အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ
လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ရွဴးတိုးတိုး ဆိုမွ စကားက ေျပာခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚတတ္တယ္။
မလုပ္ရဘူး ဆိုတဲ့ အလုပ္ကို ပိုလုပ္ခ်င္တတ္တယ္။ ဒါကို သဘာ၀ တစ္ခု လို ့ လက္ခံ ထားၾက ေရာ့ ေလ သလား။ ကာတြန္း ပံုတစ္ပံု မွတ္မွတ္ရရ သတိထားမိတယ္။ အမႈိက္မပစ္ရ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ မွာ အမႈိက္ပံု ေရးဆြဲထားတယ္။ ကဲ ...ၾကည့္ေတာ့။ လုပ္ပံုမ်ား။
အေရးၾကီးတာ တိုးတိုး ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ဖို ့က လိုပါတယ္။ အေရးၾကီးတယ္။ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္သူကို ရြာမွာ ေျပာရိုးဆိုရိုး က ငါးစိမ္းသည္မ ၾကေနတာပဲတဲ့။
လူအမ်ားရဲ ့ အျပစ္တင္သံ ေတြေပါ့။
ဒီစကားကလည္း ဘုရားရွင္က ဆူဆူညံညံ လုပ္တဲ့ သူေတြကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို ့။ ငါးေရာင္းသူတို ့ လုယက္ ေရာင္းသလုိပဲ အာနႏၵာ သြားေျပာေခ် လို ့ ဆိုတဲ့ စကားနဲ ့ကိုက္ညီ ေနတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေနတဲ့ အျပဳအမူကို အျခား ဂုိဏ္းဂဏ ဆရာၾကီး ေတြကလည္း လက္ခံတယ္။ နားလည္ေပးတယ္။
သုတၱန္ထဲက သီလကၡႏၶ၀ဂ္ ေပါဌပါဒသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကြေရာက္လာတာ ျမင္လို ့ ေပါဌပါဒ ပရိဗုိဇ္က - ရႈဴး တိုးတိုး ကိုယ့္လူတို ့၊ အသံေတြ မက်ယ္ၾကနဲ ့။ ရဟန္းေဂါတမ လာ ေန တယ္။ ရဟန္း ေဂါတမ တိုးတိုး တိတ္တိတ္ ေနတာသေဘာက်တာ၊ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေနတာကို အထူးတလည္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုတာ။ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ပရိသတ္ကိုပဲ တတ္သိနားလည္စြာ သြားေရာက္ သင့္တယ္ လို ့ မွတ္ယူထားတာ။ ဆရာၾကီး ျဖစ္သူက တပည့္ေတြကို အဲသလိုမ်ိဳး ဆံုးမပါတယ္။ သုတ္ပါေထယ်၊ ဥဒုမၺရ သုတ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲ။
သူတို ့က ဘုရားရွင္ကိုသာ အဲလို သေဘာေပါက္ နားလည္ ထားတာ မဟုတ္ေသး။ ဘုရားရွင္ ရဲ ့ သားတပည့္ေတြ ကိုလည္း အဲသလိုမ်ိဳးပဲ သေဘာေပါက္ထား ၾကတယ္။ မဇၥ်ိမနိကာယ္ သႏၵသုတ္မွာ ဆရာၾကီး သႏၵက ပရဗိုဇ္က သူ ့ရဲ ့ တပည့္ေတြကို ရဟန္း အာနႏၵာ လာေနတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေကာသမၺီမွာ ေနသေလာက္ သူလည္း ေကာသမၺီေနမည့္ ရဟန္း တစ္ပါးပဲ။ တိုးတုိးသက္သာ ေျပာ ၾက ဆိုၾက၊ တိုးတိုးသက္သာ ေျပာတာဆိုတာ သေဘာက်တဲ့ ရဟန္းေတြ စသျဖင့္ ေျပာဆုိ ဆံုးမထား တယ္။ သာ၀က ေတြအေပၚမွာလည္း ေလးစားမႈ အထင္ၾကီးမႈ ရွိၾကတာကို ေတြ ့ရတယ္။
အသံ ေၾကာင့္ ဖားေသ တဲ့။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ အလိုရ အသံ ေၾကာင့္ ပထမစ်ာန္ေသ ေၾကာင္း ျပထားပါတယ္။ ပဌမႆ စ်ာနႆ သေဒၵါ ကေဏၬာ။ ကဏၬက သုတ္၊ ဒသကနိပါတ၊ အဂၤုတၱရနိကာယ။ ပါဠိ အလိုအရကေတာ့ အသံသည္ ပဌမစ်ာန္ရဲ ့ ဆူးခလုတ္ဘဲ တဲ့။ ေလ်ာ္ေအာင္ နားလည္ ၾကည့္တာက ေတာ့ အသံညံရင္ စ်ာန္မရဘူး ေပါ့၊ စ်ာန္ေသ တာပဲ။
သုတၱနိပါတ၊ ေသလသုတ္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေသလ ပုဏၰားက သူရဲ ့လုလင္ငယ္ သံုးရာနဲ ့ အတူ ဘုရားရွင္ထံ သြားတဲ့ အခိုက္မွာ မသြားခင္ ထရိန္နင္ ေပးထားတယ္။ သြားတဲ့ လာတဲ့ အခါ ေျခနင္း မၾကမ္းဖို ့။ ေနာက္က အသံဗလံ မထြက္ေအာင္ လိုက္လာခဲ့ၾကတဲ့။
( ျမန္မာ မွာလည္း ရွိပါတယ္၊ ေျခနင္း မၾကမ္းနဲ ့၊ ေျခနင္းၾကမ္းရင္ ၾကမ္းေပါက္ က်ြံက်မယ္။ အဲ...အဲ.. ဆင္းရဲတတ္တယ္ ဆိုတာပါေလ။ )
ဆက္ျပီး တပည့္ေတြကို ေျပာတာက ဘုရားရွင္ ေျခလွမ္း ခ်တိုင္းဟာ ျခေသၤ့ တစ္ေကာင္တည္း လွည့္လည္သလိုတဲ့၊ ေျခလွမ္းတိုင္း သုသံ၀ုတ-ေစာင့္စည္းမႈရွိတယ္။ ေျခသံလံုတယ္ ေျခသံ မၾကား ရဘူး လို ့ ဆိုလိုဟန္ ခ်ီးမြမ္းတာ ရွိမွာေပါ့ေလ။ အပါဒါန ပါဠိ ဗုဒၶ၀ဂ္မွာေတာ့ ဂါထာနဲ ့ ျပထားတယ္။
ေနရာတကာ ဘုရားရွင္ တိတ္ဆိတ္တာကို လိုးလာေတာ္မူတာပါ။ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို ေတာင္ အသံဆိတ္တဲ့ ေနရာ ေရြးတာကို အခ်က္လက္ တစ္ခု အေနနဲ ့ ထည့္ထားတယ္။ ၀ိနယ ၊မဟာ ၀ဂၢ ပါဠိ၊ ဗိမၺိသာရကထာမွာ ေ၀ဠဳ၀န္ ဥယ်ာဥ္ ဂါဒင္းကို မင္းၾတားၾကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အသံတိတ္ ဆိတ္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာပါ၀င္လို ့ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ကို ေရစက္သြန္းခ်ျပီး ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ အျဖစ္ လွဴလိုက္ပါသေကာ။
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၀၊၀၃၊၂၀၁၀)
