Thursday, September 29, 2011

ပရဟိတအလုပ္သည္ ဗုဒၶအားလုံးတုိ႔၏ လမ္းစဥ္


“ ခရီးမ်ားမ်ား သြားလ်င္ ခလုတ္တိုက္မိတတ္တယ္ ”
“ ခလုတ္တုိက္မွာ ေၾကာက္ေနလ်င္ လိုရာပန္းတုိင္ကို မေရာက္ပဲ ရွိလိမ့္မည္ ”
“ ဒါေၾကာင့္ ခရီးလဲ သြားပါ၊ ခလုတ္မတိုက္မိေအာင္လဲ သတိထားပါ ”

အထက္ပါ ၾသ၀ါဒစကားမ်ားကား ေရွးေရွးေသာ ဆရာႀကီးမ်ား ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေနစဥ္ လက္ခံ က်င့္သုံးခဲ့ေသာ quotation မ်ားသာ ျဖစ္၏။ စာေရးသူထံ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္လိုေသာ ညီငယ္တစ္ေယာက္က ပရဟိတလုပ္ငန္းႏွင့္ ဗုဒၶေဒသနာမ်ား ဘယ္လို ဆက္စပ္မႈ ရွိေနပါသလဲ?  ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ားႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ရပါ့မလဲ? ဟု ေမးျမန္းလာေသာ ေၾကာင့္ ေရးသားလိုက္ပါသည္။

ဘာမွမလုပ္တဲ့သူေတြအတြက္ ဘယ္လုိတုန္႔ျပန္မႈမ်ိဳးမွ မလာတတ္ေသာ္လည္း ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနၿပီ ဆုိ လ်င္  အေကာင္း အဆိုး ေလာကဓံမ်ားႏွင့္ အတုိက္ အခိုက္၊ အတြန္း အထိုး၊ အပင့္ အေျမွာက္၊ ေခ်ာက္တြန္းသူေတြက ဒုနဲ႔ေဒး ေတြ႔ႀကဳံရမွာ မလြဲပါပဲ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က တြဲေခၚၾကသလို၊ တစ္ခ်ိဳ႕က တက္နင္းခ်င္ၾကပါတယ္၊ လိုသူေတြက ခ်ီးမြမ္းၾက သလို မလိုသူေတြက တြန္းခ်ၾကလိမ့္မယ္ ဆိုတာ လူသားမ်ားရဲ႕ သီအိုရီ တစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါၿပီ၊

မ်ားေသာအားျဖင့္ လူ႔စိတ္ဆုိတာကလဲ ခ်ီးမြမ္းစကား တစ္ခြန္းေျပာဖို႔ ခက္ခဲေနေပမယ့္ အျပစ္ေျပာဖို႔ ဆုိရင္ေတာ့ ရည္ရြယ္ ခ်က္ရွွိလို႔ျဖစ္ေစ၊ မရွိပဲ ျဖစ္ေစ ေျပာမိတတ္ၾကပါတယ္၊ ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ေျပာတာ ရွိသလို ေခ်ာက္တြန္းခ်င္လု႔ိ မနာလိုလို႔ ေျပာျခင္းမ်ားလဲ ႀကဳံေတြ႔ရမွာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း လူအမ်ားရဲ႕ ဒီသေဘာတရားေလးကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ proper attention, judicious consideration ဆိုတဲ့ကိုယ္ခ်င္းစာ နားလည္စိတ္ေလး ထားၿပီး  နားလည္နိုင္ၿပီ လက္ခံနုိင္ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ သင္ဟာ အရာရာ ေအာင္ျမင္နုိင္ပါၿပီ။

အဲဒီလို အေကာင္း အဆုိး ေလာကဓံေတြ ဆုိတာကေတာ့ ပရဟိတသမားမ်ားအတြက္ အတိတ္ကလဲ ရွိခဲ့သလို ယခုလဲ ရွိေနၾကဆဲ ေနာင္လဲ ရွိေနအုံးမွာပါ၊ ဒါကပဲ လူသား ျဖစ္စဥ္၊ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္စဥ္ တခုလို လည္ပတ္ေနတယ္လို႔ ဆိုနိုင္ ပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံး ကုန္ကုန္ေျပာရလ်င္ တစ္ေလာကလုံးမွာ perfect အျဖစ္ဆုံး၊ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ေထာက္ျပစရာ မရွိပါဘူး ဆုိတဲ့ ျမတ္စြာဗုဒၶေတာင္မွ သိဒၶတၳဘ၀မွာ ကဲ့ရဲ႕ခံရတယ္၊

ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္မွာလဲ ၄၅ ႏွစ္ပတ္လုံး လူသား ေတြရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕ဒဏ္၊ ဆဲဆိုဒဏ္ေတြကို လူသတ္မႈ၊ ကာေမသုမိစၧာစာရအမႈ စတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ အျပစ္ေတြအပါအ၀င္ စြပ္စြဲခ်က္  fraudulent charge ေတြမ်ိဳးစုံကို အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ခံခဲ့ရတာပါ၊ စာေရးသူတို႔လို သာမာန္ အညတရ လူသား ေတြမွာေတာ့ ကဲ့ရဲ႕ခံရတာ စြပ္စြဲ ခံရတာ မထူးဆန္းေတာ့ဘူး လို႔ ဆုိရပါမယ္။ အဲဒီလို ကိုယ့္စိတ္ကို ေျဖသိမ့္ နိုင္ၿပီ ဆိုလ်င္လည္းဘယ္ကိစၥကိုပဲ ေဆာင္ရြက္ သည္ျဖစ္ေစ ေလာကဓံကို ခံနိုင္ရည္ ရွိလာပါလိမ့္မယ္၊

ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ပရဟိတစိတ္ထားမ်ား

ပရ - သူတပါး၏၊ ဟိတ - အက်ိဳးစီးပြားကို လုိုလားသူ ( ဒီေနရာမွာ သဒၵါစည္းကမ္းအရ အႆတိၱတဒိၶတ္၊ ဗဟုဗၺီဟိ သမာတ္ျဖင့္ ) အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို လုိလားသူ အဆင့္ထိ ယူရပါမယ္၊ ဒါဆုိရင္ေတာ့ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္ သိန္း ကာလမွာ သုေမဓာရေသ့ဘ၀ကတည္းက ပရဟိတ စိတ္ထား ရွိခဲ့လို႔သာ ဒီေန႔ အခ်ိန္မွာ ေဂါတမဗုဒၶ သာသနာဆုိတာ ရွိေနခဲ့တာပါ၊ တကယ္လို႔ သုေမဓာရေသ့ေလးမွာ ပရဟိတစိတ္ထား မရွိခဲ့လ်င္ ဒီေန႔ သာသနာ ဆုိတာ ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ကိုယ္တုိင္ လက္တစ္ကမ္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ နိဗၺာန္ကို မယူပဲ သူမ်ားကို ကယ္မယ္၊ သတၱ၀ါေတြကို ကယ္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အနစ္နာခံ၊ အပင္ပန္းခံၿပီး ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းခဲ့တာ ပရဟိတစိတ္ထား အေျခခံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္းဘ၀မွာ လူျဖစ္ျဖစ္၊ နတ္ျဖစ္ျဖစ္၊ တိရိစၧာန္ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ဘုံ႒ာနကို ေရာက္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ခဲ့တာ ဒီေန႔ ဇာတကအ႒ကထာ မ်ားနဲ႔ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ားမွာ အထင္အရွားရွိေန ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ဆုံး လူေတြနဲ႔ မေရာယွက္နုိင္တဲ့ ျဗဟၼာဘ၀ကို ေရာက္ေနတာေတာင္မွ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၁၀ မ်ိဳးထဲက နာရဒ ဇာတ္ေတာ္မွာ နာရဒျဗဟၼာ ဘ၀နဲ႔ လူေတြ တရားပ်က္၊ သီလပ်က္ေနတာကို လစ္လ်ဴမရႈနုိင္တာေၾကာင့္ ေအာ္ လူသားေတြ အပါယ္ေရာက္ၾကရွာေတာ့မယ္ ၊ ငါ-သြားကယ္မွပဲ ဆုိၿပီး လူ႔ျပည္ကို ဆင္းကာ တရားေဟာျပၿပီး လူအမ်ားကို ကယ္တင္ ခဲ့ဖူးတယ္။ တကယ္ဆုိ ျဗဟၼာဘ၀နဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ စ်ာန္ခ်မ္းသာေလး ခံစားၿပီး ေအးေအးၿငိမ္းၿငိမ္းေနနုိင္တယ္ မဟုတ္ လား၊ ဒါေပမယ့္  သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ ဓာတ္ခံက ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ကိန္းေအာင္းလာခဲ့ေလေတာ့ မေနနုိင္ရွာဘူး၊ တတ္နုိင္ သမွ် ကယ္တင္ခဲ့ရွာတယ္။

