ၿမန္မာ႔ သာသနာ႔ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ႀကားေတာ္မူခဲ႔ႀကေသာ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ အရွင္ ပ႑ိတ၊ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္အရွင္ အဂၢဓမၼ၊ သုဓမၼာ ဆရာေတာ္အရွင္ သုဇာတ၊ ေတာင္ေတာ္ ဆရာေတာ္ အရွင္မာလာ၊ ရွမ္းကေလးကြ်န္း ဆရာေတာ္အရွင္ နႏၵ ၊ ေနာက္္ဆုံး ေရႊက်င္ ဂုိဏ္းႀကီးကို အဦးအစ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ အာဒိကမၼိက ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး အရွင္ ဇာဂရ စေသာ သာသနာၿပဳ ဆရာေတာ္ အမ်ားအၿပားကို ေမြးထုတ္ေပးေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္တပါး ရွိခဲ႔ေပသည္၊
ထုိဆရာေတာ္ကား ရႊန္းတက္ရြာ ဇာတိၿဖစ္ၿပီး ၁၁၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ဖြားၿမင္ေတာ္မူသည္၊ ရွင္ဘုရင္ အကိုးကြယ္ခံ စာတတ္ေပတတ္ က်န္းဂန္နံ႕စပ္ ကြ်မ္က်င္ေတာ္မူေသာဆရာေတာ္ၿဖစ္ၿပီး ေရႊဘုိၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေၿမာက္ရြန္း သီးလုံးရြာ၌ သီတင္းသုံးေနေ တာ္ မူေသာေ ႀကာင္႔ သီးလုံးဆ၇ာေတာ္ ဟု အမည္တြင္ေလ၏။
သီးလုံး ဆရာေတာ္ႏွင္႔ ဆရာတူတပည္႔ ပညာသင္ဘက္သူငယ္ခ်င္း ၿဖစ္ေသာ အရွင္ေခမာသည္ စာေပ တတ္ေၿမာက္ေအာင္ ဦးစြာ သင္ႀကားၿပီးေနာက္ ေတာရေက်ာင္း၌သာ အၿမဲေန၍ ရဟန္းတရားကို ထက္ထက္သန္သန္ အားထုတ္ေလ႔ရွိၿပီး ရံခါ သီးလုံးဆရာေ တာ္ ထံလာကာ တရားေဆြးေႏြး ေလ႔ ရွိ၏၊
သီးလုံးဆရာေတာ္အား ေတာထြက္၍ တရားအားထုတ္ရန္လညး္ မႀကာခဏ တိုက္တြန္းေၿပာႀကားေလ႔ရွိေသာေႀကာင္႔ သီးလုံးဆရာေ တာ္သည္ ႀကီးမားလွေသာ အၿခံအရံ ပရိသတ္တို႔ကို ေရွာင္ရွားကာ ေတာရ ေဆာက္တည္ၿဖစ္ေပသည္၊ ပုံမွန္အားၿဖင္႔ ရွင္ေခမာသည္ ကင္းေတာရမွ သီးလုံးဆရာေတာ္ ထံသို႔ ေန႔ခ်င္းၿပန္အားၿဖင္႔ တလ ႏွစ္ႀကိမ္ သုံးႀကိမ္လာကာ တရားေဆြးေႏြးေလ႔ရွိ၏။
တေန႔ေသာ အခါ ထုံးစံအတိုငး္ အေၿခအတင္ အခ်ိန္အေတာ္ႀကာ ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ရွင္ေခမာ ၿပန္ႀကြေသာအခါ ဆရာေတာ္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္း၀င္းမွလူ ႏွစ္ေခၚေလာက္အေရာက္ထိ လိုက္ပို႔ၿမဲ ၿဖစ္သည္႔အတုိင္း ထုိေန႔မွာ လညး္ လုိက္ပို႔ေတာ္မူေလသည္၊
ပို႔ၿမဲေနရာေရာက္လ်င္ ရွင္ေခမာက “ သီးလုံး ဆရာေတာ္ ေကာင္းၿမတ္ေသာ ၀ီရိယ သတိၿဖင္႔ သာသနာေတာ္မွာ ေနရစ္ေပေတာ႔ “ ဟုု ေ ၿပာႀကားႏွဳတ္ဆက္ၿပီး သကၤန္းကို ခါေယာင္ၿပဳလိုက္ရာ ထန္းပင္ ႏွစ္ပင္ ခန္႔ အၿမင္႔ထိ ေကာင္းကင္သို႔ တက္သြား ၿပီး လ်င္ ေကာင္းကင္မွာရပ္ၿပီး သီးလုံးဆရာေတာ္ ေနရစ္ေပေတာ႔ ဟု ဆိုကာ ႀကြသြားေတာ္မူေလသည္၊