Tuesday, March 23, 2010
ရွဴး တိုးတိုး
အပၸသဒၵါ ေဘာေႏၱာ ေဟာႏၱဳ
လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ရွဴးတိုးတိုး ဆိုမွ စကားက ေျပာခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚတတ္တယ္။
မလုပ္ရဘူး ဆိုတဲ့ အလုပ္ကို ပိုလုပ္ခ်င္တတ္တယ္။ ဒါကို သဘာ၀ တစ္ခု လို ့ လက္ခံ ထားၾက ေရာ့ ေလ သလား။ ကာတြန္း ပံုတစ္ပံု မွတ္မွတ္ရရ သတိထားမိတယ္။ အမႈိက္မပစ္ရ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ မွာ အမႈိက္ပံု ေရးဆြဲထားတယ္။ ကဲ ...ၾကည့္ေတာ့။ လုပ္ပံုမ်ား။
အေရးၾကီးတာ တိုးတိုး ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ဖို ့က လိုပါတယ္။ အေရးၾကီးတယ္။ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္သူကို ရြာမွာ ေျပာရိုးဆိုရိုး က ငါးစိမ္းသည္မ ၾကေနတာပဲတဲ့။
လူအမ်ားရဲ ့ အျပစ္တင္သံ ေတြေပါ့။
ဒီစကားကလည္း ဘုရားရွင္က ဆူဆူညံညံ လုပ္တဲ့ သူေတြကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို ့။ ငါးေရာင္းသူတို ့ လုယက္ ေရာင္းသလုိပဲ အာနႏၵာ သြားေျပာေခ် လို ့ ဆိုတဲ့ စကားနဲ ့ကိုက္ညီ ေနတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေနတဲ့ အျပဳအမူကို အျခား ဂုိဏ္းဂဏ ဆရာၾကီး ေတြကလည္း လက္ခံတယ္။ နားလည္ေပးတယ္။
သုတၱန္ထဲက သီလကၡႏၶ၀ဂ္ ေပါဌပါဒသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကြေရာက္လာတာ ျမင္လို ့ ေပါဌပါဒ ပရိဗုိဇ္က - ရႈဴး တိုးတိုး ကိုယ့္လူတို ့၊ အသံေတြ မက်ယ္ၾကနဲ ့။ ရဟန္းေဂါတမ လာ ေန တယ္။ ရဟန္း ေဂါတမ တိုးတိုး တိတ္တိတ္ ေနတာသေဘာက်တာ၊ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေနတာကို အထူးတလည္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုတာ။ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ပရိသတ္ကိုပဲ တတ္သိနားလည္စြာ သြားေရာက္ သင့္တယ္ လို ့ မွတ္ယူထားတာ။ ဆရာၾကီး ျဖစ္သူက တပည့္ေတြကို အဲသလိုမ်ိဳး ဆံုးမပါတယ္။ သုတ္ပါေထယ်၊ ဥဒုမၺရ သုတ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲ။
သူတို ့က ဘုရားရွင္ကိုသာ အဲလို သေဘာေပါက္ နားလည္ ထားတာ မဟုတ္ေသး။ ဘုရားရွင္ ရဲ ့ သားတပည့္ေတြ ကိုလည္း အဲသလိုမ်ိဳးပဲ သေဘာေပါက္ထား ၾကတယ္။ မဇၥ်ိမနိကာယ္ သႏၵသုတ္မွာ ဆရာၾကီး သႏၵက ပရဗိုဇ္က သူ ့ရဲ ့ တပည့္ေတြကို ရဟန္း အာနႏၵာ လာေနတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေကာသမၺီမွာ ေနသေလာက္ သူလည္း ေကာသမၺီေနမည့္ ရဟန္း တစ္ပါးပဲ။ တိုးတုိးသက္သာ ေျပာ ၾက ဆိုၾက၊ တိုးတိုးသက္သာ ေျပာတာဆိုတာ သေဘာက်တဲ့ ရဟန္းေတြ စသျဖင့္ ေျပာဆုိ ဆံုးမထား တယ္။ သာ၀က ေတြအေပၚမွာလည္း ေလးစားမႈ အထင္ၾကီးမႈ ရွိၾကတာကို ေတြ ့ရတယ္။
အသံ ေၾကာင့္ ဖားေသ တဲ့။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ အလိုရ အသံ ေၾကာင့္ ပထမစ်ာန္ေသ ေၾကာင္း ျပထားပါတယ္။ ပဌမႆ စ်ာနႆ သေဒၵါ ကေဏၬာ။ ကဏၬက သုတ္၊ ဒသကနိပါတ၊ အဂၤုတၱရနိကာယ။ ပါဠိ အလိုအရကေတာ့ အသံသည္ ပဌမစ်ာန္ရဲ ့ ဆူးခလုတ္ဘဲ တဲ့။ ေလ်ာ္ေအာင္ နားလည္ ၾကည့္တာက ေတာ့ အသံညံရင္ စ်ာန္မရဘူး ေပါ့၊ စ်ာန္ေသ တာပဲ။
သုတၱနိပါတ၊ ေသလသုတ္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေသလ ပုဏၰားက သူရဲ ့လုလင္ငယ္ သံုးရာနဲ ့ အတူ ဘုရားရွင္ထံ သြားတဲ့ အခိုက္မွာ မသြားခင္ ထရိန္နင္ ေပးထားတယ္။ သြားတဲ့ လာတဲ့ အခါ ေျခနင္း မၾကမ္းဖို ့။ ေနာက္က အသံဗလံ မထြက္ေအာင္ လိုက္လာခဲ့ၾကတဲ့။
( ျမန္မာ မွာလည္း ရွိပါတယ္၊ ေျခနင္း မၾကမ္းနဲ ့၊ ေျခနင္းၾကမ္းရင္ ၾကမ္းေပါက္ က်ြံက်မယ္။ အဲ...အဲ.. ဆင္းရဲတတ္တယ္ ဆိုတာပါေလ။ )
ဆက္ျပီး တပည့္ေတြကို ေျပာတာက ဘုရားရွင္ ေျခလွမ္း ခ်တိုင္းဟာ ျခေသၤ့ တစ္ေကာင္တည္း လွည့္လည္သလိုတဲ့၊ ေျခလွမ္းတိုင္း သုသံ၀ုတ-ေစာင့္စည္းမႈရွိတယ္။ ေျခသံလံုတယ္ ေျခသံ မၾကား ရဘူး လို ့ ဆိုလိုဟန္ ခ်ီးမြမ္းတာ ရွိမွာေပါ့ေလ။ အပါဒါန ပါဠိ ဗုဒၶ၀ဂ္မွာေတာ့ ဂါထာနဲ ့ ျပထားတယ္။
ေနရာတကာ ဘုရားရွင္ တိတ္ဆိတ္တာကို လိုးလာေတာ္မူတာပါ။ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို ေတာင္ အသံဆိတ္တဲ့ ေနရာ ေရြးတာကို အခ်က္လက္ တစ္ခု အေနနဲ ့ ထည့္ထားတယ္။ ၀ိနယ ၊မဟာ ၀ဂၢ ပါဠိ၊ ဗိမၺိသာရကထာမွာ ေ၀ဠဳ၀န္ ဥယ်ာဥ္ ဂါဒင္းကို မင္းၾတားၾကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အသံတိတ္ ဆိတ္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာပါ၀င္လို ့ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ကို ေရစက္သြန္းခ်ျပီး ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ အျဖစ္ လွဴလိုက္ပါသေကာ။
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၀၊၀၃၊၂၀၁၀)
လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ရွဴးတိုးတိုး ဆိုမွ စကားက ေျပာခ်င္စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚတတ္တယ္။
မလုပ္ရဘူး ဆိုတဲ့ အလုပ္ကို ပိုလုပ္ခ်င္တတ္တယ္။ ဒါကို သဘာ၀ တစ္ခု လို ့ လက္ခံ ထားၾက ေရာ့ ေလ သလား။ ကာတြန္း ပံုတစ္ပံု မွတ္မွတ္ရရ သတိထားမိတယ္။ အမႈိက္မပစ္ရ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ မွာ အမႈိက္ပံု ေရးဆြဲထားတယ္။ ကဲ ...ၾကည့္ေတာ့။ လုပ္ပံုမ်ား။
အေရးၾကီးတာ တိုးတိုး ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ဖို ့က လိုပါတယ္။ အေရးၾကီးတယ္။ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္သူကို ရြာမွာ ေျပာရိုးဆိုရိုး က ငါးစိမ္းသည္မ ၾကေနတာပဲတဲ့။
လူအမ်ားရဲ ့ အျပစ္တင္သံ ေတြေပါ့။
ဒီစကားကလည္း ဘုရားရွင္က ဆူဆူညံညံ လုပ္တဲ့ သူေတြကို တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ေနဖို ့။ ငါးေရာင္းသူတို ့ လုယက္ ေရာင္းသလုိပဲ အာနႏၵာ သြားေျပာေခ် လို ့ ဆိုတဲ့ စကားနဲ ့ကိုက္ညီ ေနတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေနတဲ့ အျပဳအမူကို အျခား ဂုိဏ္းဂဏ ဆရာၾကီး ေတြကလည္း လက္ခံတယ္။ နားလည္ေပးတယ္။
သုတၱန္ထဲက သီလကၡႏၶ၀ဂ္ ေပါဌပါဒသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ၾကြေရာက္လာတာ ျမင္လို ့ ေပါဌပါဒ ပရိဗုိဇ္က - ရႈဴး တိုးတိုး ကိုယ့္လူတို ့၊ အသံေတြ မက်ယ္ၾကနဲ ့။ ရဟန္းေဂါတမ လာ ေန တယ္။ ရဟန္း ေဂါတမ တိုးတိုး တိတ္တိတ္ ေနတာသေဘာက်တာ၊ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေနတာကို အထူးတလည္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုတာ။ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ပရိသတ္ကိုပဲ တတ္သိနားလည္စြာ သြားေရာက္ သင့္တယ္ လို ့ မွတ္ယူထားတာ။ ဆရာၾကီး ျဖစ္သူက တပည့္ေတြကို အဲသလိုမ်ိဳး ဆံုးမပါတယ္။ သုတ္ပါေထယ်၊ ဥဒုမၺရ သုတ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲ။
သူတို ့က ဘုရားရွင္ကိုသာ အဲလို သေဘာေပါက္ နားလည္ ထားတာ မဟုတ္ေသး။ ဘုရားရွင္ ရဲ ့ သားတပည့္ေတြ ကိုလည္း အဲသလိုမ်ိဳးပဲ သေဘာေပါက္ထား ၾကတယ္။ မဇၥ်ိမနိကာယ္ သႏၵသုတ္မွာ ဆရာၾကီး သႏၵက ပရဗိုဇ္က သူ ့ရဲ ့ တပည့္ေတြကို ရဟန္း အာနႏၵာ လာေနတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေကာသမၺီမွာ ေနသေလာက္ သူလည္း ေကာသမၺီေနမည့္ ရဟန္း တစ္ပါးပဲ။ တိုးတုိးသက္သာ ေျပာ ၾက ဆိုၾက၊ တိုးတိုးသက္သာ ေျပာတာဆိုတာ သေဘာက်တဲ့ ရဟန္းေတြ စသျဖင့္ ေျပာဆုိ ဆံုးမထား တယ္။ သာ၀က ေတြအေပၚမွာလည္း ေလးစားမႈ အထင္ၾကီးမႈ ရွိၾကတာကို ေတြ ့ရတယ္။
အသံ ေၾကာင့္ ဖားေသ တဲ့။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ အလိုရ အသံ ေၾကာင့္ ပထမစ်ာန္ေသ ေၾကာင္း ျပထားပါတယ္။ ပဌမႆ စ်ာနႆ သေဒၵါ ကေဏၬာ။ ကဏၬက သုတ္၊ ဒသကနိပါတ၊ အဂၤုတၱရနိကာယ။ ပါဠိ အလိုအရကေတာ့ အသံသည္ ပဌမစ်ာန္ရဲ ့ ဆူးခလုတ္ဘဲ တဲ့။ ေလ်ာ္ေအာင္ နားလည္ ၾကည့္တာက ေတာ့ အသံညံရင္ စ်ာန္မရဘူး ေပါ့၊ စ်ာန္ေသ တာပဲ။
သုတၱနိပါတ၊ ေသလသုတ္မွာ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေသလ ပုဏၰားက သူရဲ ့လုလင္ငယ္ သံုးရာနဲ ့ အတူ ဘုရားရွင္ထံ သြားတဲ့ အခိုက္မွာ မသြားခင္ ထရိန္နင္ ေပးထားတယ္။ သြားတဲ့ လာတဲ့ အခါ ေျခနင္း မၾကမ္းဖို ့။ ေနာက္က အသံဗလံ မထြက္ေအာင္ လိုက္လာခဲ့ၾကတဲ့။
( ျမန္မာ မွာလည္း ရွိပါတယ္၊ ေျခနင္း မၾကမ္းနဲ ့၊ ေျခနင္းၾကမ္းရင္ ၾကမ္းေပါက္ က်ြံက်မယ္။ အဲ...အဲ.. ဆင္းရဲတတ္တယ္ ဆိုတာပါေလ။ )
ဆက္ျပီး တပည့္ေတြကို ေျပာတာက ဘုရားရွင္ ေျခလွမ္း ခ်တိုင္းဟာ ျခေသၤ့ တစ္ေကာင္တည္း လွည့္လည္သလိုတဲ့၊ ေျခလွမ္းတိုင္း သုသံ၀ုတ-ေစာင့္စည္းမႈရွိတယ္။ ေျခသံလံုတယ္ ေျခသံ မၾကား ရဘူး လို ့ ဆိုလိုဟန္ ခ်ီးမြမ္းတာ ရွိမွာေပါ့ေလ။ အပါဒါန ပါဠိ ဗုဒၶ၀ဂ္မွာေတာ့ ဂါထာနဲ ့ ျပထားတယ္။
ေနရာတကာ ဘုရားရွင္ တိတ္ဆိတ္တာကို လိုးလာေတာ္မူတာပါ။ ေက်ာင္းတိုက္ေတြကို ေတာင္ အသံဆိတ္တဲ့ ေနရာ ေရြးတာကို အခ်က္လက္ တစ္ခု အေနနဲ ့ ထည့္ထားတယ္။ ၀ိနယ ၊မဟာ ၀ဂၢ ပါဠိ၊ ဗိမၺိသာရကထာမွာ ေ၀ဠဳ၀န္ ဥယ်ာဥ္ ဂါဒင္းကို မင္းၾတားၾကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အသံတိတ္ ဆိတ္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာပါ၀င္လို ့ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ကို ေရစက္သြန္းခ်ျပီး ေ၀ဠဳ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ အျဖစ္ လွဴလိုက္ပါသေကာ။
ျမတ္ေရာင္နီ
(၂၀၊၀၃၊၂၀၁၀)
Saturday, March 20, 2010
THE VISITOR
THE VISITOR
Alone, I came to this world
without company.
