခဲ့သည္၊ အားလုံးက ျမန္မာျပည္မွာပဲ အၿပီးေနရန္ ေတာင္းဆုိေသာအခါ  အိမ္သားကို ျပန္လာမည္ဟု ကတိေပးထားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကတိမဖ်က္လို၍ ျပန္သြားခဲ့သည္ ဟူ၏၊ ေအာ္ ေတာ္ေတာ္ ကတိတည္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေပပဲ ဟု ခ်ီးက်ဴးရမလိုပင္၊

 ဒီေနရာတြင္ ကတိစကားတလုံးကို  တန္ဖုိးထားတတ္ေသာ စာေရးသူ သည္ သူမ၏ လုပ္ရပ္ကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းႏွင့္မွ လက္မခံႏိုင္ပါ၊ သူမရဲ႕ ကတိစကားကို တန္ဖိုးထားလိုက္ သည္က အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္ရေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအဖို႔ ရွက္လြန္း လို႔ ေသ ရပါေတာ့မည္ ဟု ေျပာရမလိုပင္၊ 

လူမ်ိဳးခ်စ္စိတ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ အားမနာတမ္းေ၀ဖန္ရလ်င္ သူမသည္ ဘယ္လို အေၾကာင္းႏွ င့္မွ ျပန္မသြားသင့္ေပ၊ သို႔ ဆုိ လ်င္   ျမန္  မာလူမ်ိဳးဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားလဲ ဇာတ္ေရာယွက္ျခင္း ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊ အကယ္၍သာ ရန္ကုန္မွာပဲ ဆက္ေနလိုက္ လ်င္  အတိတ္ သဘာ၀တို႔ထုံးစံအတိုင္း ျမတ္ဘုရားေဟာထားသလို ခ်ီးမြမ္း ၇ ရက္၊ ကဲ့ရဲ႕ ၇ ရက္ေပါ့၊ ေမ့ေမ့ေ ပ်ာက္ေ ပ်ာက္ျ ဖစ္ သြားမည္ဟု ထင္သည္။  ရန္ကုန္မွာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတဦးဦးႏွ င့္ ေနာက္အိမ္ေ ထာင္ျပဳေစဦးေတာ့၊ လက္ခံႏုိင္ေသးသည္၊

အခုေတာ့ သူမ၏ မွားယြင္းေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ခုလုံး၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခို္က္သ လို ျဖစ္ေန သည္။  ထုိေခတ္အခ်ိန္မွ စ၍ ယေန႔ေခတ္အထိ ဇာတ္မ်ိဳးႏြယ္ ခြဲျခားဆက္ဆံတတ္ေသာ အိႏိၵယလို ႏိုင္ငံမ်ိဳး၊ ရတနာဂီရိလို ေနရာမ်ိဳးတြင္ ဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္ကို ရေအာင္လက္ထပ္ယူႏိုင္ေသာ ဂိုပယ္၏ စိတ္ထားကို ခန္႔မွန္းၾကည့္ရလ်င္ မည္မွ်ေလာက္ လက္မေ ထာင္ေ နလိမ့္ မည္ဆိုတာ သံသယရွိစရာမလိုေပ၊ ယခုထိလဲ ဘုရင္မ်ိဳးႏြယ္ေသြး ပါသည္ဆုိၿပီးလက္မေထာင္ေန ဆဲပင္။

ကတိစကားကုိတန္ဖုိးထားလို႔ ေပးဆပ္လိုက္ရသည္က သမိုင္းအမည္းစက္ကို ဘယ္လုိမွ ေဖ်ာက္ပစ္လုိ႔ မရျခင္းပင္၊ ေနာက္တြင္ ဂုိပယ္နွင့္  TITU  တုတု ( ကုလားလို ဘိုင္စု ) ၀၀ကစ္ကစ္ေလး ဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ သမီးကေလး ေမြးဖြားခဲ့ သည္။ ထုိတုတု ေျမးမေလးကိုလည္း စုဖုရားလတ္က သိပ္အသိအမွတ္မျပဳေပ၊ သုိ႔ေသာ္ မေခၚပဲေနလို႔ရေသာ္လည္း မေတာ္ပဲ ေနလို႔ မရ၊  ေနာက္ဆုံး တုတုသည္ မိခင္ ႏွင့္ အဘြား စုဖုရားလတ္ႏွင့္ လိုက္ပါလာကာ မႏၱေလးနန္း တြင္းအထိ ေရာက္ဖူးခဲ့သည္ ဟုသိရ၏၊