ဆရာေတာ္ကား ေကာင္းကင္သို႔ ႀကည္႔ရွဳ႕ ေငးေမာ ေနရင္းပင္ တပည္႔ သာမေဏတပါးေရာက္လာမွ သတိရကာ ငါတို႔မ်ား သီးလုံး သီးလုံးနဲ႔ မင္းအကိုးကြယ္ခံ ဆရာေတာ္ၿဖစ္ေနၿပီး ဘာအသုံးမွ မက်ဘူး၊ ကိုေခမာတို႔မ်ား သာသနာေတာ္ႏွင္႔ ႀကဳံေတြ႔ရက်ိဳး နပ္ပါေ ပသည္၊ ဟု ေၿပာဆိုၿပီး ေက်ာင္းတြင္းသို႔ ၿပန္ႀကြေတာ္ မူေလ၏။
နံနက္ လင္းေတာ႔မွ အရွင္ေခမာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီ ဟု ဒကာမ်ားက လာေရာက္ေလ်ာက္ထားႀကရာ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တုိင္ႀကြၿပီး ( ၇ ) ရက္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ မီးသၿဂိဳလ္ လို္က္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ကား ထုိကာလမွစၿပီး ယခင္ကထက္ ထက္သန္စြာ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ေတာ္ မူေလ၏။
တခါေသာ္ ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္ ဘ၀ရွင္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ ဆရာေတာ္၏ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ အရည္အခ်င္းကို စုံစမ္းသိရွိလိုေသာေႀကာင္႔ အၿခားဆရာေတာ္မ်ားကိုခ်ဥ္းကပ္၍ စုံစမ္းေပးေတာ္မူႀကပါရန္ ေလ်ာက္ထားရာ ဆရာေတာ္ အမ်ားက သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ကို တာ၀န္ေပး ေစလႊတ္သၿဖင္႔ သီးလုံးဆရာေတာ္ရွိရာ ခက္သင္ရြာ ေတာရေက်ာင္းသို႔ သြားရေလ၏။
ရြာသို႔ေရာက္ေသာအခါနံနက္ခင္းအခ်ိန္၀ယ္သီးလုံးဆရာေတာ္ကုိဖူးေမွ်ာ္ခြင္႔ရၿပီးေမးေလ်ာက္ေသာပရိယတ္ပဋိပတ္ဆိုင္ရာၿပႆနာမ်ားကိုဒန္ပူသတ္ေနဆဲမွာပင္ေၿဖႀကားေတာ္မူေလသည္၊
ေမးေလ်ာက္ၿပီးေနာက္ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္က ၿပန္မည္ ဟု ေလ်ာက္ထားေသာအခါ “ သဂၤဇာ ခက္သင္ရြာက ဆြမ္းစားပင္႔ထားသည္၊ ဆြမ္းစားၿပီးမွ ၿပန္ပါေလ “ ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည္။ ယခု ခက္သင္ကို ဘာႏွင္႔ လာခဲ႔ သလဲ ဟုေမးရာ ေလွနွင္႔ ကူူးလာခဲ႔ ပါသည္ ဘုရား၊ ေအး ဒါၿဖင္႔ ေလွႏွင္႔ပဲ ကူးသြားႏွင္႔ေလ ဟုမိန္႔ေသာေႀကာင္႔ ေလွႏွင္႔ ေစာ စီးစြာ ကူူးသြားႏွင္႔ေလသည္၊
သဂၤဇာ စီးလာေသာ ေလွကား ခက္သင္ရြာသို႔ မဆိုက္မီ သီးလုံးဆရာေတာ္သည္ ခက္သင္ရြာ ေလွဆိပ္၌ သကၤန္းရုံေတာ္မူေနေလၿပီ။ ၊ခက္သင္ရြာသည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေခတၱ သီတင္းသုံးရာ ေနရာ ၿဖစ္ၿပီး ခက္သင္ရြာ ႏွင္႔ ေတာရေက်ာင္း အႀကား၌ ေခ်ာင္းၿခားလ်က္ရွိေပသည္။