Empty handed, nothing to show
just a breathing body.
Alone, I will leave this world
without company.
Empty handed, nothing owned
but a lifeless body.
From the cradle to the coffin
all along the way,
attachments thickly spun and
acts, endlessly played.
Here a smile and there a tear
wrapped in sensation.
Melt in love or boiled with fury
dancing to temptation.
Now it is dark and fate beckons
to bid all "adieu".
So let us part and in haste
onwards continue.
Alone, I came to this world
without company.
Empty handed, nothing to show
just a breathing body.
Alone, I will leave this world
without company.
Empty handed, nothing owned
but a lifeless body.
From the cradle to the coffin
all along the way,
attachments thickly spun and
acts, endlessly played.
Here a smile and there a tear
wrapped in sensation.
Melt in love or boiled with fury
dancing to temptation.
Now it is dark and fate beckons
to bid all "adieu".
So let us part and in haste
onwards continue.
(Translated from a Myanmar general epitaphic verse printed on fans distributed to those attending a funeral).
(From Poems On Death)
(From Poems On Death)
လာတံုးကလဲ၊ တစ္ေယာက္ထဲေနာ္၊
လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ ကိုယ္ထီးတည္း။
ျပန္သြားေတာ့လဲ၊ တစ္ေယာက္ထဲေနာ္၊
လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ ကိုယ္ထီးတည္း။
လာျပီးေတာ့နား၊ မသြားေသးခင္၊
ခ်ိန္ေလးတြင္မွ၊ ၀န္းက်င္းယွက္ႏြယ္၊
ေႏွာင္ၾကိဳးသြယ္ၾက၊ ျပံဳးရယ္မဲ့ငို၊ ခ်စ္မုန္းပိုၾက။
မလိုေဒါသ၊ လိုေလာဘႏွင့္၊
ဘ၀ရိပ္ျမံဳ၊ ကၾကိဳးစံုခဲ့၊
ကံကုန္မိုးခ်ဳပ္၊ လက္တြဲျဖဳတ္ကာ၊
သုတ္သုတ္ေဆာလ်င္၊ ခရီးႏွင္သည္၊
တို ့လ်င္ ဧည့္သည္ပါတကား။
THE VISITOR
THE VISITOR
Alone, I came to this world
without company.
Empty handed, nothing to show
just a breathing body.
Alone, I will leave this world
without company.
Empty handed, nothing owned
but a lifeless body.
From the cradle to the coffin
all along the way,
attachments thickly spun and
acts, endlessly played.
Here a smile and there a tear
wrapped in sensation.
Melt in love or boiled with fury
dancing to temptation.
Now it is dark and fate beckons
to bid all "adieu".
So let us part and in haste
onwards continue.
Alone, I came to this world
without company.
Empty handed, nothing to show
just a breathing body.
Alone, I will leave this world
without company.
Empty handed, nothing owned
but a lifeless body.
From the cradle to the coffin
all along the way,
attachments thickly spun and
acts, endlessly played.
Here a smile and there a tear
wrapped in sensation.
Melt in love or boiled with fury
dancing to temptation.
Now it is dark and fate beckons
to bid all "adieu".
So let us part and in haste
onwards continue.
(Translated from a Myanmar general epitaphic verse printed on fans distributed to those attending a funeral).
(From Poems On Death)
(From Poems On Death)
လာတံုးကလဲ၊ တစ္ေယာက္ထဲေနာ္၊
လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ ကိုယ္ထီးတည္း။
ျပန္သြားေတာ့လဲ၊ တစ္ေယာက္ထဲေနာ္၊
လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ ကိုယ္ထီးတည္း။
လာျပီးေတာ့နား၊ မသြားေသးခင္၊
ခ်ိန္ေလးတြင္မွ၊ ၀န္းက်င္းယွက္ႏြယ္၊
ေႏွာင္ၾကိဳးသြယ္ၾက၊ ျပံဳးရယ္မဲ့ငို၊ ခ်စ္မုန္းပိုၾက။
မလိုေဒါသ၊ လိုေလာဘႏွင့္၊
ဘ၀ရိပ္ျမံဳ၊ ကၾကိဳးစံုခဲ့၊
ကံကုန္မိုးခ်ဳပ္၊ လက္တြဲျဖဳတ္ကာ၊
သုတ္သုတ္ေဆာလ်င္၊ ခရီးႏွင္သည္၊
တို ့လ်င္ ဧည့္သည္ပါတကား။
Friday, March 19, 2010
ကြ်န္းၿမတ္သီဟိုဠ္ႏွင္႔ ကလ်ာဏီ
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ႀကြေရာက္ေတာ္မူခဲ႔ရာ နာဂဒီပ ကြ်န္းသို႔ စာေရးသူတို႔အဖြဲ႔ ေလ႔လာေရး ဘုရားဖူးခရီး သြားေရာက္ၿပီးေနာက္ ေနာက္ထပ္ သြားၿဖစ္တာက တတိယအႀကိမ္ႀကြေ၇ာက္ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔ရာ ကလ်ာဏီေစတီ
တည္မည္႔အရပ္ ၿဖစ္တဲ႔ ယခုအေခၚ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ေနရာအနီးတ၀ိုက္ပါပဲ၊ မဟာ၀ံသ က်မ္း မွတ္တမ္းမ်ားကေတာ႔ ဒီလို ဆိုပါတယ္၊
ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ( ၈ ) ၀ါေၿမာက္၌ သာ၀တၳိၿပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၀ယ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မဏိအကၡိက
နဂါးမင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ကဆုန္လၿပည္႔ေန႔တြင္ ရဟန္းငါးရာ ၿခံရံလ်က္ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊
နဂါးမင္းသည္ ကလ်ာဏီအရပ္၌ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ရတနာမ႑ပ္အတြင္း၀ယ္ ရတနာပလႅင္ေတာ္၌ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေႀကြး လွဴဒါန္းေလသည္၊ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ နဂါးတို႔အား တရားေရေအး တိုက္ေကြ်းေတာ္မူၿပီး ကလ်ာဏီၿမစ္အတြင္း၀ယ္ ေရခ်ိဳးသပၸါယ္ေတာ္မူသည္။