ယခုပစၥပၸန္ဘ၀ ဘုရားရွင္ျဖစ္ျပန္ေတာ့လဲ ျပဳစုမည့္သူ မရွိတဲ့ ဂိလာနရဟန္းကို ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ေရေႏြးအုိုးတည္ကာ အနာ ပုပ္၊ ျပည္ပုပ္ေတြကို ဖန္ရည္ေဆးေၾကာကာ  ျပဳစုေတာ္မူၿပီး ပရဟိတစိတ္ထားကို ေဖာ္ျပသြားခဲ့တယ္၊ ေနာက္ ရဟႏၱာျဖစ္ၿပီး   ႏြားေ၀ွ႔ခံရကာ ပရိ နိဗၺာန္စံေတာ္မူရရွာတဲ့ ခိပၸါဘိညာ ဧတဒဂ္ရ အရွင္ဗာဟိယ ဒါရုစီရိယအေလာင္းေကာင္ ကိုလဲ ေကာင္းေ ကာင္း မြန္ မြန္ မီးသၿဂိဳလ္ေပးရန္ စီမံေတာ္မူခဲ့တယ္၊

ဒါေတြဟာ အဖ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ၿပီး တရားေရေအး တုိက္ေကြ်းတာဟာလဲ အျမတ္ဆုံး ပရဟိတ လုပ္ငန္းပါ ပဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းစဥ္ကုိ အားက်ခဲ့ၾကတဲ့ ယသသူေ႒းသား တုိ႔ အုပ္စုဟာလဲ ယေန႔ ဦးေက်ာ္သူတုိ႔လို အဖြဲ႔ အစည္းမ်ိဳး ထူေထာင္ကာ ပရဟိတလုပ္ငန္းကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ လုပ္ခဲ့၊ သက္ေသျပခဲ့တာေၾကာင့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ရဟႏၲာဘ၀ကို အလြယ္တကူ ရရွိခဲ့ျပန္တယ္၊ ဆုိရရင္ေတာ့ ပရဟိတစိတ္ထားကေန  နိဗၺာန္ အထိေတာင္ ဧဟိဘိကၡဳ ဘ၀နဲ႔ ပို႔ေပးနုိင္တယ္ လို႔ ဆုိရမွာပါ။

ပရဟိတအတြက္ လိုအပ္ေသာ စိတ္ထားမ်ား

၁။ ကာယကံေမတၱာ
၂။ ၀စီကံ ေမတၱာ
၃။ မေနာကံ ေမတၱာ

၄။ အဂတိ မလိုက္စား၊ မ်က္ႏွာႀကီးငယ္မေရြးျခင္း၊
၅။ ကိုယ္က်င့္တရား
၆။ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရား မ်ား ကိုယ္စီ ရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္၊

ကာယကံေမတၱာ ဆုိသည္မွာ ပရဟိတလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနစဥ္ တေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သူလုပ္မယ္ ငါလုပ္မယ္ စသည္ျဖင့္ မတြက္ကပ္ပဲ  ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ေစ၊ ေရွ႔မွာျဖစ္ေစ အဖြဲ႔လိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးျဖင့္  လုပ္ေဆာင္မႈကို ဆုိပါ တယ္၊