ထုိေျမးမ တုတုသည္လည္း ကားေမာင္း၊ စက္ျပင္ဆရာ  ရွန္ကာပါ၀ါ Shankar Power ဟူေသာ ကုလားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သား သမီး ၇ ေယာက္ထြန္းကားခဲ့တာ ယေန႔အထိရွိေနေသး၏၊  သားသမီး မ်ားျပားေသာ္လည္း မရွိဆင္းရဲ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့ျဖင့္ တသက္လုံးေနထုိင္ခဲ့ရ သည့္သတင္း ၾကားရေတာ့ စိတ္မ ေကာင္းျခင္းျဖစ္မိသည္မွတပါး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ခဲ့။

ပထမသမီးေတာ္သည္  ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဂြ်န္လ ၃ ရက္ေန႔တြင္ အသက္ ၄၁ ႏွစ္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။  ဖခင္သီေပါမင္း နတ္ရြာမစံမီအထိ ေထာက္ပ့ံေၾကး ၅၀၀ ရရွိေနရာမွ ဖခင္ဘုရင္ႀကီး နတ္ရြာစံအၿပီး ( ၆) လေက်ာ္ေသာအခါ လခ ၃၀၀ သာရေတာ့သည္။ မိသားစု မ်ားျပားေသာေၾကာင့္လည္း မေလာက္မငွ ေနခဲ့ရသည္ထင္၏၊ သူမႏွင့္ အသက္ ၈၅ ေက်ာ္ေနခ်ိန္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ေသရင္ေတာင္မွ အသုဘခ်ရန္ ပိုက္ဆံ တျပားမွ မရွိပါ ဟု သိရသည္။ ကံကိုပဲ အျပစ္ပုံခ်ရမလိုပင္။ မကြယ္လြန္မွီကပင္ မိမိအေလာင္းကို ဖခင္ဘုရင္ႀကီး၏ အုတ္ဂူေဘးတြင္ ဂူသြင္းျမွဳပ္ႏွံေပးရန္ ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ သူ႔ဆႏၵအရ ယေန႔အထိ အုတ္ဂူရွိေနေပသည္။

ဒုတိယသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဖုရားလတ္

သူ႔မ၏ ေမြးသကၠရာဇ္တို႔ကုိ အတိအက် မသိရေသာ္လည္း မႏၱေလး ရတနာပုံနန္းေတာ္အတြင္း ပါေတာ္မမူခင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္ ဟူ၍သာ သိရ၏၊ ေနာင္တြင္ ရတနာဂီရိသို႔ လိုက္ပါလာၿပီး နန္းတြင္းမွ ေက်းကြ်န္ေတာ္ ခင္ေမာင္လတ္ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္မိရာမွ ထြက္ေျပးကာ ကာလကတၱားတြင္ အေျခခ် ေနထုိင္ခဲ့ၾက၏။