ထိုကလ်ာဏီၿမစ္သည္ ယခု အခ်ိန္အထိ ရွိေသး၏၊ သို႔ပါေသာ္လည္း ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္ေနရာမွာမ်ား ေရခ်ိဳးေတာ္မူခဲ႔ပါလိမ္႔ ဆိုၿပီး ေသခ်ာစြာ ရွာႀကည္႔မိေသး၏၊ ဒါေပမယ္႔ ေခတ္ကာလေတြေၿပာင္းလဲ လာသည္႔အေလ်ာက္ အရာရာ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿပီ ဆုိေသာ အသိေႀကာင္႔ ေမာပမ္း လက္ေလ်ာ႔ခဲ႔ရသည္။
ေရသပၸါယ္ၿပီးေသာအခါ ေကာင္းကင္ခရီးၿဖင္႔ သုမနကူဋေတာင္ေတာ္သို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊ ထုိေတာင္ေန သုမနနတ္မင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ေတာင္ထိပ္၌ ၀ဲဘက္ေၿခေတာ္ရာ ပါဒ ေစတီေတာ္တစ္ဆူ ခ်ထားေတာ္မူခဲ႔သည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ေတာင္ေတာ္ေၿခရင္းတြင္ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါးရာႏွင္႔တကြ ေန႔သန္႔ေနေတာ္မူၿပီး ယခုအခါ မဟာေစတီ တည္မည္႔ ေနရာတို႔၌ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူကာ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔သည္၊
အခ်ဳပ္အားၿဖင္႔ နဂါးမင္းသည္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႔ရာ ရတနာပလႅင္ေတာ္ကို ႒ာပနာလ်က္ ေစတီတည္
ပူေဇာ္ခဲ႔သည္၊ ထိုေစတီကား ယခုအခါ ကလ်ာဏီေစတီ ဟူ၍ သမိုင္း၀င္ေစတီတစ္ဆူအၿဖစ္ ထင္ရွားေနေပသည္၊ ထိုမွတဆင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ အားၿဖင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘုရားသာသနာေတာ္ ေရရွည္တည္တံ႔ ခိုင္ၿမဲဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ႀကသည္ကား ၀မ္းသာစရာ ႀကည္နဴးစရာ ပင္ၿဖစ္ေပသည္။
သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေလမလား ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္ၿဖင္႔ တတ္စြမ္းသမ်ွ ရွာေဖြေသာ္လည္း ၿပတိုက္အတြင္းရွိ သီဟိုဠ္ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ ၃ ခ်ပ္မွ တပါး ဘာမွ ရွာလို႔ မေတြ႔နိုင္သည္ကား စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္ ဟုပင္ ဆုိရမလား။ ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမတ္ဗုဒၶ ႀကြေတာ္မူခဲ႔ရာ သမိုင္း၀င္ေနရာကို သြားေရာက္ေလ႔လာေနရသည္ကပင္တန္းဖိုးမၿဖတ္နို္င္တဲ႔ အသိေတြ ပီတိေတြ ရယူနိုင္ခဲ႔သည္က အၿမတ္ဟု ဆိုရေပေတာ႔မည္တကား။ ။
ေစတီ၀င္းအတြင္းက လက္ရာေၿမာက္ရုပ္တု
ကလ်ာဏီေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္
ပရိေဘာဂေစတီထိုက္တဲ႔ ဒီရတနာပလႅင္ကို ႒ာပနာၿပီးေစတီ တည္ထားတယ္ လို႔ သိရပါတယ္
သိမ္ေတာ္သမိုင္း ပန္းခ်ီကားမ်ား
ေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္ကို အေ၀းမွဖူးၿမင္ရပုံ
ၿပတိုက္အတြင္း ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားထဲက တစ္ခုပါ
လက္ရာေၿမာက္ပန္းအလွၿဖင္႔ ေၿခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ထားပုံ
ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္အတြင္းက ေရွးေဟာင္းနံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ား
တည္မည္႔အရပ္ ၿဖစ္တဲ႔ ယခုအေခၚ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ေနရာအနီးတ၀ိုက္ပါပဲ၊ မဟာ၀ံသ က်မ္း မွတ္တမ္းမ်ားကေတာ႔ ဒီလို ဆိုပါတယ္၊
ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ( ၈ ) ၀ါေၿမာက္၌ သာ၀တၳိၿပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၀ယ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မဏိအကၡိက
နဂါးမင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ကဆုန္လၿပည္႔ေန႔တြင္ ရဟန္းငါးရာ ၿခံရံလ်က္ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊
နဂါးမင္းသည္ ကလ်ာဏီအရပ္၌ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ရတနာမ႑ပ္အတြင္း၀ယ္ ရတနာပလႅင္ေတာ္၌ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေႀကြး လွဴဒါန္းေလသည္၊ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ နဂါးတို႔အား တရားေရေအး တိုက္ေကြ်းေတာ္မူၿပီး ကလ်ာဏီၿမစ္အတြင္း၀ယ္ ေရခ်ိဳးသပၸါယ္ေတာ္မူသည္။
ထိုကလ်ာဏီၿမစ္သည္ ယခု အခ်ိန္အထိ ရွိေသး၏၊ သို႔ပါေသာ္လည္း ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္ေနရာမွာမ်ား ေရခ်ိဳးေတာ္မူခဲ႔ပါလိမ္႔ ဆိုၿပီး ေသခ်ာစြာ ရွာႀကည္႔မိေသး၏၊ ဒါေပမယ္႔ ေခတ္ကာလေတြေၿပာင္းလဲ လာသည္႔အေလ်ာက္ အရာရာ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿပီ ဆုိေသာ အသိေႀကာင္႔ ေမာပမ္း လက္ေလ်ာ႔ခဲ႔ရသည္။
ေရသပၸါယ္ၿပီးေသာအခါ ေကာင္းကင္ခရီးၿဖင္႔ သုမနကူဋေတာင္ေတာ္သို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊ ထုိေတာင္ေန သုမနနတ္မင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ေတာင္ထိပ္၌ ၀ဲဘက္ေၿခေတာ္ရာ ပါဒ ေစတီေတာ္တစ္ဆူ ခ်ထားေတာ္မူခဲ႔သည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ေတာင္ေတာ္ေၿခရင္းတြင္ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါးရာႏွင္႔တကြ ေန႔သန္႔ေနေတာ္မူၿပီး ယခုအခါ မဟာေစတီ တည္မည္႔ ေနရာတို႔၌ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူကာ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔သည္၊
အခ်ဳပ္အားၿဖင္႔ နဂါးမင္းသည္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႔ရာ ရတနာပလႅင္ေတာ္ကို ႒ာပနာလ်က္ ေစတီတည္
ပူေဇာ္ခဲ႔သည္၊ ထိုေစတီကား ယခုအခါ ကလ်ာဏီေစတီ ဟူ၍ သမိုင္း၀င္ေစတီတစ္ဆူအၿဖစ္ ထင္ရွားေနေပသည္၊ ထိုမွတဆင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ အားၿဖင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘုရားသာသနာေတာ္ ေရရွည္တည္တံ႔ ခိုင္ၿမဲဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ႀကသည္ကား ၀မ္းသာစရာ ႀကည္နဴးစရာ ပင္ၿဖစ္ေပသည္။
သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေလမလား ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္ၿဖင္႔ တတ္စြမ္းသမ်ွ ရွာေဖြေသာ္လည္း ၿပတိုက္အတြင္းရွိ သီဟိုဠ္ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ ၃ ခ်ပ္မွ တပါး ဘာမွ ရွာလို႔ မေတြ႔နိုင္သည္ကား စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္ ဟုပင္ ဆုိရမလား။ ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမတ္ဗုဒၶ ႀကြေတာ္မူခဲ႔ရာ သမိုင္း၀င္ေနရာကို သြားေရာက္ေလ႔လာေနရသည္ကပင္တန္းဖိုးမၿဖတ္နို္င္တဲ႔ အသိေတြ ပီတိေတြ ရယူနိုင္ခဲ႔သည္က အၿမတ္ဟု ဆိုရေပေတာ႔မည္တကား။ ။
ေစတီ၀င္းအတြင္းက လက္ရာေၿမာက္ရုပ္တု
ကလ်ာဏီေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္
ပရိေဘာဂေစတီထိုက္တဲ႔ ဒီရတနာပလႅင္ကို ႒ာပနာၿပီးေစတီ တည္ထားတယ္ လို႔ သိရပါတယ္
သိမ္ေတာ္သမိုင္း ပန္းခ်ီကားမ်ား
ေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္ကို အေ၀းမွဖူးၿမင္ရပုံ
ၿပတိုက္အတြင္း ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားထဲက တစ္ခုပါ
လက္ရာေၿမာက္ပန္းအလွၿဖင္႔ ေၿခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ထားပုံ
ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္အတြင္းက ေရွးေဟာင္းနံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ား
ကြ်န္းၿမတ္သီဟိုဠ္ႏွင္႔ ကလ်ာဏီ
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ႀကြေရာက္ေတာ္မူခဲ႔ရာ နာဂဒီပ ကြ်န္းသို႔ စာေရးသူတို႔အဖြဲ႔ ေလ႔လာေရး ဘုရားဖူးခရီး သြားေရာက္ၿပီးေနာက္ ေနာက္ထပ္ သြားၿဖစ္တာက တတိယအႀကိမ္ႀကြေ၇ာက္ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔ရာ ကလ်ာဏီေစတီ
တည္မည္႔အရပ္ ၿဖစ္တဲ႔ ယခုအေခၚ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ေနရာအနီးတ၀ိုက္ပါပဲ၊ မဟာ၀ံသ က်မ္း မွတ္တမ္းမ်ားကေတာ႔ ဒီလို ဆိုပါတယ္၊
ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ( ၈ ) ၀ါေၿမာက္၌ သာ၀တၳိၿပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၀ယ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မဏိအကၡိက
နဂါးမင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ကဆုန္လၿပည္႔ေန႔တြင္ ရဟန္းငါးရာ ၿခံရံလ်က္ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊
နဂါးမင္းသည္ ကလ်ာဏီအရပ္၌ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ရတနာမ႑ပ္အတြင္း၀ယ္ ရတနာပလႅင္ေတာ္၌ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေႀကြး လွဴဒါန္းေလသည္၊ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ နဂါးတို႔အား တရားေရေအး တိုက္ေကြ်းေတာ္မူၿပီး ကလ်ာဏီၿမစ္အတြင္း၀ယ္ ေရခ်ိဳးသပၸါယ္ေတာ္မူသည္။
ထိုကလ်ာဏီၿမစ္သည္ ယခု အခ်ိန္အထိ ရွိေသး၏၊ သို႔ပါေသာ္လည္း ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္ေနရာမွာမ်ား ေရခ်ိဳးေတာ္မူခဲ႔ပါလိမ္႔ ဆိုၿပီး ေသခ်ာစြာ ရွာႀကည္႔မိေသး၏၊ ဒါေပမယ္႔ ေခတ္ကာလေတြေၿပာင္းလဲ လာသည္႔အေလ်ာက္ အရာရာ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿပီ ဆုိေသာ အသိေႀကာင္႔ ေမာပမ္း လက္ေလ်ာ႔ခဲ႔ရသည္။
ေရသပၸါယ္ၿပီးေသာအခါ ေကာင္းကင္ခရီးၿဖင္႔ သုမနကူဋေတာင္ေတာ္သို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊ ထုိေတာင္ေန သုမနနတ္မင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ေတာင္ထိပ္၌ ၀ဲဘက္ေၿခေတာ္ရာ ပါဒ ေစတီေတာ္တစ္ဆူ ခ်ထားေတာ္မူခဲ႔သည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ေတာင္ေတာ္ေၿခရင္းတြင္ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါးရာႏွင္႔တကြ ေန႔သန္႔ေနေတာ္မူၿပီး ယခုအခါ မဟာေစတီ တည္မည္႔ ေနရာတို႔၌ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူကာ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔သည္၊
အခ်ဳပ္အားၿဖင္႔ နဂါးမင္းသည္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႔ရာ ရတနာပလႅင္ေတာ္ကို ႒ာပနာလ်က္ ေစတီတည္
ပူေဇာ္ခဲ႔သည္၊ ထိုေစတီကား ယခုအခါ ကလ်ာဏီေစတီ ဟူ၍ သမိုင္း၀င္ေစတီတစ္ဆူအၿဖစ္ ထင္ရွားေနေပသည္၊ ထိုမွတဆင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ အားၿဖင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘုရားသာသနာေတာ္ ေရရွည္တည္တံ႔ ခိုင္ၿမဲဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ႀကသည္ကား ၀မ္းသာစရာ ႀကည္နဴးစရာ ပင္ၿဖစ္ေပသည္။
သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေလမလား ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္ၿဖင္႔ တတ္စြမ္းသမ်ွ ရွာေဖြေသာ္လည္း ၿပတိုက္အတြင္းရွိ သီဟိုဠ္ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ ၃ ခ်ပ္မွ တပါး ဘာမွ ရွာလို႔ မေတြ႔နိုင္သည္ကား စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္ ဟုပင္ ဆုိရမလား။ ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမတ္ဗုဒၶ ႀကြေတာ္မူခဲ႔ရာ သမိုင္း၀င္ေနရာကို သြားေရာက္ေလ႔လာေနရသည္ကပင္တန္းဖိုးမၿဖတ္နို္င္တဲ႔ အသိေတြ ပီတိေတြ ရယူနိုင္ခဲ႔သည္က အၿမတ္ဟု ဆိုရေပေတာ႔မည္တကား။ ။
ေစတီ၀င္းအတြင္းက လက္ရာေၿမာက္ရုပ္တု
ကလ်ာဏီေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္
ပရိေဘာဂေစတီထိုက္တဲ႔ ဒီရတနာပလႅင္ကို ႒ာပနာၿပီးေစတီ တည္ထားတယ္ လို႔ သိရပါတယ္
သိမ္ေတာ္သမိုင္း ပန္းခ်ီကားမ်ား
ေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္ကို အေ၀းမွဖူးၿမင္ရပုံ
ၿပတိုက္အတြင္း ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားထဲက တစ္ခုပါ
လက္ရာေၿမာက္ပန္းအလွၿဖင္႔ ေၿခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ထားပုံ
ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္အတြင္းက ေရွးေဟာင္းနံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ား
တည္မည္႔အရပ္ ၿဖစ္တဲ႔ ယခုအေခၚ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ေနရာအနီးတ၀ိုက္ပါပဲ၊ မဟာ၀ံသ က်မ္း မွတ္တမ္းမ်ားကေတာ႔ ဒီလို ဆိုပါတယ္၊
ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ( ၈ ) ၀ါေၿမာက္၌ သာ၀တၳိၿပည္မြန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၀ယ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မဏိအကၡိက
နဂါးမင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ကဆုန္လၿပည္႔ေန႔တြင္ ရဟန္းငါးရာ ၿခံရံလ်က္ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊
နဂါးမင္းသည္ ကလ်ာဏီအရပ္၌ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ရတနာမ႑ပ္အတြင္း၀ယ္ ရတနာပလႅင္ေတာ္၌ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေႀကြး လွဴဒါန္းေလသည္၊ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ နဂါးတို႔အား တရားေရေအး တိုက္ေကြ်းေတာ္မူၿပီး ကလ်ာဏီၿမစ္အတြင္း၀ယ္ ေရခ်ိဳးသပၸါယ္ေတာ္မူသည္။
ထိုကလ်ာဏီၿမစ္သည္ ယခု အခ်ိန္အထိ ရွိေသး၏၊ သို႔ပါေသာ္လည္း ၿမတ္စြာဘုရား ဘယ္ေနရာမွာမ်ား ေရခ်ိဳးေတာ္မူခဲ႔ပါလိမ္႔ ဆိုၿပီး ေသခ်ာစြာ ရွာႀကည္႔မိေသး၏၊ ဒါေပမယ္႔ ေခတ္ကာလေတြေၿပာင္းလဲ လာသည္႔အေလ်ာက္ အရာရာ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿပီ ဆုိေသာ အသိေႀကာင္႔ ေမာပမ္း လက္ေလ်ာ႔ခဲ႔ရသည္။
ေရသပၸါယ္ၿပီးေသာအခါ ေကာင္းကင္ခရီးၿဖင္႔ သုမနကူဋေတာင္ေတာ္သို႔ ႀကြေတာ္မူသည္၊ ထုိေတာင္ေန သုမနနတ္မင္း၏ ပင္႔ေလ်ာက္ခ်က္အရ ေတာင္ထိပ္၌ ၀ဲဘက္ေၿခေတာ္ရာ ပါဒ ေစတီေတာ္တစ္ဆူ ခ်ထားေတာ္မူခဲ႔သည္၊
ဘုရားရွင္သည္ ေတာင္ေတာ္ေၿခရင္းတြင္ ေနာက္ပါ ရဟန္းငါးရာႏွင္႔တကြ ေန႔သန္႔ေနေတာ္မူၿပီး ယခုအခါ မဟာေစတီ တည္မည္႔ ေနရာတို႔၌ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူကာ ခ်ီးေၿမာက္ေတာ္မူခဲ႔သည္၊
အခ်ဳပ္အားၿဖင္႔ နဂါးမင္းသည္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႔ရာ ရတနာပလႅင္ေတာ္ကို ႒ာပနာလ်က္ ေစတီတည္
ပူေဇာ္ခဲ႔သည္၊ ထိုေစတီကား ယခုအခါ ကလ်ာဏီေစတီ ဟူ၍ သမိုင္း၀င္ေစတီတစ္ဆူအၿဖစ္ ထင္ရွားေနေပသည္၊ ထိုမွတဆင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံ ပဲခူးၿမိဳ႕ရွိ ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္ အားၿဖင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဘုရားသာသနာေတာ္ ေရရွည္တည္တံ႔ ခိုင္ၿမဲဖို႔အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ႀကသည္ကား ၀မ္းသာစရာ ႀကည္နဴးစရာ ပင္ၿဖစ္ေပသည္။
သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေလမလား ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္ၿဖင္႔ တတ္စြမ္းသမ်ွ ရွာေဖြေသာ္လည္း ၿပတိုက္အတြင္းရွိ သီဟိုဠ္ေက်ာက္စာ ၂ ခ်ပ္ ၃ ခ်ပ္မွ တပါး ဘာမွ ရွာလို႔ မေတြ႔နိုင္သည္ကား စာေရးသူ၏ အားနည္းခ်က္ ဟုပင္ ဆုိရမလား။ ဘာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမတ္ဗုဒၶ ႀကြေတာ္မူခဲ႔ရာ သမိုင္း၀င္ေနရာကို သြားေရာက္ေလ႔လာေနရသည္ကပင္တန္းဖိုးမၿဖတ္နို္င္တဲ႔ အသိေတြ ပီတိေတြ ရယူနိုင္ခဲ႔သည္က အၿမတ္ဟု ဆိုရေပေတာ႔မည္တကား။ ။
ေစတီ၀င္းအတြင္းက လက္ရာေၿမာက္ရုပ္တု
ကလ်ာဏီေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္
ပရိေဘာဂေစတီထိုက္တဲ႔ ဒီရတနာပလႅင္ကို ႒ာပနာၿပီးေစတီ တည္ထားတယ္ လို႔ သိရပါတယ္
သိမ္ေတာ္သမိုင္း ပန္းခ်ီကားမ်ား
ေစတီ နွင္႔ သိမ္ေတာ္ကို အေ၀းမွဖူးၿမင္ရပုံ
ၿပတိုက္အတြင္း ေရွးေဟာင္းေက်ာက္စာမ်ားထဲက တစ္ခုပါ
လက္ရာေၿမာက္ပန္းအလွၿဖင္႔ ေၿခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ထားပုံ
ကလ်ာဏီသိမ္ေတာ္အတြင္းက ေရွးေဟာင္းနံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ား
Wednesday, March 17, 2010
ဗုဒၶ၀င္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဆာင္ပုဒ္မ်ား
မ, သိ, ၾက, လတ္၊ ေတြး, ဆ, အပ္၊ ေန႔ျမတ္ ခုႏွစ္ေထြ။