၀စီကံ ေမတၱာ ဆုိသည္မွာ အဖြဲ႔အတြင္းျဖစ္ေစ၊ ျပင္ပလူမ်ားအေပၚမွာျဖစ္ေစ အျပစ္ကို ျမင္လာတဲ့အခါ  သည္းခံစိတ္ မထားနိုင္ ပဲ ႏႈတ္နဲ႔  အျပစ္ေျပာမိျခင္းပါ၊ ကိုယ္ဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနတာပဲ လို႔ စိတ္ထဲမွာ စြဲၿမဲမွတ္သား ထားရပါမယ္၊ ကိုယ့္ထက္ငယ္ေနလ်င္ ငါ့ညီေရ၊ ညီေလးေရ၊ ညီမေရ စသည္ျဖင့္ ခ်စ္စဖြယ္စကားကို ေျပာျဖစ္ၾကရင္ ၾကားရသူမ်ားမွာလဲ နား၀င္ခ်ိဳ လွပါတယ္၊ အသက္အရြယ္ႀကီးေနလ်င္လဲ အကို၊ အမ စသည္ျဖင့္ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာဆုိၾကမယ္ ဆိုရင္ ၀စီကံေမတၱာ နဲ႔   ျပည့္ စုံပါၿပီ၊ ေရွ႕မွာျဖစ္ေစ ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ေစ အျပစ္တင္ ကုန္းေခ်ာ မလုပ္ သင့္ပါဘူး။

မေနာကံ ေမတၱာကေတာ့  သူတပါးအျပစ္ေတြ ျမင္လာရင္ေတာင္ ေမတၱာတရားလက္ကိုင္ထားကာ နားလည္မႈ ခြင့္လႊတ္မႈ မ်ားနဲ႔ ေရရွည္လက္တြဲသြားနုိင္ေအာင္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ေလးထားၿပီး ကိုယ့္စိတ္ ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ပါတယ္၊ တကယ္လို႔ သူမ်ားက အမွားလုပ္မိရင္ေတာင္ ေစတနာအမွားပဲေလ ဆိုၿပီး ခြင့္လႊတ္ေပး နုိင္တာဟာ မေနာကံေမတၱာပါပဲ၊

အထူးသျဖင့္ အဖြဲ႔၀င္အခ်င္းခ်င္းရဲ႕ အျပစ္ကို ျမင္ေသာ္လည္း သည္းခံခြင့္လႊတ္ နားလည္ ေပးနိုင္ရပါတယ္၊  ေမတၱာထားဖို႔ လိုအပ္ သလို ကရုဏာစိတ္ ရွိပါမွလည္း ပရဟိတကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္နုိင္မွာပါ၊ ကိုယ္က ေပးလိုက္ရလို႔ ကူညီ လိုက္ရလို႔ သူတ ပါးေတြ ျပည့္စုံသြားတာကုိ ျမင္ရျပန္ေတာ့ မုဒိတာ ဆိုတဲ့ ပီတိစိတ္ေလး ျဖစ္ရျပန္တယ္၊

ပရဟိတလုပ္သူမွန္သမွ်  အေရးႀကီးဆုံး လိုက္နာစရာအခ်က္က အဂတိလုိက္ျခင္း biases ေတြပါ၊ ဘယ္အသင္း အဖြဲ႔ မွာမဆုိ အဂတိ လိုက္တာ ရွိခဲ့ရင္ ကြဲ ၿပဲကုန္ေတာ့တာပါပဲ၊ ခ်စ္လို႔ မ်က္ႏွာလို္က္တဲ့ ဆႏၵာဂတိ၊ အျမင္မတူၾကရင္း အျမင္   ေစာင္း လို႔ ျဖစ္တတ္တဲ့ ေဒါသာဂတိ၊ မသိလို႔၊ သတိလက္လြတ္ျဖစ္လို႔ မွားမိတတ္တဲ့ ေမာဟာဂတိ၊ အထက္လူႀကီး အာဏာ ရွိသူ မ်ားကို ေၾကာက္လို႔၊ ၿခိမ္းေျခာက္ခံရလို႔ လုပ္မိတတ္တဲ့ ဘယာဂတိ စတာေတြဟာ သတိထားစရာ ေရွာင္ၾကဥ္ စရာမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္လဲ ပရဟိတအဖြဲ႔မ်ားမွာ  မ်က္ႏွာ ႀကီးငယ္၊ ရာထူး ဂုဏ္ျဒပ္ေတြကို တုိင္းတာၿပီး ခြဲျခား ခြဲျခား လုပ္ လ်င္ေ တာ့   ေရရွည္ လက္တြဲဖို႔ ခဲယဥ္းၿပီး ၿပိဳကြဲသြားတတ္ပါတယ္။

လူေတြရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ အသင္းအဖြဲ႔၊ ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္ေစ အေရးႀကီးဆုံးက ကိုယ္က်င့္တရား moralityပါ၊ ကိုယ္က်င့္ တရား မေကာင္းလ်င္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေန၊ မည္သူမွ် ယုံၾကည္မႈ မရွိသလို ကိုယ့္ဘာသာလဲ ယုံၾကည္မႈ confidence မတည္ေဆာက္နုိင္ပါဘူး၊ ကိုယ္က ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းဘူး ဆုိလ်င္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္က ေမးေငါ့ကာ အျပစ္ေျပာေ န ၾကပါ လိမ့္မယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ ဓာတုသံသႏၵန သုတ္ေတာ္မွာ သတၱ၀ါေတြဟာ ဓာတ္ခံဆိုတဲ့ element or inherent ေတြ တူတဲ့သူ အခ်င္းခ်င္းပဲ ေပါင္း သင္းလို႔ ရတယ္တဲ့၊ အရက္ႀကိဳက္သူအခ်င္းခ်င္း၊ မူးယစ္ေဆး ႀကိဳက္ သူအခ်င္းခ်င္း၊ ကာေမသုမိစၲာစာရ ၀ါသနာတူသူ အခ်င္းခ်င္း စသည္ျဖင့္ မေကာင္းဓာတ္ခံရွိသူခ်င္း  ေပါင္းသင္းၾကသလို ဒါနသီလ ဘာ၀နာေမြ႔ေ လ်ာ္ သူအခ်င္းခ်င္းလဲတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေလးစားၿပီးဓာတ္တဲ့ၾကတယ္၊ေပါင္းဖက္လက္တြဲနုိင္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္၊  

ဘုရားတရားၿမဲသူနဲ႔ အရက္သမား ေပါင္းသင္းလို႔ မရဘူးဆုိတာ လုံး၀ဥႆုံ ေပါင္းသင္းမရတာ မဟုတ္ပါ၊ ေမတၱာနဲ႔ ေရရွည္လက္တြဲ ဆက္ဆံမရတာကို ဆုိလိုပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပရဟိတလုပ္ေနရင္း ကိုယ္တုိင္က သီလ စင္စင္ၾကယ္  ၾကယ္နဲ႔ ကိုယ္က်င့္ တရား   ျပည့္စုံထားလ်င္ သီလေျမေပၚမွာ စိုက္ပ်ိဳးလိုက္တဲ့ ဒါနမ်ိဳးေစ့တုိင္းဟာ ရွင္သန္ႀကီးထြား အက်ိဳး ေပးမွာ အေသ အခ်ာပါပဲ။

ကိုယ္က်င့္တရားက အေရးပါသလို တစ္ေယာက္ခ်င္းျဖစ္ေစ အဖြဲ႔လိုက္ျဖစ္ေစ ယုံၾကည္ခ်က္ သဒၶါတရား ဆိုတဲ့ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယုံၾကည္တာကလဲ အေရးပါပါတယ္၊ ယေန႔ေခတ္ နုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ က်မၼာေရး၊ ပညာေရး စတဲ့ အသင္းအဖြ႔ဲအစည္းက လူေတြမွာ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ယုံၾကည္ခ်က္ မတူညီလ်င္ လက္တြဲလို႔ မရနုိင္တာ အားလုံး အသိပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊

အဓိပတိေလးပါးသာသူ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မည္

ဆႏၵာဓိပတိ - ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ၊ အက်ိဳးလိုလားတတ္တဲ့ ဆႏၵအားေကာင္းသူ၊
၀ီရိယာ ဓိပတိ - ကိုယ္တုိင္ အားတက္သေရာ ႀကိဳးစားအားထုတ္လိုတဲ့ ၀ီရိယ ထက္သန္သူ၊

