ငယ္စဥ္အရြယ္ကတည္းက အေျဖကို စိတ္၀င္စားေသာ္လည္း ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ေသးေသာ နစၥဂီတ ၀ါဒိတ ၀ိသူက ဒႆန သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏ မ႑န စေသာ သိကၡာပုဒ္နွစ္ပုဒ္ တို႔၏ ေပါင္းျခင္း ခြဲျခင္းကို ဟိုအရင္က နားမလည္ခဲ့၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူပုဂၢိဳလ္တို႔ ရွစ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ၾကလ်င္ တပုဒ္တည္း ေပါင္းကာ တိုင္ေပးရြတ္ဆုိေပးေသာ္လည္း ရွင္သာမေဏတုိ႔၏ ဆယ္ပါးသီလ၌ကား သိကၡာပုဒ္ႏွစ္ပုဒ္ခြဲကာ ရြတ္ဆုိရသည့္အတြက္ စိတ္ထဲ၌ အထူးအဆန္းသဖြယ္ ျဖစ္ေန မိခဲ့၏၊ ယင္းအခ်က္ကို အမွတ္မထင္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိရသည့္အတြက္ မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
လူတို႔ ရွစ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ၾကရာတြင္ --
နစၥ ဂီတ ၀ါဒိတ ၀ိသူက ဒႆနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ - ကခုန္ျခင္း၊ သီခ်င္းဆုိျခင္း၊ တူရိယာတုိ႔ ျဖင့္ တီးမႈတ္ျခင္း၊ ၾကည့္ရႈနားေထာင္ျခင္းတုိ႔သည္၄င္း၊
မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏ မ႑န ၀ိဘူသန႒ာနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ - ပန္းပန္ျခင္း၊ သနပ္ခါး နံ႔သာလိမ္းျခင္း၊ မ်က္ႏွာမွာရွိေသာ အဖုအပိန္႔ အခ်ိဳင့္အခြက္ ေနရာတို႔ကို နံ႔သာျဖင့္ ဖို႔ကာလိမ္းက်ံျခင္း တုိ႔သည္ ၄င္း ကာမဂုဏ္အရာမွာ လ်ပ္ေပၚျခင္း ဟူေသာ ကာယကံမႈ ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းအားျဖင့္ တူညီၾက၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တပုဒ္ထဲ ေဆာက္တည္နိုင္ျခင္း ျဖစ္၏။ (ဆုိလိုရင္းကား) လူတို႔အတြက္ သူတပါးကို ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရန္ သြားစဥ္ ႏႈတ္ျဖင့္ အားေပး တိုက္တြန္းရုံျဖင့္ သိကၡာပုဒ္ မက်ိဳးေပါက္ပါ။
ရွင္သာမေဏတုိ႔၏ ဆယ္ပါးသီလ၌ကား --
(၁) နစၥ ဂီတ သိကၡာပုဒ္၌ပင္ ကိုယ္တိုင္ခ်ိဳးေဖာက္ရုံကာမက သူတပါးကိုလည္း တိုက္တြန္းကာ ကခုန္ေစျခင္း၊ သီဆိုေစျခင္း၊ တီးမႈတ္ေစျခင္း ၊ ၾကည့္ရႈနားေထာင္ေစျခင္း အားျဖင့္ ကာယကံ ၀စီကံအမႈအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္လာ၏။
(၂) မာလာဂႏၶ သိကၡာပုဒ္တြင္ ပန္းပန္ဖို႔ သနပ္ခါး နံ႔သာလိမ္းဖို႔ စသည္အားျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္မွ သီလက်ိဳးျခင္း ကာယကံမႈသာ သက္ဆိုင္၏၊ ဤသို႔ ေရွ႕တစ္ပုဒ္က ကာယကံ ၀စီကံျဖင့္ သက္ဆုိင္ၿပီး ေနာက္တပုဒ္က ကာယကံျဖင့္သာ စပ္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္ ၂ ပုဒ္ခြဲကာ ေဆာက္တည္ၾကရေပသည္။
No comments:
Post a Comment