တေန႔ေသာအခါ အရြယ္ေတာ္ အိုမင္းေနၿပီၿဖစ္ေသာ သီးလုံးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို ေႏြရာသီ ညဥ္႔အခါ ေတာရေက်ာ င္းႏွ င္႔ ေ၀းလံ လွေသာ ေရကန္၌ ေရသုံးသပ္ေတာ္မူေနသည္ကို ေရခ်ိဳးသြားေသာ ကပၸိယ လူသူေတာ္ ေတြ႔ၿမင္ရသၿဖင္႔ ဆရာေတာ္ႀကီး ဘယ္ကဲ႔သို႔ ႀကြလာေလသနည္း စဥး္စားေနစဥ္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေရသုံးသပ္ၿပီး ၿပန္ႀကြေတာ္မူခါနီး၌ “ သူေတာ္ ငါ အသက္ထင္ရွားရွိေနသမ်ွ မည္သူ႔ကိုမွ် မေၿပာရ “ ဟု ႏွုတ္ပိတ္ေတာ္မူၿပီးလ်င္ ေကာင္းကင္ ခရီးၿဖင္႔ ေက်ာင္းသို႔ ၿပန္ႀကြေတာ္မူသည္ ဟု ဆရာေတာ္ႀကီး ၿပန္လြန္ေတာ္မူမွ လူသူေတာ္က ေၿပာၿပေႀကာင္း သိရေလ၏။
တေန႔ေသာ္ ရွိန္းမကား ၿမိဳ႕၀ယ္ သိမ္သမုတ္ရန္ ကိစၥအတြက္ စစ္ကိုင္း မႏၱေလး မင္းကြန္း စေသာ ၿမိဳ႕ရြာ တုိ႔မွ ထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္မ်ား ႀကြလာႀကရာ သီးလုံးဆရာေတာ္အား တရားခ်ီးၿမွင္႔ ပါရန္ ဆရာေတာ္ အားလုံးက ေလ်ာက္ထားေတာင္း ပန္ႀကေသာေ ႀကာင္႔သီးလုံးဆရာေတာ္သည္ ေဟာႀကား၇န္ ၀န္ခံေတာ္မူၿပီေနာက္
တရားေဟာ ရမည္ ဆိုပါ လ်င္ မိမိ္သေဘာက် အားထုတ္ေနက် ႏွလုံးသြငး္ေနက် တရားကိုသာလ်င္ ေဟာမည္ ဟု မိန္႔ကာ အနာဂါမိ မဂ္ ဖိုလ္ တိုင္ေအာင္ ၀ိပႆနာ ရွဳ႕ပုံ၊ ဥာဏ္ၿဖစ္ပုံ၊ မဂ္ဖုိလ္ ဆုိက္ေ၇ာက္ပုံ ဖလသမာပတ္ ၀င္စားပုံတို႔ကို စီကာပတ္ကုံး ေဟာႀကားေ တာ္မူေလသည္၊
အမွန္တကယ္အားၿဖင္႔ သာသနာသည္ ဆုတ္ကပ္ကာလ ေရာက္ေနေသာ္လည္း ဇြဲ လုလႅ ထက္သန္စြာၿဖင္႔ အားထုတ္ပါက သႏၵိ႒ိက မ်က္ေမွာက္အက်ိဳးေက်းဇူးကို ခံစားရမည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ ၿဖစ္ေပသည္၊ ထုိ႔ေႀကာင္႔ ၿမတ္စြာဘုရားက ေရႊကို မီးႏွင္႔ အထပ္ထပ္ စမ္းသပ္ၿပီးမွ အစစ္ဟုတ္ မဟုတ္ လက္ခံရသလို ငါဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကိုလဲ စိတ္ႀကိဳက္ စမ္းသပ္ပါ၊ ေလ႔လာပါ၊ ၿပီးမွ လက္ခံယုံႀကည္စြာ အားထုတ္ပါ၊ သင္တုိ႔တေတြ မုခ် အက်ိဳးေက်းဇူးခံစားရပါလိမ္႔မယ္၊ လုိ႔ ေဟာႀကားထားခဲ႔တာ ၿဖစ္ပါတယ္၊
မိမိ ႏွင္႔ တကြ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တေတြလဲ သာသနာႏွင္႔ ေတြ႔ႀကဳံခိုက္ယုံႀကည္စြာအားထုတ္ၿပီး သတိသံေ၀ဂ ၿဖင္႔ အခြင္႔ေကာင္းကို ရယူႀကပါစုိ႔လို႔ တိုက္တြန္း အားေပးတုိက္တြန္းရင္ း နိဂုံးခ်ဳပ္ပါရေစ ။
No comments:
Post a Comment