စိတၱာ ဓိပတိ -  စိတ္ရွည္မႈ၊ သည္းခံနုိင္မႈ၊  ဇြဲေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္ ေမတၱာတရားျဖင့္ လူအမ်ားကို လႊမ္းမိုးထား နဳိင္သူ၊
၀ီမံသာ ဓိပတိ - အရာရာတြင္ သတိ ပညာျဖင့္ ေက်ာ္လႊားနုိင္သူ၊ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေကာင္းသူ၊ ပညာအားႀကီးသူ၊

သာမာန္ထက္ ထက္သန္ေသာ အဓိပတိ၊ အရာရာတုိင္းတြင္လႊမ္းမိုးနုိင္ေသာ predominant factor ေတြ ျပည့္စုံေန သူမ်ားကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ တုိင္းျပည္တစ္ခု နုိင္ငံတစ္ခုမွာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္နုိင္ၿပီး  မျပည့့္စုံေသး သူမ်ားက  ေနာက္လိုက္မ်ား ပဲ ျဖစ္ တတ္ပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံး တရားထူးရဖို႔ နိဗၺာန္သြားဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ အဓိပတိ ေလးပါးက မပါမျဖစ္ ျပည့္စုံရမွာပါ။

ဘုရားျမတ္စြာက အထက္ပါ အဂၤါေျခာက္ခ်က္ကို တသက္လုံး လိုက္နာနုိင္ရင္ လူအမ်ားရဲ႕ ခ်စ္ခ်င္မႈကို ခံရမယ္၊ ေလးစား မႈကို ခံရမယ္၊ ခ်ီးေျမွာက္မႈကို ခံရမယ္၊ တသက္လုံး အမွတ္တရ သတိတရ ရွိေနသင့္တဲ့ သာရဏီယ တရားေတြ လို႔ ေဟာ ေတာ္မူခဲ့တယ္။  ပရဟိတစိတ္ထား ရွိၾကသူ သူေတာ္ေကာင္းအားလုံးဟာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ သဒၶါ၊ သီလ ၊ ၀ီရိယ၊ ခႏၲီ၊  ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ စတဲ့   ေကာင္းျမတ္တဲ့ ျဗဟၼစိုရ္ တရားေတြကို အတတ္နိုင္ဆုံး ျပည့္စုံၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

“ ငါတို႔ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ေပးနုိင္သလဲဆိုတာ အေရးမႀကီးဘူး၊ ကူညီခဲ့တဲ့ကိစၥေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ေမတၱာေတြ ေပးနုိင္ခဲ့ သလဲ ဆိုတာပဲ အေရးႀကီးတယ္၊
 ငါတို႔ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာအထိ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းနုိင္တယ္ ဆိုတာက အဓိကမဟုတ္ဘူး၊ လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ အေပၚ မွာ ေမတၱာေတြ ဘယ္ေလာက္ မွ်ေ၀နုိင္ခဲ့သလဲ ဆုိတာပဲ အေရးႀကီးတယ္ ”

 ဆိုတဲ့ ရာစုေခတ္သစ္ရဲ႕ လူသားအက်ိဳးျပဳ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မာသာထရီဇာ Mother Teresa ရဲ႕ စိတ္ထားကို အတုယူကာ  ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားမ်ားနဲ႔ ျမတ္ျမတ္ေသာ လမ္း စဥ္ကို ေလ်ာက္လွမ္းၾကရင္း ျမင့္ျမတ္ေသာလူသားမ်ား ျဖစ္နုိင္ၾက ပါေစလို႔   ေစတနာစကား ပါးလိုက္ရပါသည္ …

ေမတၱာျဖင့္
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
Date. 29.Sep.2011








2 comments:

  1. ဘုန္းဘုန္းဘုရားရဲ႕ တရားရိပ္မွာ ခိုလံႈရင္း ဘဝအတြက္ ထားရမယ့္ စိတ္. သတိေလးေတြနဲ႔ လူသားအက်ိဳးျပဳၿပီး ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္ဘုရား။
    ရိုေသေလးစားလ်က္
    သဒၶါ

    ReplyDelete
  2. လာလည္တာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္မသဒၶါ၊ အားလုံး အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ပါေစ

    ReplyDelete