သန္, ဖြား, ေတာ, ပြင့္၊ စက္, စု, သင့္၊ ရွင္ပင္႔ သာကိေဆြ။
ရွင္းလင္းခ်က္
၁။ မ - ၾကာသပေတးေန႔တြင္
သန္ - ပဋိသေႏၶ ေနေတာ္မူပါသည္။
၂။ သိ - ေသာၾကာေန႔တြင္
ဖြား - ဖြားျမင္ေတာ္မူပါသည္။
၃။ ၾက - တနလၤာေန႔တြင္
ေတာ - ေတာထြက္ေတာ္မူပါသည္။
၄။ လတ္ - ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္
ပြင့္ - ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူပါသည္။
၅။ ေတြး - စေနေန႔တြင္
စက္ - ဓမၼစၾကာတရား ေဟာေတာ္မူပါသည္။
၆။ ဆ - အဂၤါေန႔တြင္
စု - စုတိ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူပါသည္။
၇။ အပ္ - တနဂၤေႏြေန႔တြင္
သင့္ - ေတေဇာဓာတ္ (မီးသင့္) ေလာင္ေတာ္မူပါသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
ခုနစ္ေန႔ဘုရားရွိခုိး
သေႏၶယူေသာေန႔ ( မ - သန္ )
၁။ သုံးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကၽြန္႔ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္စၾကၤာဝဠာ၊ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔၊ ညီညာရုံးစု၊ ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္၊ ရတုနဂုိ၊ ရႊန္းရႊန္းစုိသည္၊ ဝါဆုိလျပည့္၊ ၾကြက္မင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶယူသည္ … နတ္လူၿငိမ္းဖုိ႔ ကိန္းပါကုိ၊၊
ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာေန႔ ( သိ - ဖြား )
၂။ သေႏၶယူကာ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊ မဟာသကၠရာဇ္၊ ေျခာက္ဆဲ့ရွစ္ၾကံဳ၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့စုံစီ၊ လုမၺဏီ၌၊ မဟီလိႈက္ဆူ၊ ဖြားေတာ္မူသည္ … နတ္လူ ေအာင္ၿမိဳ႕ လမ္းပါကုိ၊၊
ေတာထြက္ေတာ္မူေသာေန႔ (ၾက - ေတာ)
၃။ ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ရြယ္၊ ပ်ိဳႏုနယ္၌၊ သုံးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းၿပီးလစ္၊ ဆယ့္သုံးႏွစ္လ်ွင္၊ ဘုန္းသစ္လ်ွံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊ ရြယ္မူႏုၿဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ့္ကုိးဝယ္၊ ေလးမ်ိဳးနိမိတ္၊ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ၿငိဳ၊ သံေဝပုိက၊ ဝါဆုိလျပည့္၊ က်ားမင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ရဂုံ၊ ေတာရပ္လႈံသည္ … စုံၿမိဳင္ပင္ရိပ္ ခန္းမွာကုိ။
ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာေန႔ ( လတ္ - ပြင့္ )
၄။ ေတာရပ္ၿမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍၊ ခါေတာ္တစ္ပုံ၊ ပြင့္ခ်ိန္ၾကံဳက၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန႔ ဝယ္၊ ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိမာန္ထီးႏွင့္၊ မၿငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူလ်က္၊ ရန္ျမဴခပင္း၊ အမုိက္သင္းကုိ၊ အရွင္းပယ္ေဖ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊ ထြန္းေတာက္ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလုံး ေက်ာ္သည္ … သုံးေဖၚလူတုိ႔ ျငမ္းပါကုိ၊၊
ဓမၼစၾကာေဟာေတာ္မူေသာေန႔ ( ေတြး - စက္ )
၅။ ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂဒါသုိ႔၊ စၾကာေရႊဘြား၊ ျဖန္႔ခ်ီသြား၍၊ ငါးပါးဝဂၢီ၊ စုံအညီႏွင့္၊ မဟီတစ္ေသာင္း၊ တုိက္အေပါင္းမွ၊ ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊ ဝါဆုိလျပည့္၊ စေနေန႔ဝယ္၊ ေၾကြ႕ေၾကြ႕လ်ွံတက္၊ ဓမၼစက္ကုိ၊ မိန့္ျမြက္ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္ … တရားနတ္စည္ ရြမ္းတယ္ကုိ၊၊
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေသာေန႔ ( ဆ - စု )
၆။ တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရြမ္းလည္က၊ သုံးမည္ဘုံသိုက္၊ တစ္ေသာင္းတုိက္ဝယ္၊ ကၽြတ္ထုိက္သသူ၊ နတ္, လူ, ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါကုိ၊ ေခမာေသာင္သုိ႔၊ ေဖာင္ကူးတုိ႔ျဖင့္၊ ေဆာင္ပုိ႔ၿပီးခါ၊ ဝါေလးဆယ့္ငါး၊ သက္ကားရွစ္ဆယ္၊ စုံျပည့္ၾကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ သကၠရာဇ္ဝယ္၊ နယ္မလႅာတုိင္း၊ စံႏိႈင္းမယုတ္၊ ကုႆိႏၷာရုံ၊ အင္ၾကင္းစုံ၌၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ႕နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္ … ဝွန္းဆူေသာင္းလုံး ေက်ာ္တယ္ကုိ ၊၊
ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေတာ္မူေသာေန႔ ( အပ္ - သင္ ့)
၇။ နိဗၺဴစံၿပီ၊ ႐ႈမအီသား၊ သိဂႌေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကုိ၊ ထုိေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ၾကံဳ၍၊ ဂဠဳန္ေန႔ဝယ္၊ ခုိးေငြ႔မေႏွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလွ်င္၊ ရွင္ေစာဉာဏ္စက္၊ ဓိ႒ာန္ခ်က္ျဖင့္၊ လ်ွံတက္ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူေဇာ္သည္ … ေမြေတာ္ရွစ္စိတ္ ၾကြင္းတယ္ကုိ၊၊
ဆုေတာင္း
ထုိခုနစ္ေန႔၊ သာခ်မ္းေျမ့ကုိ၊ ေဆြ႕ေဆြ႕ၾကည္ျဖဴ၊ အာရုံယူလ်က္၊ သုံးလူတုိ႔နတ္၊ ျမတ္ထက္ျမတ္သား၊ အထြဋ္ေခါင္ဖ်ား၊ ကုိယ္ေတာ္ဘုရားကုိ၊ သုံးပါးမွန္စြာ၊ ဝႏၵနာျဖင့္၊ သဒၶါၿဖိဳးၿဖိဳး၊ ကၽြန္ရွိခုိးသည္ … ေကာင္းက်ဳိးခပ္သိမ္း ႂကြယ္ေစေသာဝ္။
Subscribe to:
Posts (Atom)