မိခင္ႀကီး စုဖုရားလတ္တို႔က ျမန္မာျပည္ျပန္ရာတြင္ ကာလကတၱား၀င္ေရာက္ေတြ႔ဆုံေသာအခါ သမီးေတာ္လည္း အခစား ၀င္ေရာက္ေသး၏။ အိမ္သားခင္ေမာင္လတ္ကိုကား စုဖုရားလတ္အား အဖူးေမွ်ာ္လာရာတြင္  အခန္းတြင္းသို႔ပင္ ၀င္ခြင့္မေပး ပဲ ေမာင္းထုတ္ခံရသည္ ဟူ၏။ ထုိအခ်ိန္အခါမွ စကာ စိတ္ဒဏ္ရာ ရရွိသည္လား မေျပာတတ္၊ ဒုတိယ သမီးေတာ္သည္ သားသမီးလဲ တစ္ေယာက္မွ မထြန္းကားပဲ ကာလကတၱားၿမိဳ႕မွာပင္ ဇာတ္ျမွဳတ္ေနထိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သတင္းအစအန ဘာမွ မရေတာ့ေပ။ ျမန္မာျပည္သို႔လည္းတစ္ေခါက္မွ ျပန္လာျခင္းမရွိေပ။

တတိယသမီးေတာ္ ထိပ္စုျမတ္ဘုရား

၁၈၈၆ ခုနွစ္ မတ္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ပါေတာ္မူၿပီး မဒရပ္ၿမိဳ႕ Madras တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူမကို မဒရပ္ သမီး ေတာ္ ဟု လူသိမ်ားၾက၏။
ပါေတာ္မမူခင္ နန္းတြင္းအေရးေတာ္ပုံမ်ား စတင္ေနခ်ိန္တြင္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းမ်ားကို ေတာက္ေလ်ာက္ ခံစားေနရေသာ စုဖုရား လတ္သည္ ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႀကီးႏွင့္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ေမြးဖြားလာေသာ တတိယ သမီး ေတာ္သည္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ လိင္ပိုင္းဆုိင္ရာ ေဟာ္မုန္း ဓာတ္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ သူမ ကုိ စိတ္မူမမွန္သူ ဟု အမ်ားက သတ္မွတ္ခံထားရ၏။

ရတနာဂီရိ သီေပါစံအိမ္ေတာ္သို႔ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ညီမငယ္စတုတၳသမီးေတာ္၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ သူမအတြက္ ဆရာမ်ိဳးစုံေခၚကာ ကုသေပးေနရေသးေသာေၾကာင့္ သူမအခန္း က႑သည္လည္း သိပ္ထင္ေပၚထားမ်ိဳး မရွိလွေပ။
ေနာင္တြင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ေရာက္လာၿပီး ၁၉၂၂ ခုႏွင္တြင္ ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ ကာ ထိပ္စုႀကီးဖုရား ဟူေသာ သမီးတစ္ေယာက္ထြန္းကားခဲ့သည္။ ထိပ္တင္ကုိယ္ေတာ္ႀကီးသည္ကား သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းတို႔ႏွင့္ တို႔ဗမာ အစည္းအရုံးတြင္ လက္တြဲေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္ ဟု သိရ၏။

ေမၿမိဳ႕ ( ျပင္ဦးလြင္ ) တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ေနစဥ္ အဂၤလိပ္တို႔၏ ေသြးထိုးမႈေၾကာင့္ ၾကာၾကာ မေပါင္းလိုက္ရပဲ ၁၉၂၉ ခုနွစ္တြင္ အိမ္ေထာင္ကြဲခဲ့ျပန္သည္။  ေနာက္တြင္ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ၀တ္လုံေတာ္ရ တဦးႏွင့္ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ထူျပန္ ေသာ္လည္း သားသမီး မရခဲ့ေပ။

သမီးျဖစ္ေသာ ထိပ္စုႀကီးဖုရားသည္လည္း ေမၿမိဳ႕ စိန္႔ဂ်ိဳးဇက္ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းလိုက္ရင္း Princess Rita ဟု နာမည္ႀကီးခဲ့ၿပီး ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ေမာင္ႏွမတစ္၀မ္းကြဲေတာ္ေသာ ( စတုတၳသမီးေတာ္၏ သားျဖစ္သူ ) ေတာ္ဘုရားႏွင့္  လက္ဆက္ ခဲ့သည္။

တတိယသမီးေတာ္သည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၁ ရက္၊ အသက္ ( ၇၆ ႏွစ္ ) တြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ 

အပိုင္း ( ၄) ဆက္ပါအုံးမည္ ...